Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
Od pewnego czasu świeci mi się kontrolka poduszki powietrznej. Docisnąłem wszystkie kostki pod fotelami i problem nie zniknął. Byłem na diagnostyce komputerowej i jak się okazało winny jest prawy czujnik zderzeń bocznych ( strona pasażera ). Przed pojawieniem się problemu fotel nie był poruszany.
W tym momencie mam do Was kilka pytań. W jaki sposób dokładnie zdiagnozować co jest tego przyczyną? Lutować kable na stałe jak to robią inni? Tak dla jasności przeczytałem wszystkie tematy w "All Workshop".
Dzisiaj zająłem się za wymontowanie fotela.
Jak się domyślam owy czujnik jest w miejscu oznaczonym strzałką zieloną, aby się tam dostać należy odczepić mocowania pasów, zdjąć plastik ze słupka oraz odkleić wykładzinę co nie za bardzo mi się podoba Jest w ogóle jakikolwiek sens próby dostania się tam? Nawet jeśli się uda to co dalej? Wymieniać czujnik na inny? Podobno nie każdy jest odpowiedni, ze względu na kodowanie.
Odczepiona linka zaznaczona strzałką koloru niebieskiego służąca do nastawiania wysokości pasów bezpieczeństwa może mieć również wpływ na palącą się kontrolkę? U mnie nie była nigdzie zamocowana, a na podłodze znalazłem dzyndzel do jej mocowania, którego wcześniej tam nie było. Najwidoczniej odczepiła się samoczynnie.
Proszę o jakieś porady. Pozdrawiam.
Zdjęcie w załączniku.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 18:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 18:53
linka od pasa nie ma nic wspólnego z czujnikiem, podnieś wykładzinę i zobacz co z czujnikiem . Jeśli nie było uderzenia bocznego to może wystarczy poprawić połączenie , wyczyścić , usunąć wilgoć. Jak to nie pomoże to dopiero wymiana.
linka od pasa nie ma nic wspólnego z czujnikiem, podnieś wykładzinę i zobacz co z czujnikiem . Jeśli nie było uderzenia bocznego to może wystarczy poprawić połączenie , wyczyścić , usunąć wilgoć. Jak to nie pomoże to dopiero wymiana.
100% prawdy , aby dostać się do czujnika musisz wyjąć osłonę słupka. plastik na progu , podniesiesz i zobaczysz zielony;)
Woda na podłodze może powodować takie akcje
foto poniżej
oczywiście analogicznie jest z drugiej strony
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Twoja linka wraz z metalową końcówką powinna być zaczepiona do fotela. Tak aby regulacja przód tył, regulowała wysokość pasa. Zdarza się, że czasami spadnie. Zdarza się też, że odłączy się od linki.
Resztę tematu wyczerpali damiwr[b] oraz [b]SeniorA.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dostałem się do czujnika (zielonego) i jak przypuszczałem wilgoci nie ma. Styki i przewody również wyglądają dobrze. Po przeczyszczeniu styków złożyłem wszystko prowizorycznie do kupy myśląc, że błąd ustąpi. Jednak nie ustąpił. Istnieje w ogóle jakiś sposób sprawdzenia czujnika na odłączonych kablach? Kabli lepiej nie sprawdzać żadnymi miernikami, bo jak dostanie napięcia to jeszcze rozerwie mi siedzenia
Każdy czujnik "YBD 100310" będzie działał, czy mogą być jakieś komplikacje?
Jeszcze takie dodatkowe pytanie: Czy te dwa przewody od niego biegną bezpośrednio do modułu SRS znajdującego się w środkowym tunelu? Być może tam leży przyczyna?
Zostaje Ci podmiana czujnika. Chyba nie ma problemu z dostaniem używki.
mossy napisał/a:
Czy te dwa przewody od niego biegną bezpośrednio do modułu SRS znajdującego się w środkowym tunelu? Być może tam leży przyczyna?
W kablach czy w module SRS? Czujniki jak i modułu potrafią same z siebie się wysypać...
Przewód... musiałby być fizycznie dotknięty, bo inaczej jak?
Najczęściej wilgoć załatwia czujniki, a moduły jak padają to tak, że brak komunikacji albo jest kilkanaście błędów, których nie da się skasować pomimo sprawnej instalacji. Najlepiej jakbyś mógł podmienić dwa elementy bez wcześniejszego ich kupowania i sprawdzić. Przewody możesz przedzwonić na wyłączonym zapłonie.
Jak masz RAVE'a skorzystaj ze schematu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam serdecznie klubowiczów. Rover 75 to jest moje pierwsze auto z tej gamy i nie bardzo się na nim znam. Mam ten sam problem z tymi czujnikami bocznymi świecą mi się poduchy. Rover to w 60% albo i więcej BMW E46 jak się nie mylę, nikt nie próbował wziąć czujników BMW są bardzo podobne i tego samego kształtu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum