Wysłany: Wto Mar 31, 2015 22:45 [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich, mam pare pytań odnośnie tłoków z KV6:
1. Czy tłoki z 2.0 sa takie same jak z 2.5 ? Wiem, że średnica taka sama, interesuje mnie wysokość, bo teoretycznie 2.0 powinien miec wyższe.
2. Czy ma ktoś z was taki tłok(tłoki) na wierzchu i może mi go pomierzyć ? Interesuje mnie przede wszystkim odległość od osi sworznia do szczytu korony tłoka.
Po co mi to ? Tłoki z Vki chce włożyć do K16 w celu maksymalnego doprężenia
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 31, 2015 22:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ludzie na tym forum, tacy pomocni Jak bym zapytał "Jaki olej do mojego roverka" to byłoby 5 stron odpowiedzi. Są dwa konkretne pytania, jak nie znacie odpowiedzi to nie piszcie "poszukaj se" bo sporo czasu spedziłem przy katalogach porównując numery różnych producentów i nic z tego nie wynika, na forum również nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Czubione napisał/a:
Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...
Dzieki, akurat Markzo może mi pomierzyć tłoki od 2.5, potrzebuje jeszcze zmierzyć tłok od 2.0.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Ludzie na tym forum, tacy pomocni Jak bym zapytał "Jaki olej do mojego roverka" to byłoby 5 stron odpowiedzi. Są dwa konkretne pytania, jak nie znacie odpowiedzi to nie piszcie "poszukaj se" bo sporo czasu spedziłem przy katalogach porównując numery różnych producentów i nic z tego nie wynika, na forum również nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Czubione napisał/a:
Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...
Dzieki, akurat Markzo może mi pomierzyć tłoki od 2.5, potrzebuje jeszcze zmierzyć tłok od 2.0.
Rover 75 Tourer (RJ) 2.0 V6 150KM
Informacje:
Nr silnika wg TECDOC: 18238
Dodatkowe informacje:
Wymiar standardowy [STD]
Sworzeń o śr. [mm]: 18
Długość trzpienia [mm]: 52
Numer komponentu: 86139
Ilość: 1
numer produkcyjny: 080294
otwór o śr[mm]: 80
Wielkość kompresji [mm]: 29,1
Długość [m]: 51,4
Luz denka tłoka [mm]: 2,3
Rover 75 (RJ) 2.5 V6 177KM
Informacje:
Nr silnika wg TECDOC: 9492
Dodatkowe informacje:
Wymiar standardowy [STD]
Wielkość kompresji [mm]: 27.350
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 1.200
Długość [mm]: 50.300
Sworzeń o śr. [mm]: 18
Długość trzpienia [mm]: 52,5
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Jest to powiązane z wysokością tłoka. To oznacza przestrzeń pomiędzy tłokiem a cylindrem w momencie GMP Im dłuższy jest tłok, tym mniejsza jest ta wartość.
Z parametrów, które napisałem w poprzednim poście, wynika, że tłoki od wersji 2,5 V6 są dłuższe od tych z wersji 2,0 V6
Ale ręki nie dam sobie uciąć, bo zwyczajnie nie mam bladego pojęcia. Znalazłem parametry w sieci i je przeanalizowałem analogicznie do tego, czego dowiedziałem się, gdy własnymi "ręcoma" remontowałem Daewoo Matiza 3 lata temu
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Jest to powiązane z wysokością tłoka. To oznacza przestrzeń pomiędzy tłokiem a cylindrem w momencie GMP Im dłuższy jest tłok, tym mniejsza jest ta wartość.
Chyba coś pokręciłeś, albo ja to czytam od złej strony. Wg mnie jest to wysokość od osi sworznia do konca korony tłoka. Po tych wymiarach chyba i tak nic nie wykombinuje i bede musiał kupić tłok z 2.0 i z 2.5 do przymiarek.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Kupiłem tłoki, mierzyłem, mam nawet zwymiarowane rysunki techniczne. Doszedłem do wniosku, że aby doprężyć K16 najlepiej jest splanować blok silnika. Tłoki z V-ek są duzo dużo wyższe. W razie czego można kupić tłoki doprężające kute od Wossnera : http://wossner.pl/product.php?id_product=3666.
Mam juz splanowany blok z poskładanym wałem i tłokami, zostało poskładać głowicę ale trzeba przy tym zregenerować mechanizmy VVC bo luz maja spory. A że czasu mam jak na lekarstwo, to silnik stoi pod stołem i czeka na swoją kolej
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
A tłoki z KIA bliźniaczego silnika też może wymiarowałeś ? Ja szukam najtańszej opcji wymiany tłoków w 2.5 v6 i jeśli masz tego tłoka wymiary to poproszę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum