Tak, na rozrządzie. Może być tak, że jeszcze jakoś tam działa i daje na tyle ciśnienia w układ, że się nie przegrzewa. Z resztą wskaźnik temperatury jest tak wyskalowany, że wskazówka pozostaje na połowie wysokości przez dość duży zakres temperatur. Pisałeś, że układ działa Ci tak jakby obieg był słaby , więc pompa wody to jedna z pierwszych rzeczy do sprawdzenia przy takiej diagnozie. Włącz sobie tryb diagnostyczny na zegarach, zostaw auto na wolnych obrotach i patrz jakie są wskazania. Wentylator masz sprawny?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 05, 2020 16:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wentylator jest sprawny, jakbys mógł powiedzieć jak włączyć ten tryb byłym wdzięczny.
Generalnie próbowałem go jeszcze jakoś odpowietrzyć ale to tez nic nie dało.
Ogólnie ktoś podsunął mi taki styl odpowietrzania żeby włożyć butelkę do pojemniczka wyrównawczego i czekać aż się będzie podnosić płyn, tak właśnie zrobiliśmy, kilkakrotnie, i z nawiewów wtedy leciało ciepłe powietrze (przy otwartym korku i podnoszącym się płynem w tejże butelce.
Bardzo dziwna sprawa
Już serio brakuje pomysłów
U mechaników kazdy ma inna diagnozę jeden ze klapki się nie przestawiają, jedni ze uszczelka pod głowica, jedni ze pompa wody, jedni ze gazownik zle podłączył gaz.
Tracę nerwy
Tu masz opisany tryb diagnostyczny https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
A co do odpowietrzania, stosuj się do tego co jest w Rave i wiesz, że zrobisz to prawidłowo. Wszystkie te rzeczy które wymieniłeś mogą być powodem tego co opisujesz, więc po kolei postaraj się wszystko potwierdzić/wykluczyć. Niestety nikt tego za Ciebie poprzez forum nie zrobi. Wejdź sobie w workshop manual na forum, może ktoś już miał podobny problem do Ciebie.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Sie 07, 2020 20:32
pachuxd napisał/a:
Okazało się ze nagrzewnica jest w 100% drożna po podłączeniu spowrotem do samochodu okazuje się ze górna rurka jest chłodna a dolna gorąca
nie jest drożna , jeśli dolna rurka ( zasilająca ) jest gorąca a górna zimna to jak może być drożna nagrzewnica , płyn nie przechodzi do górnej rurki , nagrzewnica jest zatkana. Wymień nagrzewnicę.
Witam. Bo troche sie juz gubię z tymi wężami wodnymi. Ja górny wąż z chlodnicy (gruby) mam po jeździe twardy jak piłka do tenisa. To znaczy lekko się go da ugiąć nie tak jak na filmiku zamieszczony na pierwszej stronie tematu. I właśnie nie wiem czy to jest dobrze czy źle;)
Okazało się ze nagrzewnica jest w 100% drożna po podłączeniu spowrotem do samochodu okazuje się ze górna rurka jest chłodna a dolna gorąca
nie jest drożna , jeśli dolna rurka ( zasilająca ) jest gorąca a górna zimna to jak może być drożna nagrzewnica , płyn nie przechodzi do górnej rurki , nagrzewnica jest zatkana. Wymień nagrzewnicę.
Wyjmowalismy ja zalewaliśmy woda z octem, potem sama gorącą wodą żeby zobaczyć czy zrobi się gorąca, zrobiła się. Potem zimna żeby zobaczyć czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana
[ Dodano: Sro Sie 12, 2020 09:58 ]
Mariuszczs napisał/a:
zrobiłeś to ? jak coś to w Gnieźnie mogę ci to obadać jeśli nie masz za daleko
Nie zrobiłem, stoi u mechanika, będziemy coś kombinować z dodaniem elektrycznej pompki wody prawdopodobnie.
A co do pomocy to do Gniezna kawał drogi z Łodzi, ale dzięki
[ Dodano: Sro Sie 12, 2020 12:14 ]
Przygoda z mechanikiem zakończona niepowodzeniem, specjalista(czytaj sprzedający mi samochód) stwierdził ze nie ma pojęcia co tu się dzieje i ze nie podejmie się tego.
Jest tu może ktoś z Łodzi kto by mi w tym pomógł ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sie 12, 2020 12:49
pachuxd napisał/a:
czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana
to nie jest żaden dowód w przypadku tej nagrzewnicy , trzeba znać jej wewnętrzną budowę , wystarczy , że jedna rurka jest drożna a cała reszta rurek zatkana i efekt będzie taki jak opisujesz.
czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana
to nie jest żaden dowód w przypadku tej nagrzewnicy , trzeba znać jej wewnętrzną budowę , wystarczy , że jedna rurka jest drożna a cała reszta rurek zatkana i efekt będzie taki jak opisujesz.
W takim razie jak to sprawdzić czy jest z nią wszystko okej ?
Zalać ją czymś ? (Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca). Czy może kupić druga i sprawdzić czy będzie tak samo ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sie 12, 2020 14:33
pachuxd napisał/a:
Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca
zależy którą rurką była zalewana, czy dopływem czy odpływem. Nagrzewnica zbudowana jest tak , że zatykanie zaczyna się od prawej strony na dole , od strony pasażera i stopniowo idzie dołem w lewo do początku nagrzewnicy zmniejszając jej powierzchnię działania aż do całkowitego jej wyłączenia. Z czyszczeniem jej jest różnie a jeśli ktoś zastosował np. uszczelniacz ukł. chłodzenia to prawie niemożliwe. Wpisz do szukajki ''nagrzewnica'' i poczytaj. Np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61590 ,
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65815
Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca
zależy którą rurką była zalewana, czy dopływem czy odpływem. Nagrzewnica zbudowana jest tak , że zatykanie zaczyna się od prawej strony na dole , od strony pasażera i stopniowo idzie dołem w lewo do początku nagrzewnicy zmniejszając jej powierzchnię działania aż do całkowitego jej wyłączenia. Z czyszczeniem jej jest różnie a jeśli ktoś zastosował np. uszczelniacz ukł. chłodzenia to prawie niemożliwe. Wpisz do szukajki ''nagrzewnica'' i poczytaj. Np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61590 ,
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65815
Zalewana była dopływem i był moment i była gorąca
Sprawdziłem jeszcze trybem diagnostycznym temp płynu podczas jazdy ponad 100stopni dochodziła nawet do 107
Odkopuje temat, ponieważ zakupiłem nagrzewnice, zamonotowałem i nadal bez zmian. Odpowietrzyłem układ tym sposobem :
mirekbzyk napisał/a:
Potrzeba butelka(u mnie Coca-Cola 2l) i taśma izolacyja. Obcinamy dno butelki a taśmą owijamy gwint od korka. Butelka musi ciasno i szczelnie wchodzić do zbiorniczka wyrównawczego. Wpychamy butelkę w otwór zbiorniczka, odkręcamy odpowietrznik i lejemy płyn starajac się utrzymać poziom płynu w butelce powyżej silnika. Jak zaczyna wypływać z odpowietrzenia, zakręcamy. Dolewamy aż poziom będzie stabilny. Z butla wypełnioną do ok 1/5 odpalamy silnik( butelka musi być dosyć siasno, żeby się nie wyłożła ). Dolewamy w razie potrzeby . Kiedy termostat się w pełni otworzy możemy wyłączyć silnik. Po chwili mozna odpalić na chwilę i sprawdzić czy nie bąbluje powietrze. jeśli nie to idziemy na cherbatkę. Jak wystygnie demontujemy nasze urządzenie, ustalamy poziom płynu i zakręcamy zbiorniczek.
. Gdzie dalej szukac?
Niepokoi mnie fakt tzw. wulkanu ze zbiorniczka wyrównawczego podczas odpalonego silnika, kiedy sie rozgrzeje.
Nadal dolna rurka od nagrzewnicy parzy a górna chłodna :c
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum