Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Mam pytanie dotyczące przegubu wewnętrznego (lewa strona od kierowcy) wchodzącego do silnika.
Chciałem wyjąc przegub z silnika i została jedna część w środku którą wyciągnąłem.
Załączam foty i mam pytanie czy to przegub do wymiany czy czegoś tam brakuje
Gumy są całe.
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 12, 2021 15:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bo półoś trzeba odepchnąć czymś płaskim.
Powinien tam być taki trójramienny krzyżak z baryłkowymi rolkami na łożyskach igiełkowych, ktoey pasuje w tego ryjka.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD Dzięki za odpowiedź widocznie opaska zsunela sie z gumy
Podważylem i wyskoczył przegub
Ale teraz mam pytanie ,chcialem wymienic uszczelniacz półosi i próbuje wydłubać śrubokrętem jak widać na foto ale nie chce wszystko wyjsć.
Czym wyjąć stary uszczelniacz?
Załączam foto
Śrubokręt to słuszne narzędzie, ale lepsze by było coś wygiętego. Trzeba to stamtąd wytargać i tyle. Nie ma czego żałować, tylko uważaj, zeby za mocno nie porysować otworu.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
[ Dodano: Wto Lip 13, 2021 14:16 ]
Niestety nie udało się wyjąć uszczelniacza.
Czy da radę wyjąć skrzynię w tym moim dieslu bez demontażu strony prawej a opuszczając tylko sanki?
nanab W sumie najlepiej by bylo wyjac skrzynie i wtedy na glebie na spokojnie wydłubać uszczelniacz a dodatkowo korek od wlewania oleju od skrzyni tez nie chce sie odkrecic wiec dwie sprawy załatwione + musze wymienic sprzęglo i wysprzęglik
ale mam pomysl na wytarganie skrzyni cos jak na tym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=mYf0YBTQopg
Ja u siebie przy druciarskiej garażowej wymianie sprzęgła silnik podwieszałem na profilu stalowym opartym na podszybiu i pasie przednim, a skrzynię opuszczałem na podnośniku kanałowym. A jak mi zabrakło kilku centymetrów, to jeszcze podlewarowałem lewą stronę samochodu
nanab Właśnie tak zrobię mam gruby klocek z prętem zakończony uchwytem ale w związku z tym że znasz dobrze temat bo sam robiłeś mam kilka pytań:
1) czy tak jak na foto poniżej mogę ściągać skrzynie czy trzeba prawą stronę podlewarować bo tak jak widać tylne kolo tez mi się podniosło
2) czy wyciągałeś skrzynię od CDT
3) czy muszę sanki odkręcać i jak daleko opuścić z lewej strony i czy muszę z prawej strony je uwalniać
4) mam zdjęte webasto,usuniętą skrzynkę akumulatora,rozpiętą szybkozlączke od pompy sprzęgła,wyjętą zwrotnicę z piasty,wyjętą półoś od strony kierowcy,co jeszcze muszę odkręcić ( robię to pierwszy raz więc wszelkie wskazówki cenne)
5) czy nic się nie stanie przy takim przechyleniu auta (prawa strona nie ruszana )
może coś jeszcze muszę wiedzieć żeby zdjąć i założyć z powrotem prawidlowo
Zamieszczam fotki
Ja rozbierałem to już z 10 razy w cdt.
Auto lepiej postawić na kobyłkach im wyżej tym wygodniej. Została Ci jeszcze połoś z prawej strony. Też musisz rozłączyć dół zwrotnicy, odkręcić podporę ( splajn nie wiem który , albo 14 dwunastokątna) i wtedy wysunąć. Sanki trzeba opuścić dość sporo. Ja zostawialem tylko na jednej śrubie - tylnej po przeciwnej stronie, ale mocno poluzowanej (tylko tyle, że potem łatwiej wszystko trafić) i trzeba coś zrobić z kolumną kierowniczą. Albo rozłączyć od kierownicy, albo jak w instrukcji odkręcić od sanek i powiesić na sznurku. Niby proste, ale konieczna jest trzynastka płaska z grzechotką. Przed opuszczeniem sanej jeszcze trzeba odkręcić od nich węże od chlodnicy i wspomagania. A przed wyjęciem skrzyni jeszcze linki wybieraka, niby takie nic, a sztywne jak jasny gwint. No i jest ciasno, trzeba się trochę naszarpać, ale do zrobienia w 6 godzin.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Dzieki za podpowiedzi ,jesteście fantastyczni Wszyscy,jak zrobie to napisze jak poszlo.Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 12:46 ]
Zabrałem sie w końcu za demontaż skrzyni ale na starcie pytania
1) ciężko odkręcic tą śrubę przy kolumnie wewnątrz auta bo miejsca zero żeby przekrecic klucz (klucz mam oczkowy 13 z grzechotką płaski)chyba nakrętka na klej
2)dojście do śrub w skrzyni (górne śruby) idzie taka sztywna rura chyba od klimy bo wchodzi w chłodniczke na dole przy chłodnicy i nie ma jak za bardzo klucza tam wsadzić od góry
3) ktoś pisal cos o rozruszniku że jakaś przeslona i trzeba odkręcic ale to chyba w benzynie więc czy musze cos jeszcze demontować dodatkowo (jakies śruby od rozrusznika) ?
Rozrusznik masz tylko na trzech śrubach, jedna z kablem masowym, jedna tak na czubku, i jedna pod spodem. Nic więcej nie trzeba odkręcać. Ja go nawet nie wyciagam, tylko opieram na pompie wtryskowej. Tak samo filtr paliwa i webasto. Można położyć na silniku i w niczym nie przeszkadzają, a nie chlapie paliwem, ani chlodziwem.
Przy kierownicy można śmiało nasadką dojść. Ta sruba tam jest dość mocno skręcona. Pamiętaj, żeby kierownicę na wprost ustawić jak tam dokręcasz, żeby sobie w taśmie bajzlu nie narobić.
Skrzynię najlepiej odkręcać nasadką na kiju, na wprost łebków nie ma problemów z dojściem.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD Dziękuję za odpowiedź
Udało mi sie ta nakretke od kolumny odkrecic
Zerknałem pod spód i brakuje jednej sruby od obudowy skrzyni.
Ile powinno byc odkreconych srub w skrzyni?
I jeszcze jedno pytanie - przewód od wspomagania odkrecilem z uchwytu na sankach czy jeszcze jakies inne uchwyty od wspomagania muszę odkręcać?
Jak nie dokręcasz maglownicy od sanek, to chyba jeszcze gdzieś trzeba go od karoserii odkręcić, nie pamiętam dokładnie, bo zawsze odkrecałem maglownicę od sanek.
[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 22:59 ]
Srub jest sporo, na dole, pod rozrusznikiem, z tyłu i od góry. Większość wkręcane w silnik lub w skrzynię, chyba tylko ta jedna pod rozrusznikiem z nakrętką.
[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 23:00 ]
Jak będziesz odkręcać ostatnią, to skrzynia zacznie odchodzić, nie zapomnij podeprzeć silnika.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD Dzięki za informację
Jak ogarne wszystko to foty wrzucę.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Lip 31, 2021 13:01 ]
Witam.
zabrałem sie juz konkretnie do wymiany sprzęgła a tu zonk.
Nie mogę odkrecic wydechu ( tzn jedna nakretka puscila a dwie trzymaja i za cholere nie chca sie odkręcić)
oraz śruba od rozrusznika ta z kablem masowym co idzie na akumulator
Załaczam fotki.
Nie wiem teraz co robic bo bez odkrecenia rozrusznika skrzynia mi nie odejdzie
a nie wiem czy jak nie opuszcze wydechu wymienie sprzegło
Moze jakies sugestie Drodzy Forumowicze?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum