Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 2.5v6] sterownik skrzyni automatycznej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 2.5v6] sterownik skrzyni automatycznej
Autor Wiadomość
Krissback 




Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Starachowice



  Wysłany: Sob Paź 17, 2020 19:22   [R75 2.5v6] sterownik skrzyni automatycznej
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam klubowiczów, zwracam się z problemem odnośnie skrzyni automatycznej z którą mam małe problemy, czasami lubi sobie poszarpywać(losowo) potrafi bujnąć autkiem z zmiany N na D i szarpie przy redukcji z 4 na 3 a od czasu do czasu przy zmianie z 3 na 4 symbole jakie udało mi się zobaczyć na skrzyni to G7..... PR012 a na sterowniku mam UHC100139.... PR002 pytanie czy sterownik nie powinien mieć tych samych numerów co skrzynia ? Jeżeli chodzi o olej to wymieniałem jakies pół roku temu pod Kielcami w jakimś serwisie co się specializuje w skrzyniach automatycznych, nie wiem co wlali ale problem nie ustąpił, wziąłem sie za to sam.Przedwczoraj wymieniłem na Ravanol jf506e zastępcą oryginalnego texaco n402, jest troszke poprawy ale to nie to co chciałbym osiągnąć, jeśli chodzi o samą wymianę zrobiłem to jak w książce wiec stan oleju jest poprawny. Może ktoś sie wypowiedzieć na temat tego sterownika? Czy moża sama skrzynia do regeneracji?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 17, 2020 19:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 17, 2020 21:36   

Krissback napisał/a:
pytanie czy sterownik nie powinien mieć tych samych numerów co skrzynia ?
nie , od nr VIN 143050 do silnika 2.5 były G7 / PR012 /UHC100139 . Przyczyny szarpania trzeba szukać gdzie indziej , może być wadliwy kontakt we wtyczce el. skrzyni , uszkodzony elektrozawór albo przepalone tarczki . Podłączenie auta pod komputer może coś wyjaśnić. Ile oleju było wymienione ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Krissback 




Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Starachowice



Wysłany: Sob Paź 17, 2020 21:42   

Oleju zakupiłem 4 L wlałem 3.5L i troszkę wyleciało, ostatecznie do skrzyni poszło około 3.3L (plus minus kilka kropelek :mrgreen: ) dwie wtyczki co idą do skrzyni psikałem takim specyfikiem do poprawiania styków, ale to dawno było i nie odczułem zbyt dużej różnicy, jakiś czas temu podłączałem autko pod TOAF i skrzynia nic nie wykazała.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 17, 2020 22:10   

Krissback napisał/a:
Oleju zakupiłem 4 L wlałem 3.5L
no to został wymieniony częściowo i teraz w skrzyni jest mieszanka trzech olejów.
Krissback napisał/a:
wtyczki co idą do skrzyni psikałem
na zewnątrz czy po rozpięciu ?
Cytat:
podłączałem autko pod TOAF i skrzynia nic nie wykazała.
czasem przyczyna może też leżeć po stronie silnika. TOAF połączył się ze skrzynią ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Krissback 




Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Starachowice



Wysłany: Sob Paź 17, 2020 22:18   

SeniorA napisał/a:
na zewnątrz czy po rozpięciu ?

po rozpięciu
SeniorA napisał/a:
czasem przyczyna może też leżeć po stronie silnika. TOAF połączył się ze skrzynią ?

tak było napisane ze połączenie ustalono czy coś w tym stylu
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Paź 18, 2020 17:37   

dla pewności zmierzyłbym jeszcze rezystancję czujników i elektrozaworów w 18 pinowym złączu skrzyni w temperaturze oleju 18 - 20 st.C i przy odłączonym akumulatorze. Tu pisałem o tym więcej https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=82336
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Krissback 




Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Starachowice



Wysłany: Sro Paź 21, 2020 03:07   

Nie mam aktualnie za bardzo czym zmierzyć rezystancji czujników ale przypomniało mi się coś co może być ważne, na zimnym silniku problem nie występuje skrzynia ładnie zmienia biegi chodź bardzo delikatnie, czasami przy zmianie z 3 na 4 nie chce biegu zmienić , bardzo obroty naciąga po czym zmienia przy szarpnięciu ale gdy już zmienię tryb skrzyni na sport i z powrotem na eco podczas tej zmiany to wtedy ładnie zmienia , a tak z sama z siebie to szarpie i przeciąga.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 21, 2020 19:39   

Krissback napisał/a:
na zimnym silniku problem nie występuje
tym bardziej zasadne jest wykonanie tych pomiarów a także dokładna diagnostyka silnika bo najczęstszą przyczyną tej wadliwej współpracy silnika i skrzyni jest wada w sterowaniu .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Wymiana automatycznej skrzyni
dgaleza Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sie 28, 2010 11:16
dukat11
Brak nowych postów [R75] Olej do skrzyni automatycznej
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lis 05, 2021 15:52
marek501
Brak nowych postów [R75] Chip silnika w skrzyni automatycznej?
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Cze 27, 2009 22:17
Marek_75
Brak nowych postów [R 75] 2.5 V6 Awaria automatycznej skrzyni biegów
unreal69 Rover serii 75, MG ZT 20 Pią Paź 02, 2015 07:09
andye398
Brak nowych postów [R75]Olej do automatycznej skrzyni biegów
Ibram Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lip 12, 2015 20:20
Ibram



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink