Wysłany: Nie Sie 22, 2021 15:05 [R75] błąd kontroli trakcji/ ABS
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witojcie.
Czegoś takiego jeszcze nie widziałem.
Po ostrym hamowaniu musiałem wymieniać przerdzewiały przewodów, ale wątpię, czy to ma związek z tym co się dzieje obecnie- jakoś mniej więcej od tego czasu dość czesto czuć chrupanie ABSu pod pedałem. Dodatkowo na dziurach dwa razy wyłączył się ABS, więc było co sprawdzać. Myślałem, ze to któryś czujnik w kole, ale pokazuje się błąd 42- czujnik obrotów silnika. Który to czujnik i czemu nagle się zdupcył? Czy może to wina wiązki? Czy innej wtyczki?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 22, 2021 15:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powiadasz, że ta wtyczka potrafi się wyluzować ot tak? - ulegnie sprawdzeniu
Czujnik położenia wału raczej nie padł całkiem, bo silnik chodzi bez zarzutu. Raczej stawiam na jakiś kabelek po drodze.
Dzięki za pomysły.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sie 23, 2021 08:50
Raczej chodzi tu o jakiś nie kontakt na pompie i instalacji el. z nią związanej. To działanie ABS może też być związane z cofaniem płynu przy wciskaniu tłoczka w zacisku hamulcowym , ale nie wiem czy to robiłeś.
Nie cofałem, tylko wymieniłem przewody i odpowietrzyłem. Zastanawiałem sie raczej, czy nie ma problemu z odpowietrzeniem, bo niby hamuje ok, ale zawsze jakaś taka niepewność zostaje.
[ Dodano: Sob Wrz 11, 2021 21:29 ]
No i się dzisiaj po raz kolejny za to zabrałem. Przejrzalem, odpowietrzyłem i nadal to samo... Ale-
Na koniec wpadłem na to, żeby odkopać KTSa i sprawdzić, czy TOAF nie ściemnia, no i ściemnia... KTS pokazał błędy czujnika tylnego lewego koła i niezgodność ilosci zębów pierścieni z tyłu. Ma to sens o tyle, że tam grzebałem przy przewodach i mogłem coś ruszyć przy czujniku.
Wie ktoś, czy da się dostać do wtyczki od czujnika ABS bez demontażu zbiorników?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Coś ktoś jakoś?
Dzisiaj przejrzałem po raz kolejny wszystko co się dało, nawet sprawdziłem, czy prędkości kół i silnika się zgadzają... I nic nowego. Czy to możliwe, ze od nagłego pęknięcia przewodu przy ostrym hamowaniu pompa się posrała?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
To by było widać na prędkościach. Poza tym tam są pierścienie magnetyczne i czujniki są bardzo blisko nich, więc wpadnięcie czegokolwiek jeśli by miało miejsce, to czyjnik tego nie przetrwa.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie Wrz 19, 2021 18:41
sTERYD napisał/a:
Wie ktoś, czy da się dostać do wtyczki od czujnika ABS bez demontażu zbiorników?
Mi się kojarzy, że one są w bagażniku pod dywanikiem. Ale robiłem to kilka lat wstecz a pamięć zawodna Co do pierścienia to potrafi okleić się jakby pyłem z klocków i jest lipa. Zresztą ja u siebie miałem dwa typy. Jeden to był ciągły zamknięty okrąg a drugi miał pola w równych odstępach. Jeden po myciu odżył drugi umarł, ale nie pamiętam który jak
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Wrz 20, 2021 07:54
Hmmm to może miałem coś nie w oryginale. U mnie z obydwu stron wystarczyło podnieść wykładzinę bagażnika i do wtyczek dostawałem się od strony bagażnika. Kanapy nawet nie kładłem. To był sedan.
Dwa lata temu miałem podobne problemy z ABS-em. KTS w Bosch Service wypluwał konsekwentnie błąd raz lewego tylnego czujnika. TOAF pokazywał mi to samo. Wymiana czujnika pomogła na kilka dni. Później problem wrócił. Wracał z resztą zawsze, gdy na dworze robiło się wilgotno.
Ostatecznie winna okazała się zespolona wtyczka przy modulatorze ABS. Wizualnie niby nie budziła zastrzeżeń, trzymała dobrze, przewody nie były poprzecierane ani luźne... a jednak. Elektryk wtyczkę rozebrał, zobaczył zaśniedziałe styki, oczyścił, złożył i od tego momentu mam spokój.
Co do lokalizacji kabla od czujnika z tyłu to spróbuj od strony bagażnika, u mnie mam ładnie wyciągnięte przewody tak, że złączka czujnika jest w bagażniku pod materiałem, zaraz za kanapą.
Warto też przeczyścić sprężonym powietrzem pierścień magnetyczny i czujnik sprawdzając przy okazji, czy się nie przesunął.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Wrz 21, 2021 16:41
wellman, a jak się skończyła usterka z nadmiernym ładowaniem i choinką na zegarach ABS, TC , co było przyczyną ?, nie było to związane z tą wtyczką ?. Chodzio o ten temat https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=94801
SeniorA, jakby co to odpowiedziałem na maila i wiadomość prywatną tutaj też.
Winny był wtedy regulator. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Jedynie akumulator musiałem wymienić.
Dość łatwo sprawdzić, czy ten problem wystąpił w Twoim przypadku - nawet zwykły miernik powinien pokazywać albo podwyższone napięcie (u mnie było w okolicy 16V), albo bardzo dynamicznie zmieniające się wartości nie mające wiele wspólnego z prawidłowym przedziałem 13-14V.
Dodatkowo przy problemach z ładowaniem pojawiają się inne objawy. U mnie przestawały działać wycieraczki i światła jakoś tak dziwnie mocno świeciły.
Jeśli takich objawów nie masz, a pojawia się choinka złożona tylko z ABS/TC i ręcznego to sugerowałoby jednak coś w tym układzie. Może być czujnik - jeśli wymieniać to sugerują coś lepszego niż tanie zamienniki np. GETZE czy SKV. W obu przypadkach przerobiłem kilka sztuk i niektóre nawet nie pozwalały wyjechać z garażu bez natychmiastowego powrotu błędu. Wrzuciłem Boscha i było ok.
Może być też tak, że nie będzie winny czujnik. Wtedy dobrze przyjrzeć się wtyczce na pompie ABS, ale o tym pisałem już wyżej.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Przyglądać się przygladałem, ale nie wpadłem na to, żeby ją rozbierać. Kolejny łikend pod autem
[ Dodano: Nie Wrz 26, 2021 20:24 ]
For potomnis.
Po tygodniach walki z kabelkami wtyczkami i komputerami postanowiłem też podejmować koła i oczyścić pierścienie. Zacząłem od tylnych, bo tam zmieniałem przewody. I więcej nie musiałem. Winna okazała się ruda szmata, a konkretnie korozja tarczy kotwicznej z lewej strony. Nie ma tragedii, ale miejscami już się łuszczy i kawałek skorodowanej łuski wpadł między łożysko a tarczę. Z plastikowego pierścienia zostały wióry. Nie wiem jakim cudem abs jeszcze w ogóle pokazuje prędkość tego koła, chyba tylko siłą i godnością.
Btw. Komplet tarcz kotwicznych na rimmerbros z przesyłką kosztuje mniej więcej tyle, co jedna na aledrogo. Przy okazji zamówiłem garść spinek.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Oczywiście liczą, ale to nie jest najgorsze. Cło wynosi 0zł dla przesyłek o wartosci do 22 euro, i 2,5% a nie mniej niż 68 zł dla wartości powyżej. Gorszy jest UPS, bo liczy sobie za obsługę celną od każdej pozycji na fakturze
[ Dodano: Sob Paź 02, 2021 12:45 ]
Dokładnie przejrzałem fakturę. Clo i obsluga spedycyjna to grosze, ale jest naliczony vat, i obsluga księgowa i jeszcze od wszystkiego vat. Muszę pogadać z jakimś księgowym, bo wyszło tego trochę nieproporcjonalnie dużo.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum