Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Szukałem, szukałem i nie znalazłem podobnego tematu na forum. Czy ktoś z Was dokonywał już może takiej modyfikacji? Zastanawiam się nad niezbędnymi elementami. Na pewno potrzebne będą:
Wiązki powinny być chyba poprowadzone? Pamiętam że kiedyś podczas sprzątania auta zdjąłem zaślepkę w miejscu w którym w bardziej "wypasionych" wersjach znajduje się moduł przełączników i pod spodem znajdowały się wolne przewody z kostkami. Mniemam, iż instalacja poprowadzona jest również do drzwi? W przypadku świateł przeciwmgielnych, (których nie posiadam) instalacja do ich podłączenia poprowadzona jest do samego zderzaka... Zapewne w skrzynce jest również miejsce na bezpiecznik (to już sobie sprawdzę na schemacie) - pytanie tylko, czy wystarczy go jedynie wstawić, czy trzeba ciągnąć przewody?
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 24, 2011 14:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak jak piszesz, że masz wtyczki pod tą zaślepka od przełączników to zapewne jest instalacja poprowadzona już w samochodzie, wiec tylko dokupić potrzebne elementy, wstawić i cieszyć się el. szybkami.
kamax_19 oj nie wiem, nie wiem. jak na wyposażeniu nie było elektryki to wątpię żeby moduł sterowania w drzwiach pakowaliby bez sensu w fabryce, niepotrzebne koszta. Nie wiem jak to jest rozwiązane w kwesti samego podnośnika, czy jest miejsce na silnik plug&play czy trzeba wymieniać cały mechanizm podnoszenia.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Wydryszek, Nie no mi chodzi o samą zmianę korbki na silniczek wszystko jest gotowe aby założyć silnik i podnosi. Co do elektryki to sie z tobą zgadzam bo na pewno nie ładowali elektryki jak na wyposażeniu nie było szyb w prądzie itp.... A sam moduł w R25 jest w konsoli środkowej za radiem czerwona albo czarna puszka.
A co do samych podnośników to nawet nie ma znaczenia czy to z wersji 3 czy 4 drzwiowej bo są takie same a wiele osób siedzących w temacie mówiła że nie pasują, i tak samo jest z założeniem samego silniczka pasuje bez problemu
Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę jeszcze tylko czy mam wiązki w drzwiach. Za środkową konsolą są jakieś wolne wtyczki, wygląda na to, ze będą pasować do modułu zamykania
kamax_19, uważasz że nie trzeba przekładać całego mechanizmu, tylko wystarczy w miejsce korbek dokręcić silniczki? Tutaj obydwa mechanizmy rzeczywiście wyglądają podobnie. Poza tym byłoby to niezłe rozwiązanie - moje są zapewne mniej wyeksploatowane niż kupione używki.
kamax_19 napisał/a:
A co do samych podnośników to nawet nie ma znaczenia czy to z wersji 3 czy 4 drzwiowej bo są takie same a wiele osób siedzących w temacie mówiła że nie pasują, i tak samo jest z założeniem samego silniczka pasuje bez problemu
Fakt, w katalogu nie ma rozróżnienia ze względu na wersję 3d i 5d.
EDIT: Zdjąłem boczek prawych drzwi i niestety okazało się, że nie mam przewodów do silniczka. Za to w kabinie są przewody do podłączenia przełączników i modułu za środkową konsolą. Poza tym w skrzynce znajdują się 2 bezpieczniki - nr 21 i 22, którymi zabezpieczony ma być układ. Nie sprawdzałem jeszcze czy dochodzi od nich napięcie z przekaźnika (no właśnie, którego? - ze schematu nie wynika czy i gdzie powinien być). Trochę detektywistycznej roboty przede mną...
EDIT 2: Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na odpowiednich przewodach idących do wtyczek przełączników oraz do modułu za konsolą środkową pojawia się napięcie. Ponadto w gumowych przelotkach między słupkami a drzwiami znajduje się więcej przewodów niż wymagane do obsługi centralnego zamka i głośnika. Tuszę więc, że wystarczy zmienić wiązki w drzwiach, dołożyć silniczki, przełączniki i moduł i wszystko będzie działać...
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Ostatnio zmieniony przez PTE Wto Maj 31, 2011 13:08, w całości zmieniany 1 raz
PTE, Co do modułu za konsolą środkową są tam dwa przynajmniej ja tak miałem MG ZR o ile dobrze pamiętam to jeden jest właśnie od szyb a drugi bodajże od szyberdachu a u ciebie też są dwa czy jeden..?? Jeden musi być czerwony a drugi czarny.
ja robiłem (u elektryka ) taką przekładkę u siebie i powiem że było warto
Co do niezbędnych rzeczy to może to jest oczywiste ale przypomnę bo sam się naciąłem: będziesz musiał zmienić boczki, pewnie nie raz je będziesz ściągał i nakładał więc zaopatrz się w kołki do tapicerki. Wątek był tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19354 - wcale nie tak łatwo je dostać (na allegro jak ja szukałem miał je tylko jeden gość)
Inna sprawa to szczelność kabiny - jak po rozbabraniu drzwi nie zadbasz o to żeby ta folia szczelnie obłaziła wszystko to nie uwolnisz się od zaparowanych szyb.
Może to oczywiste co piszę, ale lepiej przypomnieć
gintaro, co do spinek to pewnie masz na myśli tego sprzedawcę? Kupowałem u niego dwa razy blaszki, spinki i wkręty. Ta od punto/stilo wygląda podobnie, musiałbym jednak uprzednio zmierzyć starą.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Odkopuję wątek, gdyż w sobotę zadałem sobie trud pomierzenia rzeczonej spinki. Po przejrzeniu oferty dostępnej na Allegro stwierdzam, iż idealnie pasuje spinka przeznaczona do Hondy - nr z katalogu Romix to B19145. Mowa oczywiście o R25, bo widzę, że w R200 spinki są trochę inne.
A-12,9
B-8,4
C-16,4
d-2,6
H-18,2
Aktualizacja:
Operacja zakończona sukcesem. W moim przypadku konieczny był zakup kompletnych podnośników (nie ma możliwości przełożenia samych silniczków do ręcznych podnośników), przełączników szyb do tunelu środkowego, modułu sterującego pracą szyby kierowcy oraz wiązek drzwi.
Montaż przełączników oraz modułu przebiegł bezproblemowo, gdyż w obu miejscach producent doprowadził wiązki z wtyczkami - typowe plug&play. W przypadku drzwi konieczna okazała się wymiana wiązek elektrycznych, gdyż moje obsługiwały jedynie głośnik, immobilizer i siłowniki zamków. Nie obyło się jednak bez przeróbek. Ze schematu wynikało, że siłowniki sterowane są trzema przewodami, po zdjęciu boczków drzwi okazało się, że jednak dwoma... Poza tym w pozyskanych z MG ZR wiązkach wyprowadzenia przewodów sterujących siłownikami oraz immobilizerem/alarmem były kompletnie inne niż w oryginale. O ile w przypadku drzwi pasażera wystarczyło odcięcie jednego przewodu i zlutowanie zwolnionej wtyczki z innym wolnym przewodem, to w przypadku drzwi kierowcy potrzebna była poważniejsza ingerencja. W moim R25 przewody od siłownika i styków zamka wyprowadzone były do jednej wtyczki, zaś w pozyskane z MG wiązce - do dwóch osobnych. Stanęło na tym, że obciąłem wtyczkę ze starej, niepotrzebnej już wiązki oraz obydwie z nowej. Następnie, mozolnie studiując układ i kolory przewodów (tu też były drobne różnice), polutowałem wyprowadzenia z nowej wiązki z wtyczką ze starej. Wymiana samych podnośników (konieczny był demontaż szyb) przebiegła już bez problemów. Nowe podnośniki ustawiłem w takich pozycjach, w jakich zamontowane były stare (przed demontażem zaznaczyłem położenie śrub regulacyjnych), więc ponowna regulacja nie była potrzebna.
Boczków nie zmieniałem. Otwory po korbkach zakryłem zaślepkami wyciętymi z ciemnoszarego samoprzylepnego gumo-piankowopodobnego materiału, używanego do podklejania mebli. Wygląda to dosyć estetycznie.
Przy okazji zamontowałem też tweetery
W razie pytań służę pomocą.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Witam, odnawiam temat.
Dzisiaj zacząłem montaż elektrycznych szyb w moim R25 i natknąłem się na mały problem z kabelkami (z elektryki jestem noga).
Mianowicie mam R200 na części z którego wyjąłem wiązkę z podnośnikami. W tej wyjętej wiązce moduł od szyb był na drzwiach i teraz nie wiem jak połączyć te przewody żeby wszystko działało. Dodam, że jak połączyłem na krótko wpinając drucik w kostkę szyba szła w dół a do góry nie działa.
Proszę o pomoc.
Sprawa już nie aktualna, metodą prób i błędów szyba działa poprawnie.
Witam. Mam problem przy montażu elektrycznych szyb do MG ZR 2004 r. Problem polega na tym że nie ma nigdzie miejsca na wpięcie modułu od szyb. Na przełącznikach i bezpiecznika brak prądu . Ktoś robił może coś takiego ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum