Wysłany: Sob Lut 27, 2021 22:08 [Freelander] Czujnik przepływomierza MHK101130LR
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam wszystkich. Jestem od dziś posiadaczem Freelandera Td4 z automatyczną skrzynią biegów. Dziś zauważyłem ze „wtyczka” od przepływomierza jest odłączona. Na desce nie wyskakuje żaden check, i to właśnie mnie dziwi. Odłączony przepływomierz powinien mieć wpływ na diagnostykę silnika. Co mogę mieć źle ze nie wyskakuje błąd, a może nie będzie wyskakiwał? Gdzie znajduje się gniazdo diagnostyczne?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 27, 2021 22:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie wyskoczy check, jedynie jak kompa podepniesz to to wyjdzie. Przepływa jest odpięta bo na 100% jest uwalona, po jej odpięciu auto jeździ na stałych wartościach zapisanych w kompie i z tego powodu jest dużo lepiej niż z uszkodzona przepływką. Jak wstawisz nowy koniecznie oryginalny boscha przepływomierz to i spalanie sie trochę zmniejszy i mocy będzie trochę więcej - tyle w temacie
Podpiąłem landka pod kompa i nic nie wyskoczyło. Żadnych błędów, ani stałych, oni czasowych. Diagnostyka nic nie wykazuje.
Zdemontowałem przepływomierz i jest inny niż ten co pokazuje Etka. Nie jest boschowski tylko Beru i ma inną obudowę. Sprawą używkę z gwarancją można kupić za 40zl. Przepływomierz w środku oblepiony jest w czarnej mazi. Rura do kolektora i sam kolektor oraz zawór EGR są zaglócone czarnym zlepkiem. Czyścić to? Płukać? Tylko czym?
Czy to normalny objaw pracy diesla?
Czy my na pewno piszemy o tym samym? Przepływomierz masz z tylu silnika zaraz za filtrem powietrza - fizycznie nie ma jak tam dojść żadna maz itp - może być co najwyżej brudny.
Kolektor jest oblepiony, ale to normalne przy działającym zaworze EGR - jak chcesz miec czysto to go zaślep. Do mycia - zmywacz do hamulców, albo typowy rozpuszczalnik do mycia egr'ow.
Używany przepływomierz to jak używane hamulce - będą działać, ale nie tak jak nowe i nigdy nie będziesz miał pewności, ze jest sprawny i może powodować np duszenie sie silnika, kopcenie przy przyspieszaniu, mułowatość auta itp. Będziesz szukał później usterek wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba. Fakt, ze nowy przepływomierz jest drogi no ale wymienisz raz i spokój
Jakiego kompa podłączyłeś? Musi być błąd, jeśli nie ma to cos jest nie tak - w zależności ktory masz silnik, to powinien być błąd przepływu masy powietrza i temperatury - chyba ze masz czujnik przed egr'em od temperatury to wtedy tylko błąd masy powietrza
Okazało się ze to jednak nie przepływka była odłączona a czujnik powietrza dolotowego.
Nie ma żadnego błędu i w sumie jakie ma znaczenie? Jak sprawdzić czy ten który mam jest dobry? Co się sprawdza? Oporność? Jakie są poprawne wartości?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum