Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4 który to model Rovera]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez 1.4 który to model Rovera]
Autor Wiadomość
oskppoznan 



Dołączył: 26 Maj 2023
Posty: 1
Skąd: Skórzewo



Wysłany: Pią Maj 26, 2023 13:01   

Poldek 1.4 103KM 127Nm. Włożyli wspaniały silnik na tamte czasy i zapomnieli, że skrzynia i mosty za słabe. Tak czy inaczej auto z salonu z czarnymi bocznymi listwami i zderzakami po lifcie do dzisiaj w rodzinie i ogromny sentyment do roku 94
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 26, 2023 13:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Maj 26, 2023 20:03   

Jaki wspaniały? Anglicy pozbyli się problemu i mieli jeszcze zapewniony zbyt. Ten silnik swą konstrukcją był wrażliwy i bardzo często dochodziło w nim do HGF-a, a nie typowa konstrukcja powodowała, że po naprawie już nie wracał do formy. Poza tym, co to za wspaniały silnik, który maksymalny moment obrotowy ma przy obrotach rzędu 5000 rpm przy mocy maksymalnej przy 600 rpm? W Polonezie? Taki silnik byłby dobry, ale w motocyklu, anie w klamocie z FSO. A moment maksymalny wynosił coś niewiele ponad 120 Nm.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Sob Maj 27, 2023 11:36   

HGF jak się nie postarasz się nie zdarza.
W jakim sensie nie wracał do formy?
I jakich osiągów byś oczekiwał po silniczku pojemności małej butelki coli, ważący tyle co krata piwa i mającym przejechać kilkaset Mm komfortowo i z niedużym spalaniem?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 28, 2023 22:45   

oskppoznan napisał/a:
i zapomnieli, że skrzynia i mosty za słabe


czy ja wiem...... po tym co widziałem w necie i na zlotach ile potrafią być katowane te napędy również w rajdach

oprawca_1978 napisał/a:
Poza tym, co to za wspaniały silnik, który maksymalny moment obrotowy ma przy obrotach rzędu 5000 rpm przy mocy maksymalnej przy 600 rpm?


to musi być jakiś błąd dane z hamowni nie potwierdzały tego, nawet podczas jazdy wyraźnie czuć że silnik bardzo dobrze ciągnie od 4 tys.
pamiętajmy ze to konstrukcja z lat 80/90 i to tylko benzynowe wolnossące 1.4
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Cze 05, 2023 14:41   

Ja patrzę po krzywej momentu, która jest rozciągnięta i maksimum osiąga dopiero przy 5000 rpm, a max moc jest przy 6000 rpm. Typowa 'szlifierka' ten silnik jest, po prostu, dobry do motoru, ale nie do samochodu. Wysoko położony moment obrotowy oznacza, że jest w silniku za mało masy wirującej, nie ma się gdzie akumulować energia spalanego paliwa no i kłopot z napełnianiem cylindrów, za duże dławienie. Gdyby wstawić mu cztery gaźniki na każdy gar jeden albo przepustnice o większym przelocie, to na pewno by mu się poprawiło z momentem, trochę, ale na pewno byłby szybciej osiągalny, nie dopiero przy pięciu tysiącach.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 06, 2023 09:48   

Jezu ale kocopoły piszesz :| tak, na pewno itb czy gaźniki poprawiły by moment obrotowy z dołu :lol:

Nie wiem czego spodziewać się po silniku o pojemności 1,4l, bez zmiennej fazy chociażby. I tak jak na brak "wodotrysków" radzi sobie bardzo dobrze. No i przyjmuje podwojenie mocy z turbem bez dodatkowych ingerencji - czy można prosić o więcej, przy wadze na poziomie 70kg?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 21:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 11:56
sTERYD
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink