Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników tego forum.
Pacjent j.w
Kupiłem auto z padniętym silnikiem , kupiłem drugi motor i po kilku dniach eksploatacji zapaliła się kontrolka "check" - auto poszarpywało na zimnym silniku "czkało" nierówno pracowało , czasami było czuć że nie pracuje wtedy na wszystkich cylindrach. Wymieniono kontrolnie świece, sprawdzono przewody. Podpięto pod komputer , następujące błędy czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oraz czujnik położenia wałka rozrządu , po skasowaniu następnego dnia powrót tych samych błędów. Pojechałem do innego szpeca ten kazał podrzucić czujniki , akurat miałem czujnik w kolektorze ze starego motoru ale podmiana nic nie dała dalej te same błędy czujnika położenia wałka nie podrzucałem bo w tamtym czasie nie posiadałem. Następnego dnia pojechałem podpiąc jeszcze gdzei indziej pod komputer cały czas te same błędy które powracają i wtedy szpec wpadł na pomysł resetu ustawień sterownika silnika....Po tej operacji auto już nie chce odpalić. Pojechałem do innego elektromechanika który podpiąl się innym komputerem i aktualnie wchodząć głębiej w ustawienia znalazł informację braku synchronizacji czujnika położenia wału z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Poprzednich kodów błędów nie było bo zostały one skasowane przez poprzedniego przed resetem sterownika.Sygnał z czujnika położenia wału zczytuje natomiast z wałka rozrzodu już nie. Kazał sprawdzić ustawienie rozrządu i podmienic czujnik położenai wałka rozrządu co uczyniłem , włożyłem używany ze szrotu( nie wiadomo czy sprawny bo nowy 260 lub 360) i dalej auto nie odpala.
Pytanie co mogło się wydarzyć , czy rzeczywiście jak piszą na forum mogło auto cały czas chodzić w trybie awaryjnym bo pasek rozrządu jest luźny i nie ma tej synchronizacji między czujnikami , a reset ustawień sterownika silnika sprawił że zgubił te parametry czujników na których silnik chodził do momętu resetu? Nieszczelnośc w układzie ssącym?
Proszę o podpowiedzi
Dziękuję
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 06, 2020 22:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Błąd P 1520 występuje chyba we wszystkich 1.8 w 75, nie zauważyłem jakiegokolwiek wpływu tego błędu na odpalanie i pracę silnika.
Czujnik wałka rozrządu też chyba nie blokuję odpalenia silnika, może chodzi o czujnik położenia wału?
Reset ustawień sterownika silnika? Czym on tego dokonał?
Polecam podpiąć się do auta Toafem.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
A są jakieś błędy w EWSie, albo w ECU błędy dotyczące immobilizera ?
Może gość poleciał po całości i rozsynchronizował immobilizer.
Nie ma na te chwilę błędów bo były skasowane przed "resetem" jedyna nieprawidłowość to brak synchronizacji obydwu czujników jak juz wcześniej pisałem ale to nie wyskoczyło jako błąd tylko chyba to wyszło bo głębszym wejściu w parametry silnika.
Można jakoś sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu czy sprawy bez jakiegoś specjalnego sprzętu ?
Odczytaj błędy ponownie. Podaj ich kody. Bo to co opisujesz raczej nie istnieje.
Czasami jak chinczyc cos przetłumaczy to powstają takie właśnie kwiatki.
Podłącz TOAF - podaj kody błędów.
Czarek88 napisał/a:
Można jakoś sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu czy sprawy bez jakiegoś specjalnego sprzętu ?
ja miałem od zakupu auta rozrząd rozjechany ( ale to v6 to łatwo ) - nie znam tego silnika ale sam możesz przeanalizować czy łatwo rozrząd tam źle ustawić
nie ma Toaf może być wow snoper
Nie miałem nigdy żadnego interfejsu dlatego pytam...
Wystarczy zainstalować na laptopie Plik z programem Toaf podłączyć laptop z gniazdem OBD kablem podanym w aukcji i będzie możliwośc podłączenia się do auta?
Wystarczy zainstalować na laptopie Plik z programem Toaf podłączyć laptop z gniazdem OBD kablem podanym w aukcji i będzie możliwośc podłączenia się do auta?
Zostawiłem autko u elektromechanika, podpinał auto pięcioma różnymi oprogramowaniami KTSem min ( nie ma Toafa) i niestety za każdym razem jest brak komunikacji z sterownikiem silnika.
Chyba pozostaje mi szukać sterownika nowego
Czy ktoś podpowie który numer z tego sterownika powinien się pokrywać z "nowym" bo tam jak pamiętam sa dwa numery czy oba musza być identyczne?
Czy można jakoś z Vinu podejrzeć ten numer sterownika aktualny żeby nie trzeba było go wyciągac od razu przed znalezieniem?
moze gdzies przegryziona masz wiazke do sterownika silnika posprawdzaj przewody zanim w koszta sie wpakujesz
Ale auto nie odpala po grzebaniu w sterowniku przez poprzedniego fahmana, także to nie zbieg okoliczności raczej że w tym momencie kabel sie uszkodził, poza tym jak ktoś nie wie w którym miejscu tą instalacje przejzec to jest szukanie igły w stogu siana....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum