Wysłany: Sob Sie 21, 2021 08:04 [MG ZT -T 190] SWAP hamulce tył - wymiana na większe
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam Forumowiczów
Z jakiego auta podejdą większe heble na tył? Rozważam zmianę na 310mm lub 315mm, Znalazłem info na forach że z audi S3, w golf R32, seat cupra , Subaru impreza .Jest szansa coś dopasować tak ażeby nie tylko lepiej wyglądało ale przede wszystkim hamowało.
Do tego oczywiście oplot.
Czy ktoś z was robił zmianę na większe z tyłu w ZT ? Lub posiada wiedzę na ten temat i zechciał by się podzielić...
Dzięki za opinie
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 21, 2021 08:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam
ZT 260 ma te same tarcze. Raczej serii większych nie ma.
To żeP&P nie pasuje pojołem, tylko kontynuowałem rozważanie co do pomysłu tak żeby na ślepo w koszty i czas nie iść.
Szukałem i podzwonilem, skontaktowałem się z firmą z Wrocka ,,BagCorp,, robią pod zamówienie większe heble, powiedzieli że nie mają do tego auta gotowca i jeszcze nie robili tego dla nikogo. Wstępny koszt modyfikacji oplot, zaciski i tarcze ok 3000zł. Dużo kasy w sumie 1/3 wartości auta za heble na tył.
Obecnie mam 17 , ET 35, to min do tego modelu, z przodu hebel 325mm , zacisk taki jak w E46 330i, tył obecnie 275mm zacisk jak w BMW E46 320-325.
Dzięki
Za info o tych hamulcach.
Opcja 1
jak bym zmienił jarzmo ,ktore tył od 328 i zostawił obecny zacisk musiał bym dobrać tarcze ok 295mm . To dało by radę zrobić bez większej ingerencji w zacisk i z tyłu by ok 295mm było.
Tyle że nie jestem pewien czy i z jakiego auta by się dało dopasowywać.
Tarcza tył z 328 ma inną średnicę na szczęki bębna ale to by dało radę zrobić 10mm na zdegenerowanych szczękach z grupszymi okładzinami jest szansa zrobić , 5x120 na 5x100 też można przewiercić raczej, sr. otworu centrującego uzupełnić pierścieniem wciśniętym na wymiar ale problem może z osadzeniem w zacisku być , tu by trzeba pasować , a w zasadzie od tego zacząć mając niezbędne jarzmo i tarcze.
Opcja nr 2.
Nowa tarcza ok. 320mm plus zacisk z odpowiednim jarzmem.
Trzeba by sprawdzić zacisk od 330i lub 330d czy pasuje , do tego
odpowiednia tarcza ,tarcza od BMW ma bemben 180 lub 190mm więc problem z ręcznym, celica ma tarcze 5x100 , otwór 67mm o ile dobrze pamiętam 16mm grubości , bęben wymiar 170mm jeśli nie mylę się pozostaje problem mocowania w jarzmie -zacisku , no i znowu od tego by najpierw trzeba zacząć.
Tarcza od WRX sti są specjalne konwersyjne jeśli chodzi o wymiar bębna pod ręczny , średnica chyba 316mm, szpilki 5x100 , otwór deko większy więc do modyfikacji. No i tu znowu pasowanie pod zacisk.
Kolejna opcja
Dobrać odpowiednią tarcze i do tego zacisk plus dorobić adaptery lub jeśli jest jakiś zastosować.
Podsumowując dużo zmiennych brak oficjalnych informacji , jak ktoś to robił może wiedzą nie chce się podzielić...
A z racji takiej że nie jest to popularne auto jak passat części P&P raczej nie dostępne .
Robota na długie jesienne wieczory.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum