Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 16:06 Licznik Zegary z Rovera 45 do 400???kto wie jak podłaczyc ??
Kto wie jak podłaczyc zegary z rovera 45 do 400 1.6 16V.
Dwie kostki pasuja ale w 45 sa jeszcze dwie małe???
Po podłaczeniu nie ma kontrolki od abs i nie działa predkosciomierz i obrotomierz.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 16:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja podejrzewam, że w zegarach jest miejsce na dwie małe kostki, ale w instalacji ich nie ma i w tym problem. Wg mnie pozostaje tylko analiza schematów z RAVE i próba dojścia, który kabelek za co odpowiada.
Ja podejrzewam, że w zegarach jest miejsce na dwie małe kostki, ale w instalacji ich nie ma i w tym problem. Wg mnie pozostaje tylko analiza schematów z RAVE i próba dojścia, który kabelek za co odpowiada.
Nowe wiadomości,
Będą pasować , znalazłem właśnie post gdzie gość z 214 wsadził zegary z 25
Jest tylko da dodatkowa 3 wtyczka, przy której są 4 Kabelki w tym dwie są masa, a dwa pozostałe to trzeba odciąć sygnały prędkości z starej wtyczki.
Na angielskim forum mówili jeszcze ze jak ma dalej nie działać, to wystarczy impulsator z 25 zamontować i ma działać.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55 to z dobroci zapodaj linka do tego forum i niech wszyscy mają pogląd na to. Ja też na początku się zastanawiałem nad takim modem, ale sobie odpuściłem, notabene prowadziłem dyskusje na forum Hondy Civic 5d modelu bliźniaczego do naszych R400, i tam koleś też sobie z tym nie mógł poradzić bo bardzo chciał do swej Hondy wsadzić takie zegary, pasują bez problemu, lecz nie działają jak powinny.
witam, jestem nowy i problem podobny więc nowego tematu nie będę tworzył. A więc robiłem przeszczep środka (fotele, deska i te sprawy) z 45 do swojej 400 problem jaki wynikł w trakcie a właściwie już po wszystkiemu to nie działający prędkościomierz i licznik km, dodam tylko że wymieniłem wiązkę z 45 do liczników i ogólnie deska rozdzielcza cała tak że wszystkie wtyczki pasują do zegarów. Orientuje się ktoś czy wina nie działającego licznika to inny czujnik w skrzyni "nie dogadujący się" z licznikiem czy raczej wiązka ma w innych miejscach piny do licznika (chodzi o wiązkę od zegarów do wtyczki przy bezpiecznikach)
myślę że problem dość rozwinąłem i prosiłbym o jakieś rady osoby orientujące się w temacie
Na forum hondy przeczytałem że są trzy typy liczników do 45/ZR i tylko jeden najstarszy jest kompatybilny z civic, w pozostałych jest problem z działaniem zegarów oraz jest jakiś problem ze sterownikiem abs/srs.
Do niebieskiej kostki trzeba podłączyć masę żeby uruchomić wyświetlacz i tak samo jest z przekładką w 200 licznika z lcd.
ok, ale do sedna czy orientujesz się czy ten cały impulsator w skrzyni jest inny w 45 niż w 400? bo kwestia jest tylko nie naliczania km i pokazywania prędkości a tak to wyświetlacz od przebiegu jest włączony i przebieg pokazuje ale nie rośnie
Wg moich obserwacji, to Rover 400 bierze prędkość z impulsatora ze skrzyni biegów, a Rover 45/ MG ZS ze sterownika ABS. Widziałem to na schemacie elektrycznym auta, a także w moim przerabianym MG ZS. Mam auto 5 lat temu przekładane z anglika. Wtedy nie mieli europejskiego licznika do MG ZS, więc użyli licznika od Rovera 400. Niby wymiary te same i takie same kostki podłączeniowe, ale różnią się sygnałem w pomarańczowym przewodzie (przesyłającym przebyty dystans). Gdy kupiłem oryginalny licznik do MG ZS i zamontowałem w aucie - okazało się, że nie działa prędkościomierz (obrotomierz, termometr, poziom paliwa i lampki działają). Dodatkowo zapaliła się lampka ABS (w poprzednim nie paliła się, a żarówki sprawdzałem). Przejechałem kilka kilometrów, co na liczniku dziennym pokazało 300 m. Zacząłem dociekać i zauważyłem, że ktoś przeciął pomarańczowy przewód w wiązce do licznika (wtyczka górna lewa, styk drugi od prawej). Do przeciętego przewodu dosztukowano przewód, który idzie solo przez ścianę grodziową do impulsatora w skrzyni biegów. Teraz muszę przywrócić pierwotnie połączenie przewodu, ale nie wiem czy będzie działał prędkościomierz, bo mam zepsuty ABS.
Przy okazji - zastanawiam się skąd komputer silnika czerpie w tym aucie informację o prędkości, którą mogę potem przeczytać z OBD2 ? Co ciekawe, prędkość ta jest zbliżona do prawdziwej (z GPS) dużo bardziej niż z wskazówkowego prędkościomierza, który u mnie przekłamuje o ok 10 km/h. Po co zmieniali system odczytu prędkości dla licznika auta z impulsatora na ABS ? Jedyne sensowne wytłumaczenie - to z oszczędności - żeby nie montować w skrzyni impulsatora i ciągnąc do niego przewodów skoro każde auto ma obowiązkowy ABS. Prawdopodobnie u mnie impulsator został dodany przy przeróbce.
Czy więc, komputer silnika dostaje prawidłową prędkość z uszkodzonego ABS ?
W jaki sposób masz uszkodzony abs ?
U mnie jest ukruszona zębatka i przy predkości 10 km/h często słychać jak włącza się pompa a prędkościomierz działa poprawnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum