Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] 1.8t - biały dym po starcie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] 1.8t - biały dym po starcie
Autor Wiadomość
evnee 



Dołączył: 08 Cze 2020
Posty: 22



  Wysłany: Czw Lip 23, 2020 07:28   [R75] 1.8t - biały dym po starcie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Cześć :mrgreen: to znowu ja i mój pechowy Rover.

Jak w kilku postach wcześniej pisałem - przy przebiegu 187 tys(oficjalnym) padł mi silnik i robiłem pełny remont silnika. Za tą przyjemność zapłaciłem 6k z hakiem... :(
Autko jeździ głównie na LPG.
Dziś na liczniku 203 tys i pojawił się problem...

Kiedy auto jest zimne (np po nocy) - auto startuje normalnie, od strzała, ale jeśli nie ruszę od razu - po kilkudziesięciu sekundach produkuję chmurę za sobą. W sumie nie, chmura to mało powiedziane - to regularna zasłona dymna, wojsko mogłoby mnie wynając :grin:
Po rozgrzaniu silnika, przejechaniu 1-2km - problem całkowicie znika, aż do pełnego ostudzenia.

Jakby opisać kolor... biało/szaro/błękitny.
Oczywiście w trakcie roboty silnika była założona nowa UPG itd itp.
Przy przebiegu 199 wymieniałem olej - nie ubyło ani grama (problem zaczal sie jeszcze przed wymiana oleju).
Płyn chłodzący czysty i bez zmian ilościowych... :?:

Auto nie straciło mocy, nie zauważam żadnych zmian. Świece suche, na wszelki wymieniłem cewki na NGK (miałem w zapasie) - nie pomogło.
Testowo jeżdziłem przez kilka dni tylko na benzynie - nie pomogło.

Co sprawdzać dalej, gdzie szukać przyczyny? Auto nie kopci się 'z natury', a trochę wiocha jak pod blokiem robie zasłonę dymną jak w '39.

halp :(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 23, 2020 07:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lip 24, 2020 09:37   

Jesteś pewny, że płyn nie znika? Kopcenie na biało na zimnym, może się pojawić jak uszczelka pod kolektorem dolotowym puszcza. Płyn dostaje się z powietrzem do komory spalania. Przeważnie przez 1 cylinder, dodatkowo do tego jest delikatnie gorszy rozruch i może pojawiać się wypadanie zapłonów. Kup zestaw do testu na obecność spalin w układzie taki jak tu https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-75-testow-8888574311?reco_id=16669857-cd88-11ea-ba45-0c42a1096f1e&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118 i od niego zacznij. To Ci da pierwszą odpowiedź czy całość w serwisie na pewno została dobrze zrobiona. To że zapłaciłeś 6K nic nie znaczy. Ja też mam faktury na spore sumy od poprzedniego właściciela na tą naprawę i była wykonana źle, dlatego gość sprzedał mi auto. Przypadek kolegi dzelo23 i jego 1.8T też znajdziesz na tym forum. Polecam zacząć od tego testu i dodatkowo obserwować czy nie znika płyn chłodniczy przez uszczelkę w kolektorze oraz temperaturę silnika w ukrytym menu w zegarach.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
evnee 



Dołączył: 08 Cze 2020
Posty: 22



Wysłany: Pon Lip 27, 2020 07:20   

hah, daje Ci "pomogl' w ciemno!
Sprawdziłem, jakie są objawy takiego stanu rzeczy i wydaje mi się, że to strzał w dziesiątkę.

Przez rok jeździłem z prześwistem przy kolektorze, uszczelniłem, ale dziwne dźwięki z tej okolicy tuż po odpaleniu mam nadal :roll:

Cytat:
Objawy takiego stanu rzeczy to najczęściej bardzo głośna praca silnika (często głośniejsza niż w przypadku pękniętego kolektora), znaczny spadek mocy i specyficzne odgłosy na zimnym silniku.


Dodatkowo syczenie, nierówna praca na biegu jałowym i wypadające zapłony :)

Dzięki! Nie pomyślałem o tym zupełnie (ten samochód naprawdę może nauczyć człowieka mechaniki haha).

Kupiłem sobie nowego grata, jak go wyszykuje, to Rover idzie do warsztatu i dam znać, czy to było to :)
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lip 27, 2020 09:18   

Kup markową tą uszczelkę (erling, victor reinz...), różnica między zwykłą to jakieś góra 30zł ;) Kolejność dokręcania śrub i moment znajdziesz w Rave. I nie dodawaj czasem żadnego silikonu dodatkowo. Trzymam kciuki :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75]Falowanie obrotow przy starcie silnika
Rafalkrupa87 Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Gru 10, 2012 17:04
Wizard_gp
Brak nowych postów [r75] biały dym,uciekający płyn
kapski Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Mar 01, 2018 16:59
kapski
Brak nowych postów [r75] Wyciek oleju , biały dym HELP
skorencio Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Wrz 16, 2014 21:45
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Czarny a biały zbiorniczek wyrównawczy
Balas87 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Maj 29, 2016 17:20
kranik01
Brak nowych postów [R75] Wyświetlacz nawigacji - biały lub mocno przyciemniony
Mixal Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Wrz 19, 2018 09:23
Mixal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink