Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDTi 2005]klimatyzacja -moduł wentylatora?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 CDTi 2005]klimatyzacja -moduł wentylatora?
Autor Wiadomość
chart 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lis 2002
Posty: 63
Skąd: Nysa



  Wysłany: Sro Lip 29, 2020 14:18   [R75 CDTi 2005]klimatyzacja -moduł wentylatora?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

:?: Klima działa ledwo, ledwo chociaż czynnik uzupełniony do 500 (było 375). Okazało się po testach, że kompresor włącza się tylko przy drugim/wyższym biegu wentylatora a przy niskim/pierwszym biegu klima się nie włącza. Co kupić/wymienić? Proszę o radę i pomoc. :?:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 29, 2020 14:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Lip 29, 2020 16:24   

sprawdz jeszcze kontrolnie wentylator toafem.. odpal wszytskie trzy testy, wentylator powinien ruszyc na kazdeym z nich
 
 
chart 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lis 2002
Posty: 63
Skąd: Nysa



Wysłany: Sro Lip 29, 2020 17:50   

R75 napisał/a:
sprawdz jeszcze kontrolnie wentylator toafem.. odpal wszytskie trzy testy, wentylator powinien ruszyc na kazdeym z nich


Wybacz, ale nie wiem co to "toaf". Ja tylko powtórzyłem to, co mi powiedział znajomy mechanik. Będzie teraz szukał samego modułu albo całego wentylatora z modułem.
A ja chciałbym wiedzieć, czy on dobrze kombinuje (za moją kasę).
On wymuszał (poprzez kompa podłączonego do gniazda serw.) obroty wentylatora. I na drugim biegu klima pięknie chłodziła, a na pierwszym nie. A układ pełny i szczelny.
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Lip 29, 2020 18:50   

chart napisał/a:
Wybacz, ale nie wiem co to "toaf".


To lepiej sobie to sprawdź ;)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 30, 2020 21:05   

chart napisał/a:
A układ pełny i szczelny.
i zapchany
zmień mechanika.
Wymię osuszacz, albo jedz do kogoś kto ma pojecie o klimach, a nie szuka w tłumiku oleju do silnika...
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
chart 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lis 2002
Posty: 63
Skąd: Nysa



Wysłany: Czw Lip 30, 2020 22:07   

Nie rozumiem o czym mówisz. Klima była podłączona przez ok. godzinę do maszyny/automatu Magneti-Marelli, który wyssał stary czynnik (było go 375 po 15 latach!), potem robił próbę ciśnieniową, potem próżniową, potem uzupełnił czynnik do 500 ml. Wszystko z układem klimy ok, ale coś nie działa współpraca z wentylatorem na jego pierwszym biegu. Dlatego się dopytuję, ja jestem grubo po 70-tce i to mnie przerasta, a chciałbym podsunąć jakiś pomysł znajomemu mechanikowi.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lip 31, 2020 05:58   

Nie chce mi się iść do auta żeby zobaczyć na naklejkę, ale z ego co pamiętam to tam jest 475g (a katalog podaje 450) gram(nie ml) czynnika i nie daje sie więcej. Powód - więcej czynnika - większe ciśnienie, klima w upal będzie sie wyłączać, w chłodniejsze dni będzie chodzić.
Druga rzecz - co z olejem? byl odessany - ile. Czy byl dodany nowy - ile?
15 lat nie było serwisu - wiec i osuszacz ma 15 lat. Wymienia sie go raz na 2 lata. To trochę tak jak by jeździć na filtrze powietrza 15 lat i twierdzić ze jest ok bo auto jeszcze jakoś jeździ.
Osuszacz to filtr ktory zatrzymuje wilgoć (największy wróg klimatyzacji) w układzie. Jak każdy filtr ma swoja pojemność i kiedyś sie zapcha, skończy, zacznie sypać itd. Podejrzewam ze u Ciebie juz dawno nie spełnia swojej funkcji, a olej przez to w sprężarce jest brązowy a nie permanentny.
Co powinieneś zrobić:
Jedz do kogoś kto potrafi naprawić klimę a nie ma automat - podpina i wykonuje polecenia maszyny nie wiedząc co właściwie w klimie sie dzieje.
Niech ten ktoś podłączy przeziernik do układu - przezroczysta puszka w której będzie widać olej - jeśli jest brązowy - wymień (trzeba do tego zdementować sprężarkę) -szary - zaciera sie sprężarka - remont całego układu, przezroczysty - ok, zielony - ok
Kolejna rzecz - po podłączeniu manometrów - jakie sa ciśnienia? Na niskim powinno być ok 2bary, na wysokim - sa upały wiec pewnie dobrze ponad 10-15 a może i więcej. Z tym ze jesli masz 20, 25 to jest zapchany osuszacz albo za duzo czynnika, albo za duzo oleju w układzie

Co do modułów silnika i takich tam - w r75 najczęściej pali się 1 bieg wentylatora silnika/klimy - po włączeniu klimy od razu wentylator powinien zacząć pracować - jest tak?

Możesz sobie zrobić test klimatyzacji - auto na słonce i kombinacja przycisków na panelu sterowania - w necie jest jak to zrobić - ja nie pamiętam
pozdrawiam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Lip 31, 2020 09:59   

dawidd napisał/a:
- w r75 najczęściej pali się 1 bieg wentylatora silnika/klimy - po włączeniu klimy od razu wentylator powinien zacząć pracować - jest tak?

chart napisał/a:
ale coś nie działa współpraca z wentylatorem na jego pierwszym biegu.


[ Dodano: Pią Lip 31, 2020 10:55 ]
chart, i wymień osuszacz.
Następnie napraw 1 bieg wentylatora.

[ Dodano: Pią Lip 31, 2020 10:59 ]
Tu masz tematy:
https://forum.roverki.eu/search.php?mode=results
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
chart 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lis 2002
Posty: 63
Skąd: Nysa



Wysłany: Nie Wrz 06, 2020 17:08   

Zrobiłem test klimy jak poradził dawidd (dziękuję) pokazał FC 00, więc brak błędu.
Oczywiście masz rację, 450g +-50g, było 375g, więc bdb jak na 15 lat ciągłej pracy bez uzupełnienia.
Przy okazji: jaki osuszacz kupić? Bo szukałem na all.., jest ich mnóstwo, ale wszystkie znalezione były do Rovera serii 600 i starszych.

[ Dodano: Pią Sie 14, 2020 11:00 ]
Rover rozebrany, osuszacz wymieniony, silnik wentylatora sprawdzony- jest ok. Niesprawny jest układ sterujący pracą tego silnika.
Powtarzam słowa mojego mechanika. A elektryk z którym on współpracuje jest na urlopie do września. Czy ktoś ma do sprzedania ten układ (płytkę?). Będę wdzięczny - mój telefon 660 527 385.

[ Dodano: Nie Wrz 06, 2020 18:08 ]
Wymieniłem wentylator razem z silnikiem. Mam do ewent. oddania (niedrogo) silnik Siemens z układem sterowania również Siemens. Silnik do ewent. regeneracji (komutator, szczotki). W razie zainteresowania proszę o kontakt hmszup@interia.pl
Wyślę zdjęcia. Dla przypomnienia R75 CDTi rok 2005
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] moduł PWM wentylatora
xXADIXx Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 07, 2019 21:30
sash997
Brak nowych postów [R75 CDTi 2005 r] Urwana linka
chart Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Paź 12, 2022 17:06
chart
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [MG ZT] Moduł PDC
doktor_who Rover serii 75, MG ZT 20 Sro Lip 01, 2020 23:57
R75
Brak nowych postów [R75] Moduł komfortu - BCU
tupack997 Rover serii 75, MG ZT 25 Nie Wrz 15, 2013 17:26
zedziczek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink