Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT T 190] kostka BMW1732635 gdzie to wpiąć ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT T 190] kostka BMW1732635 gdzie to wpiąć ?
Autor Wiadomość
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Czw Paź 08, 2020 20:07   [MG ZT T 190] kostka BMW1732635 gdzie to wpiąć ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Witam
podczas zabawy z rozrządem zauważyłem luźna kostkę wychodząca z wiązki auta ,nie jest wpięta i ma oznaczenie BMW 1732635. Kostka jest brudna z zewnątrz i od wewnatrz. Czy ma być wpięta gdzieś ?
Dodam że auto w manuału jest a silnik auta pracuje bez żadnych błędów .

Dzięki za info
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 08, 2020 20:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Paź 10, 2020 02:44   

Numer, który podajesz nie jest numerem wtyczki a numerem osłonki gumowej stosowanej w wiązce czujnika wałka rozrządu jak również przy wtyczce czujnika wału w silnikach BMW.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 10, 2020 18:39   

Myślę , że to wtyczka od pompy podciśnienia tempomatu. Masz tempomat ? , albo podaj umiejscowienie, ilość pinów , kolory przewodów .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Nie Paź 11, 2020 21:26   

Kostka/wtyczka znajduje się w zasadzie wychodzi z wiązki znajdującej się pod obudową akumulatora. Ma miejsca na 3 piny.
Zerkałem czy w odległości na jaką pozwala długość przewodu jest jakaś kostka do wpięcia , niestety nic nie zauważyłem.

Gdzie jest ta pompa podciśnienia tempomatu? Jak ją zlokalizować
?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Paź 12, 2020 10:38   

Teraz więcej wiadomo , pewnie to jest kostka od przepustnicy kontroli trakcji . Pompa pod. tempomatu jest na prawej podłużnicy pod silnikiem .

[ Dodano: Pon Paź 12, 2020 11:38 ]
melo102 napisał/a:
Zerkałem czy w odległości na jaką pozwala długość przewodu jest jakaś kostka do wpięcia , niestety nic nie zauważyłem.
bo pewnie nie masz TC i tej części dolotu z przepustnicą do TC .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Czw Paź 15, 2020 21:07   

TC traction Control - tak? Nie mam tego systemu . Przynajmniej żadnego przycisku na konsoli przy biegach.To i pewnie dlatego ta kostka nie była wpięta - Tak?

Mam tylko tempomat ,który po zabawie z rozrządem przestał działać. I do tego świeci się kontrolka ABS. sprawdzilem jest jakiś błąd czujnika prawego koła.
Nie wiem czy czujnik walnoł czy uszkodziłem jakiś kabelek jak rozbieralem i dlatego ABS mi się świeci.
Jak to ogarnąć? Żeby było jak wcześniej bez choinki na desce i tempomat znów zaczął działać?

Wspomniałeś że ta pompa jest na prawej podłużnicy pod silnikiem -
Masz jakieś zdjęcie lub rysunek ?
Znajdę trochę czasu i będę chciał na to zerknac

Dzięki za pomoc
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 16, 2020 11:18   

Sprawa wtyczki wyjaśniona , to jest od TC .
melo102 napisał/a:
Mam tylko tempomat ,który po zabawie z rozrządem przestał działać
trzeba najpierw uaktywnić czujnik ABS bo sterowniki muszą widzieć prędkość auta i następnie sprawdzić czy jest wpięty przewód/rurka podciśnienia do pompki i siłownika tempomatu na przepustnicy.
melo102 napisał/a:
Nie wiem czy czujnik walnoł czy uszkodziłem jakiś kabelek jak rozbieralem i dlatego ABS mi się świeci.
trzeba sprawdzić przewód , może złącze ( niebieskie) straciło kontakt.
melo102 napisał/a:
będę chciał na to zerknac
zobacz od spodu samochodu jak od góry nie widzisz.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Nie Paź 18, 2020 21:50   

Patrzyłem na to z góry.
Znalazłem ta pompę pod. tempomatu wygląda na to że rutki są po wpinane.zerkalem też na połączenie czujnika w złączce wpięte dobrze . Podpiąłem się omomierzem pod niego , zakręciłem kołem ale nic nie pokazuje - podobno w aktywnych nie pokaże jak się sprawdza tak.
Jak będę miał możliwość wjazdu na kanał zerkne od spodu czy jest ok i czy nie urwał się jakiś przewodzik.
Zerkałem na tą kostkę ma 3piny jest brudna chyba nie była wpięta, jest od strony akumulatora zdjęcia jak poniżej:
https://imagizer.imageshack.com/img922/3386/IL0Bx5.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/517/K7a7yS.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/9749/1sd98Q.jpg
Patrzyłem to nie ma nigdzie miejsca na wpięcie w przepustnice .

Zanim pojawił się problem z błędem ABS i niedziałającym tempomatem miałem problem z popiskiwaniem w okolicach od strony rozrządu. Auto odstawiłem do garażu czekając na mechanika. Trochę to trwało więc na cholu zaprowadziłem auto do innego garażu i zacząłem robić sam, diagnoza pompa wody padła, wymieniłem wraz z rolkami i paskiem. Po złożeniu wszystkiego odpaliłem auto i po kilku km jazdy zapaliła się kontrolka ABS .
Albo uszkodziło się coś bo auto stało a później było cholowane, albo uszkodziłem jakiś wąż lub przewód odpowiedzialny za działanie systemu.
Albo czujnik abs koła prawego bo po podpięciu kompa tak pokazało
Sprawdzę od dołu jeszcze, jak będzie zostanie tylko nowy czujnik kupić.
Mam rację ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Paź 19, 2020 11:34   

melo102 napisał/a:
Patrzyłem to nie ma nigdzie miejsca na wpięcie w przepustnice .
no bo masz układ dolotowy tylko z jedną przepustnicą , tą do sterowania pracą silnika , dla TC są montowane inne korpusy dolotu z dodatkową przepustnicą do TC.
melo102 napisał/a:
po kilku km jazdy zapaliła się kontrolka ABS .
kontrolka zapala się na trzy sposoby , tzn. zapala się i świeci cały czas po włączeniu zapłonu , albo zapala się i gaśnie na chwilę i znów się zapala ( to wszystko na postoju ) i trzeci sposób to zapalenie się kontrolki po włączeniu zapłonu , gaśnie i ponownie zapala się dopiero podczas jazdy. Jak jest w tym przypadku ?.
melo102 napisał/a:
Albo czujnik abs koła prawego bo po podpięciu kompa tak pokazało
prawy przód objawia się niedziałaniem prędkościomierza , nic o tym nie piszesz . Może tester się myli bo za pracę tempomatu odpowiedzialny jest czujnik ABSu lewy przód ( strona kierowcy ) . Nie zawsze winny jest czujnik , może być instalacja albo modulator pompy ABS .
melo102 napisał/a:
zakręciłem kołem ale nic nie pokazuje - podobno w aktywnych nie pokaże jak się sprawdza tak.
najdokładniej sprawdza się oscyloskopem albo z grubsza inną złożoną metodą .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Pon Paź 19, 2020 22:29   

Ad. 1 .
Z kostką wyjaśnione - Dzięki
Ad. 2
U mnie zapala się i świeci cały czas po włączeniu zapłonu.
Ad. 3
Prędkościomierz działa, sprawdzałem jeszcze raz TOAF-em pokazało błąd czujnika koła lewego a nie prawego- przepraszam albo mi na wzrok padło wcześniej albo zmienił sie komunikat, dla wszystkiego jak poniżej
https://imagizer.imageshack.com/img924/3829/lW4pW8.png

Nie wiem było dobrze , po wymianie pompy i rozrządu problem z kontrolką ABS i niedziałającym tempomatem się pojawił...
Tak jak pisałem zerknę od spodu jak i z lewej strony,
dam znać
Dzięki

Ad.4
Tak słyszałem że oscyloskopem trzeba na jakim ustawieniu czy jak ?
w razie co dam koledze ma , prawdopodobnie ma dostęp
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Paź 20, 2020 17:30   

melo102 napisał/a:
U mnie zapala się i świeci cały czas po włączeniu zapłonu.
wynika z tego , że najpierw należałoby sprawdzić bezpieczniki od ABS ( pod maską i w kabinie ) , złącze czujnika z instalacją i połączenie wtyczki modulatora na pompie ABS.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Napięcie po przekręceniu kluczyka - gdzie się wpiąć?
belialek Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Wrz 07, 2017 14:59
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Co to za kostka?
kalixt Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Paź 03, 2012 17:25
kalixt
Brak nowych postów [R75] od czego ta kostka???
sash997 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Cze 15, 2013 14:59
sew87
Brak nowych postów [R75] Kostka do włącznika świateł
freak666 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lip 12, 2014 19:06
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Spalona kostka i moduł LSM
Bartmilinio Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Maj 25, 2011 08:32
Marian_K



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink