Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Zdjęcie tapicerki (boczków) drzwi tylnych.
Praktycznie do zdjęcia tapicerki nie potrzeba wiele narzędzi, śrubokręt krzyżak, bo jest do wykręcenia tylko jeden wkręt, płaski śrubokręt i palce.
http://obrazki.elektroda...._1362073635.jpg (Zd.1) Aby zdjąć tapicerkę należy wyjąć zaślepkę w środku klamki i wykręcić wkręt pod nią. Klamkę przesunąć jak najbardziej w lewo i wyjmować prawą stronę. (nie ma potrzeby zdejmowania linki z klamki, całość wyjdzie przez owalny otwór). Podważyć do góry przycisk sterowania szybą – wychodzi bez problemu, wyjąć z niego wtyczką.
http://obrazki.elektroda...._1362073639.jpg (Zd.2) Boczek odciągamy od drzwi nie więcej niż 15mm - wystarczy, przy dużo większym odciągnięciu możemy coś uszkodzić, bo ciągle trzyma jeden zaczep w środku widoczny na Zd.6. Puści on dopiero jak podniesiemy boczek do góry. Najłatwiej zacząć demontaż gdzieś od rogu i boku w dwóch punktach (na zdjęciu widoczna jedna ręka druga fotografowała) wciśnięcie palców nie jest proste, ponieważ boczek dokładnie przylega do drzwi. Można użyć np. śrubokręta choć poradziłem sobie bez niego.
http://obrazki.elektroda....1362073642.jpeg (Zd.3) gdy już mamy odciągnięty boczek podkładamy byle co o grubości 10mm, (ja użyłem kombinerek i scyzoryka) po obu stronach, widać na zdjęciu. To dla ułatwienie, ponieważ jak wspomniałem trzyma środkowy zaczep, a sztywny boczek wpycha kołki z powrotem w otwory i przy podnoszeniu go do góry uszkodzimy kołki, co gorsza można złamać plastikowy uchwyt kołka w boczku. Odciągając podnosimy do góry, można uderzyć ręką z dołu i wyjdzie.
http://obrazki.elektroda...._1362073645.jpg (Zd.4) po zdjęciu tapicerki przełożyć klamkę i linką przez owalny otwór wyjąć i wtyczkę głośnika wysoko tonowego, tapicerka zdjęta.
http://obrazki.elektroda...._1362073653.jpg (Zd.6) przed założeniem boczka należy koniecznie zdjąć element widoczny na tym zdjęciu i wcisnąć go w tapicerkę, a montaż okaże się bajecznie prosty. Element ten trzyma klamkę i zakładanie boczka bez wyjęcia go to nerwy i stracony czas.
Zakładanie tapicerki/boczka, pamiętać o naszym elemencie, podłączeniu głośnika od środka, przełożeniu przewodów przycisku sterowania szyby przez swój otwór i przełożeniu klamki. Następnie włożyć przycisk blokady drzwi na swoje miejsce zaczepić boczek na pięć górnych metalowych uchwytów przy szybie. Jak mamy założoną górę sprawdzić czy pasują kołki w boczku do otworów w drzwiach. Jeżeli wszystko pasuje wciskamy środkowy zaczep/element (jak zaskoczy na swoje miejsce już go nie można wyjąć trzeba podnosić boczek do góry i zaczynać od początku) następnie wciskamy wszystkie kołki po obwodzie. Podłączamy wtyczkę do przycisku sterowania szybą, wciskamy go w rączkę drzwi. Wkładamy klamkę i przykręcamy, wkładamy zaślepkę. O ile o niczym nie zapomnieliśmy praca zakończona. Życzę miłej zabawy.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 29, 2011 00:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam. Mam problem z demontażem tylnego boczka. Z przodu wymieniłem głosniki i zabrałem się za tył, tutaj pojawił sie problem. Dodam, że mam ręcznie odkręcane szyby i nie potrafie odkręcić(ściągnąć) korbki od szyby, a wydaje mi się, że to właśnie ona trzyma boczek. Czy ktoś mógłby doradzić jak się zabrać za tą korbkę ?
weź cienki pasek szmatki, owiń raz dookoła korbki w miejscu gdzie widzisz zawleczkę, trzymaj za oba końce szmatki i przekręć korbkę, u mnie to działa, zawleczka wypina się hacząc o szmatkę, chyba że ktoś ma bardziej profesjonalny sposób
Dzieki Longer, próbowałem tak zrobić lecz nic się nie zaczepiało o szmatkę, ale dzięki Twojemu opisowi dowiedziałem się, że trzeba odgiąć ten metalowy pręcik. Tak więc przękreciłem delikatnie korbkę tak by od spodu było widać ten zaczep(pręcik) następnie zablokowałem bo płaskim śróbokrętem i lekko przekręciłem korbke - wyskoczyła od razu Tak więc dziękuje i nowe CAR AUDIO już w całości zrobione, dźwięk niesamowity
Witam,
Chciałbym podziękować autorowi tematu.
Z jego instrukcją zdemontowanie obu tylnych boczków nie zajęła mi więcej niż 15 min.
A jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o tę kwęstię
Hej. Przy mrozach "urwalem" klamke prawych tylnych drzwi. Otworzylem je i nastepnie je zatrzasnalem. Majstrowalem przy tym zatrzasku ktory rygluje drzwi. Obecnie drzwi sa zamkniete jednak nie moge ich otworzyc. Nie czuje wogole oporu w klamce zewnetrznej ani wewnetrznej. Tak jakbym zerwal linke. Drzwi sa zamknietet. Czy jest jakas szansa naprawy?
Nie moge otworzyc drzwi. Samochod robi bipniecie podczas zazbrajania alarmu. Jest jakas blokada dziecieca przed otwarciem drzwi? Nie czuje oporu ani od wewnatrz klamki ani od zewnatrz
_________________ Byl Rover 75 2.0 CDT jest MG ZT 2.0 CDTi
Czy można uratować jakoś boczek drzwi kierowcy gdy padło mocowanie tych zaciskow na klej bądź wcisk na długości gdzie kończy się plastik a zaczyna welur
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum