Wysłany: Pon Lip 04, 2022 19:13 [R75 V6] Wysoka temperatura płynu na wolnych obrotach
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
podobnych tematów było wiele ale żaden nie pasuje do moich objawów.
Auto ma wymienione prawie wszystko co dotyczy wody (nawet silnik na sprawny - sam jeździłem tym nowym silnikiem jakiś czas w poprzedniej karoserii).
Pozostało już chyba tylko do wymiany: chłodniczka oleju, nagrzewnica w kabinie (choć ciepło leci).
Auto po odpaleniu rano trzyma temperaturę (czas pracy silnika nie ma znaczenia) w normie 88-95, podczas jazdy temperatura w podobnym przedziale.
Na postojach i w korkach na wolnych obrotach temperatura rośnie do ok 100 - 101 załącza się II bieg wentylatora (cały rok jeżdżę na klimatyzacji - I bieg działa) na bardzo długo, a temperatura nie spada. Dopiero dodanie gazu ( wystarczy do ok 1000 obrotów) powoduje spadek temperatury ok 88-92-93. Utrzymanie obrotów powoduje utrzymanie temperatury i wyłączenie II biegu wiatraka (wraca na I bieg). Puszczenie gazu (obroty ok 750) temperatura rośnie jak powyżej i znowu dodanie gazu ją obniża temperaturę.
Czy węże twarde ? - nie są z kamienia ale też nie sflaczałe jak na zimnym silniku.
Ogrzewanie działa poprawnie - leci bardzo gorące powietrze
Ubytki płynu - rzadko, przez korek - raz na kilka tygodni niewielkie ilości
I teraz pytania:
1. czy może to być zbyt mała wydajność pompy wody ?
2. czy chłodniczka oleju ma taką budowę, że może ograniczać przepływ wody przy małym ciśnieniu ?
3. czy da się podnieść obroty bez T4 ?
4. czy macie inne pomysły ?
Dziękuję za odpowiedzi
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 04, 2022 19:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdź czy chłodnica nie jest zanieczyszczona. Sprawdź również, czy na wolnych obrotach, najlepiej jeszcze na zimnym silniku po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego widać przepływ płynu. Jeśli nie będzie go widać może to świadczyć o słabej wydajności pompy płynu chłodzącego.
Następnie zwiększ obroty do np. 1500 i obserwuj czy płyn będzie przepływał. Jeśli tak to potwierdzi słabą wydajność pompy, jeśli nie to przyczyną może być poślizg wirnika na ośce pompy, wtedy pompa do wymiany.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lip 05, 2022 10:31
kamyk___,wg mnie układ działa prawidłowo. Co jest nie tak ?. Można by wpiąć manometr i sprawdzić ciśnienie w układzie. W tych silnikach wydajność pompy poprawiło by zastosowanie pompy elektrycznej.
Witam, dzięki Panowie za odpowiedzi. Chłodnica, termostat, górny wąż od chłodnicy (ten zmiękł od oleju z przepustnicy), korek, metalowa rura na dole, wąż między rurą i chłodniczką oleju wymienione na nowe, dodana dodatkowa pompka na małym obiegu, zbiornik wyrównawczy jest bez przelewu, doprowadzenie z chłodnicy do zbiorniczka drożne, na wolnych obrotach po odkręceniu korka z przelewu leci spokojnie woda, po dodaniu gazu leci mocniej. Zastanawia mnie czy temperatura silnika może powodować luz na wirniku lub na kole pasowym pompy albo przycinanie się termostatu (termostat był wymieniany 3 razy zawsze na oryginalny). Dzisiaj komputer pokazywał 89-92 na postoju w korku aż nagle podskoczyła temperatura do 100 - 105, wiatrach działał. Dopiero po przygazowaniu do 4000 - 5000 obrotów temperatura spadła do 87 i za chwilę znowu podskoczyła do 95 - 97. Potem ok 15 minut postoju na zakupy w sklepie i już następne 5 kilometrów po mieście 89-95-97-92 stopnie. Odnośnie dodatkowej pompy elektrycznej to ciężko coś wymyślić bo dostępne jakie znalazłem mają małe przekroje, trzeba by zamontować ze 3 równolegle.
Dodatkowo dzisiaj pojawił się kolejny objaw, a mianowicie jadąc i wciskając sprzęgło obroty spadają do bardzo niskich, 2 razy mi zgasł podczas dojeżdżania do skrzyżowania. Czy może to być spowodowane np. zacierającą się pompą ?
Miałeś włączoną klimatyzację? Może sprężarka ciężko chodzi (mała ilość oleju w układzie klimatyzacji) dawno nie robiony serwis klimatyzacji. Zacierająca pompa też może stawiać duży opór, uważaj bo jest napędzana paskiem rozrządu, co prawda rolka pompy płaską stroną paska, ale przy poślizgu paska na rolce może go w końcu przetrzeć i dojdzie do kolizji zaworów z tłokami.
Witam,
klimatyzacja nie ma wpływu (testowałem na włączonej i wyłączonej), serwisowana w zeszłym roku (regeneracja sprężarki, wymiana czynnika + olej), chłodzi aż miło ,
za to wydaje mi się, że odrobinę głośniej słychać łożyska w alternatorze i to chyba kolejny trop - do zbadania obciążenie alternatora. Może to wina akumulatora i ciągle działającego wentylatora
Tak czy inaczej, znalazłem elektryczną pompę o średnicy górnego węża od chłodnicy i będę ją montował. Pompa ma regulację wydajności i bierze mniej prądu niż wiatrak. Tak wiem, będzie większe obciążenie chwilowe (pompa + wiatrak) na postoju ale za to całość będzie się załączała na krótszy czas.
Czy robiliście testy (nie chodzi mi o dane katalogowe) przy jakich temperaturach otwiera i zamyka się termostat ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum