Wysłany: Sro Mar 30, 2022 20:00 [ROVER 416 1.6 SI 95r.] Problem z pracą silnika (Gaśnięcie)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995
Dzień dobry, na wstępie opisze problem, który nie do końca jestem w stanie fachowo nazwać.
Auto odpala z delikatnym "klęknięciem". Po pracy silnika na luzie gaśnie samoczynnie po kilku minutach. Szarpie podczas jazdy na obrotach w granicach 1500-2500. Podczas postoju np. na światłach obroty (nie zawsze) skaczą pomiędzy 800-1200. Potrafią spaść do 500 i doprowadzić do zgaśnięcia pojazdu. W dniu dzisiejszym na rondzie, jadąc na 2 biegu przy obrotach około 1500, zgasł samoczynnie.
Krótka historia auta. Od 2019 r. do 09.2021 r. Auto stało nieodpalane, wcześniej należało do Taty, który ze względu na swój stan zdrowia nie przemieszczał się nim. Auto w latach 2003-2019 używane bardzo sporadycznie (do około 8000km rocznie).
Od 10.2021 r. podjałem się przywrócenia auta do życia.
Bardzo proszę o pomoc, gdyż kończą mi się pomysły co jeszcze w aucie może wymagać szybkiej interwencji.
Na moment pisania postu zostały wymienione:
Wszystkie filtry (Oleju, paliwa,powietrza,kabiny) - Producent: MANN-FILTER
Olej silnikowy: Total 10W40
Olej w skrzyni biegów: Ravenol 75W80
Płyn hamulcowy: DOT 4 TRW
Płyn chłodniczy: G12
Sprzegło: LUK
Tuleja prowadząca łożysko wyciskowe sprzęgła: Sachs
Rozrząd kompetny z pompą wody: HEPU
Klocki, Tarcze (przód,tył) - ATE
Amortyzatory( Przód, Tył) - KYB
Sprężyny (Przód, Tył) - Lesjofors
Uszczelniacze pół osi - Orginał
Poduszka prawa (górna) silnika - Orginał
Poduszki dolne silnika - TEDGUM
Uszczelniacze wałków rozrządu: CORTECO
Uszczeniacze wału korbowego: CORTECO
Świece zapłonowe: NGK
Przewody Zapłonowe: NGK
Kompletna regeneracja zacisków hamulcowych: Zestawy Autofren
Silentblock wachacza tył - TEDGUM
Rezystor dmuchawy: Nie pamiętam
Naprawa przewodów masowych i ich połączeń.
Rozrusznik: Nie znam producenta (Zakup i wymianę zlecił mój Tata)
Uszczelka miski olejowej: VICTOR REINZ
Pasek wielorowkowy alternatora: DAYCO
Rolka napinacza: INA
Naprawa węża "zimnego" dolotu (Zaciągającego powietrze do filtra powietrza)
Ostatnio zmieniony przez ZaronyS Pią Kwi 08, 2022 17:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 30, 2022 20:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pasowalo by go tez podpiac do kompa i zobaczyc czy cos nie ma w bledach, czy jesli silnik ma wcisniety pedal gazu zdecydowanie i przyspiesza to tez szarpie
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Złącze OBD2 znajduje się nad pedałami. Może być na luźnym kablu, albo przykręcone do osłony konsoli. Interfejs, to T4, KTS, albo autocom. Toaf też błędy powinien odczytać, ale za dużo tam tego nie ma. Bardziej trzeba przeglądać parametry pracy.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum