Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odma
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Odma
Autor Wiadomość
Arczibald 




Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 97
Skąd: MIKOŁÓW




Wysłany: Wto Wrz 29, 2015 16:44   

Witam wszystkich tu obecnych,
Jestem nowy wiec prosze wybaczyć bardziej i mniej sensowne pytania. Mam mianowicie problem najprawdopodobniej z dopływem powietrza do silnika. Po zrobieniu przewodów hamulcowych (ściągany bak) zaczęły pokolei dziać sie dziwne rzeczy. Najpierw ubytek płynu chłodzącego (wymieniona uszczelka na jakimś trójniku) i zaraz potem bardzo głośna praca pompki w komorze i pomzgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka w póz 2 słychać przelewanie jakby paliwa, z przodu do tylu. Wymieniłem filtr paliwa i nic. Zaczął dużo palić i klekotać. Teraz myśle nad wymiana filtra powietrza i od razu odmy.tutaj pytanie czy będę musiał zdjąć pokrywę zaworów i zmienić uszczelkę?
_________________
Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 29, 2015 16:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Wrz 29, 2015 18:04   

Filtr odmy sam wymieniałem już dwa razy, dość tani jest tu:
http://www.s-part.pl/302,...9-cdi-cdti.html
Plastikowej obudowy filtra odmy nie wymieniać, wystarczy dobrze wyczyścić i po sprawie.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 29, 2015 18:58   

Jeżeli nie wiesz, czy i kiedy filtr odmy był wymieniany, wypadałoby wymienić separator razem z obudową. Co do samego filtra, ASO BMW zaleca w bliźniaczym BMW jego wymianę raz na dwie wymiany oleju. Możesz też pokusić się o "podrasowaną" wersję filtra z obudową, gdzie zamiast wymiennego wkładu z materiału jest separator z tworzywa, który wystarczy po prostu otworzyć i wymyć. Jeśli chcesz taki to w sklepie pytaj o odmę do silnika M47N.

Bez względu czy wymieniasz sam separator czy razem z obudową, musisz zdjąć całą osłonę silnika - zarówno tą dużą część, jak i tą z tyłu, co osłania filtr powietrza. Odpinasz też przewody powrotne na wtryskach i już bez problemu dalej możesz odkręcić obudowę filtra odmy.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Lip 31, 2016 23:24   

Ogrzewając wątek .... Planuję wymianę odmy ponieważ przy wymianie filtra powietrza zauważyłem że ścianka za obudową odmy jest zapocona i teraz zastanawiam się czy wymieniać sam wkład czy całość ? Czy poza uszkodzeniem obudowy jest inny powód aby wymieniać całość ? Najchętniej wymieniłbym na ten plastikowy filtr ale nie wiem czy on pasuje do mojej obudowy ?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 31, 2016 23:33   

marecki6, wątpię, żeby uszkodzona była obudowa. Prędzej jedna z uszczelek lub zaworek w obudowie.

Jeśli chcesz wymienić na plastikowy separator, lepiej kup całość razem z obudową. Z dwóch powodów:

1. gdyby się później okazało, że winę ma obudowa lub zaworek w niej wbudowany to samej obudowy nie dokupisz

2. sądząc po opiniach na forum zdarzało się (choć trudno mi to sobie wyobrazić), że separator nie pasował z obudową od zwykłego filtra materiałowego.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sie 01, 2016 15:43   

Czy wymiana całości jest jakaś skomplikowana ? To jest cała puszka czy tylko dekiel i wkład?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 01, 2016 15:49   

marecki6, najwięcej pracy to odkręcanie i przykręcanie śrubek. :-)

Musisz zdjąć całą osłonę silnika, czyli najpierw zewnętrzną na trzech śrubach, później wlot powietrza na dwóch i tylna część osłony na pięciu + zatyczka wlewu oleju (z czego na dwie śruby z tyłu wypada wyposażyć się w dobrą przedłużkę, żeby tam dotrzeć i nic nie zgubić).

Wtedy odłączasz wtyczki z wtrysków, odkręcasz plastikową prowadnicę z wiązką i zdejmujesz wężyki przelewowe z wtrysków.

Na koniec odkręcasz obudowę odmy, zdejmujesz, wyjmujesz filterek/separator i uszczelki po czym składasz wszystko w odwrotnej kolejności zakładając nowy komplet odmy. Wsio.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 01, 2016 22:38   

wellman napisał/a:
tylna część osłony na pięciu + zatyczka wlewu oleju (z czego na dwie śruby z tyłu wypada wyposażyć się w dobrą przedłużkę, żeby tam dotrzeć i nic nie zgubić).


Jak dobrze pamiętam, te czas mozna pominąć
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 01, 2016 23:19   

longer86, ostatnio zmieniałem u siebie całą odmę na tą z separatorem. Próbowałem zrobić to bez zdejmowania tylnej części osłony, ale wtedy nie dało się odkręcić dwóch tylnych śrub obudowy odmy. Gdyby nie to, to można by było osłonę zostawić. ;-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 02, 2016 08:17   

Moze mój błąd bo ja zmieniałem filterek, być może masz racje
_________________
75 Red Edition
 
 
Arkadio89 



Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 19
Skąd: Lubon



Wysłany: Czw Paź 13, 2016 16:21   

Pingiel napisał/a:
A teraz jeszcze pytanko czy to wszystko może mieć wpływ na moc bądź ogólną kondycję silnika? Czy wymyć to wszystko? Jak tak to czym?

Na moc raczej nie ma wpływu, (u siebie nie odczułem) ale za to zauważyłem że jadąc pod górkę na wysokim biegu, silnik nie potrzebował zredukować bieg (automat).
Ale czyszczony był rowniez egr oraz czujnik ten przy egr zamocowany na rurze idącej od egr do intercoolera ponieważ też był zafajdany.
A czyściłem w taki sposób ze wszystkie części odmy razem z pokrywą i uszczelkami wrzuciłem do wiaderka z benzyną ekstrakcyjną i przecierałem ścierką(takze ten filterek). Nie wiem czy to odpowiedni sposób, może specjalisci coś na ten temat napiszą, było by miło.
Egr z tym czujnikiem włacznie zrobilem tak samo.
Było to profilaktycznie miesiac temu, teraz w weekend wymieniam olej oczywiscie na Valvoline Maxlife 10/40 z wszystkimi filtrami wiec czyścić bede wszystko od nowa pożadnie wraz z czujnikiem wysokiego ciśnienia Cr, a w odme wkładam nowy filtr z uszczelkami.
 
 
miniver 




Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 15, 2018 20:19   

Z własnego doświadczenia radzę przed zakupem obejrzeć zdjęcie obudowy filtra. Kupiłem kompletny filtr (z obudową) zgodny z numerami z pierwszej strony wątku (11 12 7 791 552), ale okazało się, że jest inny, co widać na zdjęciu.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 05, 2020 21:35   

własnie jestem po wymianie odmy na nowy typ, używka bmw za 20zl. Warto wymieniać na te bez filtra - na foto filtr był 10tys km temu czyściutki





[ Dodano: Sro Lut 05, 2020 21:35 ]
wkłady pasuje p&p, ja przełożyłem sam wkład zamiast filtra, trzyma się on tylko na oringu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 06, 2020 18:59   

a gdzie kupiłeś i od E46 ?
takie coś samo wystarczy?
https://www.otomoto.pl/of...-ID6CO9Ht.html?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 07, 2020 15:15   

ja kupiłem z allegro oryginał bmw za 20zl, sam ten wkład wystarczy. Sa tez na allegro nowe wkłady 25-35zl firmy krzak, a febi po 65zl

[ Dodano: Pią Lut 07, 2020 15:15 ]
te odmy są w rożnych silnikach, ale szukałem typowo od m47 - jak klepniesz na allegro "odma bmw" to jest tego full
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Odma
pita2323 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Mar 19, 2013 15:18
dzieju
Brak nowych postów [R75] Odma
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Sty 05, 2015 19:35
zbygru
Brak nowych postów [R75] Odma
grota10 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Kwi 17, 2010 18:44
grota10
Brak nowych postów [R75] Odma
zenongzik Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Maj 27, 2009 21:16
menior
Brak nowych postów [R75] Odma, czy ta sama co od bmw
fornal Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 30, 2009 19:06
edward25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink