Lampy mglowe tylnie sa sterowane przez ten czerwony BCU czy MFU na, jak zwal tak zwal , na tyle bezpiecznikow.
Jaki to jest nr bezpiecznika ? Bo niestety w Rave nie ma schematu numeracji skrzynki bezpiecznika starego typu
[ Dodano: Czw Mar 26, 2020 09:58 ]
Dobra poszukalem, w rave dla 420 jest schemat bezpiecznikow starego typu Bezpiecznik ktory ty wyciagasz jest odpowiedzialny za MFU czyli tk jak pisalem. Jest to Nr 20 i ma miec 7.5 A
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 26, 2020 09:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzięki za odpowiedź. Zegary świecą , obrotomierz działa po wyjęciu kluczyka. Zegarek gasnie. Dziś przeglądałem wiązkę silnikową, poprawiałem izolacje i układałem tak jak to powinno byc. Przy okazji odnowiłem całe mocowanie aku więc nie było kiedy dalej grzebać. Jutro sprawdzę wiązkę kabinową i stacyjkę. Jest jakiś sposób na sprawdzenie stacyjki ?
[ Dodano: Wto Mar 24, 2020 12:35 ]
Grzebałem i nic nie wskórałem Bezpieczniki w kabinie wszystkie ok. Stacyjka wydaje się też być ok - nie wiem jak ją do końca sprawdzić ale gdy włączam zapłon, następnie cofam kluczyk i go wyjmuję. Wentylator i zegarek gaśnie. Licznik świeci. Wyciągam wtyczki od stacyjki - licznik ciągle świeci:
Może wyłączając zapłon musi na, którymś kabelku pojawić się napięcie i wtedy ECU odcina paliwko i wyłącza licznik ?
[ Dodano: Sro Mar 25, 2020 09:23 ]
Dziś rozebrałem kostkę stacyjki i styki są jak nowe, wyczyściłem rozpuszczalnikiem i jest bez zmian - czyli stacyjka odpada.
Odświeżam temat, bo mam ten sam problem. Auto po odpaleniu silnika pracuje i nie da się go zgasić. Rover 45 2.0 Diesel 2000rok. Pomaga dopiero wyjęcie wspomnianego wyżej bezpiecznika. Czy koledze wyżej udało się problem rozwiązać?
W zasadzie wyjęcie bezpiecznika 7,5A od MFU poniekąd rozwiązuje problem - auto zachowuje się normalnie, odpala i gaśnie przy użyciu kluczyka. Gdy bezpiecznik jest włożony, po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon oraz jego wyjęciu zegary zostają zasilone w postaci podswietlenia stanu licznika oraz kontrolek. Po wyjęciu bezpiecznika zegary gasną, ponowne zamontowanie bezpiecznika w tym momencie nie powoduje jego zasilenia ponownie aż do czasu przekręcenia kluczyka na zapłon i znowu jego wyjęciu i tak w kółko. Przy pracującym silniku i wyjęciu kluczyka po prostu nie gaśnie, działa również obrotomierz. Odpięcie elektrycznie stacyjki również nie powoduje nic. Wyjęcie w tym momencie przekaźnika "silnika" (R4) w skrzynce bezpieczników pod maską powoduje zgaszenie silnika ale nadal zasilone pozostają zegary. Pomaga dopiero wyjęcie bezpiecznika. Ktoś pisał o jakimś przebiciu w samym module MFU, profilaktycznie został wymieniony na inny o identycznych oznaczeniach jednak problem pozostał bez zmian. Jakieś pomysły co mogę sprawdzić dalej zanim zmuszony będę przesiedzieć na dobre w schematach elektrycznych całej instalacji?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum