Wysłany: Wto Sie 24, 2021 12:37 [R75] Wysoka temp. układu chłodzenia.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam,
mam problem z układem chłodzenia. Pacjent r75 1.8T po wymianie silnika (przyczyna strzelony rozrząd). Podczas wymiany zmiana termostatu na PRT. Po odpalaniu temperatura 96 stopni, kilka kilometrów jazdy i idzie na 120 wentylator nie ma siły zbić temperatury. Silnik suchy, płyn czysty nie ubywa i wydaje się odpowietrzony (węże ciepłe).
Pytanie:
Czy ten trójnik (czwórnik) co idzie przy chłodnicy w tym komplecie nowego układu termostatu ma w środku zawór zwrotny? U siebie zastosowałem zwykły trójnik wodny
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 24, 2021 12:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cześć, a wyjąłeś stary termostat z tylu silnika i wstawileś samą blaszkę? To tego cienkiego wężyka nie podlaczyleś? Przecież to jest do chłodzenia turbiny.
Jak uszczelniła i płyn ma przepływ przez obudowę to nie musi jej być. Może chłodnica przytkana albo gdzieś układ, pompa wody może. U mnie nawet jak uszczelka po głowicą była walnięta to się nie grzał, dopiero jak płyn wyrzuciło i było mało to się zaczął grzać. A po co wstawiłeś drugi trójnik? A usunąłeś kulkę w kolektorze ssącym?
Jak węże sam dobierałeś to może zawężyłeś przekrój któregoś węża, albo Ci się załamał gdzieś na zakręcie. Może jeszcze korek w zbiorniczku zmień na nowy 140
Węże są napewno nie pozaginane i przekrój dobrany jak oryginał. Korek co prawda jest stary czarny 140 ale na poprzednim silniku nie było tego problemu. Jedyne co się zmieniło to nowy termostat i silnik.
Sprawdź czy nie ma spalin w płynie i kompresję. Mi się robiła bańka powietrzna przy termostacie i nie było przepływu. Spaliny szły do układu chłodzenia przez pękniętą głowicę i robiłem 4 razy uszczelkę
Uspokoiło się dopiero jak kupiłem inna głowicę. A fachowcy zawsze sprawdzali szczelność głowicy i mówili że jest ok.
Czy ten trójnik (czwórnik) co idzie przy chłodnicy w tym komplecie nowego układu termostatu ma w środku zawór zwrotny? U siebie zastosowałem zwykły trójnik wodny
Pozdrawiam
To jest zwykły przelotowy trójnik. (jak coś to mam taki na sprzedaż).
Zacznij od zrobienia testu na obecność spalin w chłodnicy, zestaw kosztuje niewiele a
i pracy nie ma wiele przy tym. Dopiero jak on nie wykażę obecności spalin to szukałbym zaburzenia przepływu cieczy. Osobiście kupiłem też kiedyś termostat PRT, który miał wadę fabryczną i otwierał się na około 110 stopni. Potem po wielu próbach dobrałem termostat na węże firmy Gates i on trzymał parametry i otwierał się w punkt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum