Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam Panowie, mam następujący problem. W momencie włączenia klimatronica silnik zaczyna nierówno pracować, delikatnie spadają obroty. Odpiąłem sprężarkę klimy, zdjąłem pasek, bez zmian. Problem także potrafi się pojawić kiedy na dworze jest bardzo gorąco, ale to na krótką chwilę po odpuszczeniu pedału gazu i wciśnięciu pedału sprzęgła, trwa to okolo 2 sek. Podpowiedzcie prosze, moze ktos ma jakis pomysl od czego zacząć.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 20, 2022 15:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Też mam coś takiego. Dodatkowo przy spadku obrotów zmienia się dźwięk silnika. Wydaje mi się, że może to być związane z pracą EGR, bo zjawisko ma miejsce tylko jak są utrzymywane stałe niskie obroty. Irytujące to ale jakoś nie mam motywacji głębiej grzebać.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
EGR sprawdzałem, przełożyłem z innego dobrze działającego Rovera. Przemierzyłem wtryskiwacze czy nie mają przebicia do masy. Robiłem test przelewowy wtrysków. Sprawdzałem dawkę paliwa podawanego. Wszystko okej, ale podłączyłem się toafem i znalazłem rubrykę napięcia na kondensatorach w sterowniku. Dla 1 i 2 cylindra było prawidłowe (80v), a dla 3 i 4 cylindra było źle (29V). A norma jest około 80v, myśle ze jestem już blisko, zamierzam kupić sterownik za około 150 zł (są na Allegro) przelutować immo i zobaczyć co będzie na drugim sterowniku. Kolezka elektryk bardzo doświadczony sugeruje że mogą być to masy dochodzące do sterownika, podpowiedział żeby znaleźć na schemacie, które to są masy dochodzące do sterownika i podpiąć alternatywne, bo wygląda mu to na spadki napięć spowodowane przez słabo kontaktujące masy. Tych mas do sterownika dochodzi kilka, jesli przypuśćmy jedna z nich słabo łączy to sterownik sobie weźmie inna droga z innej masy i wtedy spadki rezystancji i wtedy taka lipa może się pojawić. Podaj mi numer swojego sterownika, jeśli uda mi się to ogarnąć to ci podrzucę bezpośrednio rozwiązanie co zrobić i będziesz miał po problemie.
Jak na slabo kontaktujące masy to zbyt regularne, zresztą masy mam wyczyszczone niedawno i nic to nie zmieniło.
Co do kondensatora wtryskiwaczy to nie wykluczkone, bo odkąd pamiętam jest ten błąd za niskiego, ale ZTCP, to w nowszych sterownikach jest jakaś tam modyfikacja i w zasadzie ten błąd to norma, ale spróbuję się temu przyjrzeć w wolnej chwili.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pamiętam ze temat kondensatorów był poruszany na forum i napięcia i z tego co mi w głowie zostało to tak jest i tak ma być - na 2 wtryski 80V a na 2 pozostałe jakoś mnie - z tym ze to tez może być zły odczyt bo to lekka anomalia
Mam 2 Rovery, ten drugi to 116 koni. Naładowanie kondensatorów waha się między 78-80V. A w tym falującym (131KM) na 2 cylindrach stabilne 29V. Dlatego pomyślałem, że tu może leżeć przyczyna. Jakim programem diagnozujesz swojego Rovera? Czy to też Toaf?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum