Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamienniki wentylatorów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamienniki wentylatorów
Autor Wiadomość
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Lip 28, 2014 15:15   

No jasne :)
W 1.8 schemat jest po prostu odwrócony, ale bajer:P
No nic dobrze, że to tylko rezystor się zjarał.
Wielkie dzięki za pomoc. :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 28, 2014 15:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cyngiel 




Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: WLKP



Wysłany: Pon Lip 28, 2014 16:35   

Ja również dziękuje za pomoc, wentylator hula a czujnik doszedł do siebie po resecie;]
_________________
Ach ten mój RoVeReQ...
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Sie 01, 2014 20:26   

TO mam jeszcze takie pytanie odnośnie rezystora. Zamonotowałem jak być powinno, czyli ze sterowaniem przez masę. Po sprawdzeniu czy wentylator działa, pracował może ze 2 minuty, odczepiłem jeszcze obudowę żeby spiąc kabelki. Rezystor był gorący i nie wiem czy to normalne, czy tak być powinno?
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Sie 01, 2014 21:06   

Grzać się musi, a jeżeli się grzeje tak że temperatura go uszkadza to przyczyn musisz szukać w silniku dmuchawy - uszkodzony, nadmierny opór toczenia

Możesz to sprawdzić w ten sposób - podłącz na krótko wentylator z amperomierzem w szereg - będziesz znał prąd pobierany przez wiatrak.
Następnie wepnij amperomierz szeregowo w oryginalną instalację (przed rezystorem) jeśli prąd będzie znacznie większy - szukaj zwarcia.
Amperomierz ustawiony na 10A prądu stałego.
Pomiar nie powinien trwać więcej niż kilkanaście sekund, jeśli nie chcesz uwalić miernika.

[ Dodano: Pią Sie 01, 2014 22:06 ]
a jakie smiglo zalozyles roverowskie to mozesz spalic silnik i jaki masz zalozony rezystor moze byc tak ze rezystor zle dobrales do tego silnika i dlatego tak mocno sie grzeje bo silnik wolno sie kreci
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 02, 2014 09:10   

ja mam silnik od CHRYSLERa i założyłem w tym roku śmigło od roverka - i jak na razie wszystko chodzi elegancko - na 2 biegu tylko głośno ale klima elegancko chłodzi ! a rezystor mam taki Zamiennik TYCO 5-1625999-3 - jak podają tutaj na forum! jedyne co mi się stało z tym silniczkiem na dużym śmigle to to że spadło bo zaczepy słabe ale wkręciłem śrubkę i jest ok!
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Sie 02, 2014 09:27   

Silnik od chryslera, ze śmigłem od rovera. Rezystor jak kolega wyrzej napisał. Zwarcia nie ma, bo wszystkie kable izolowałem dodatkowo.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 20:13   

hej ktoś może coś wie na temat silniczka klimatyzacji od e 46 ? podobno ma taką samą moc co nasze roverki no i mocowanie wydaje się takie same....

http://allegro.pl/wentyla...4480658024.html

Może podejdzie do diesla..... kwestia podłączenia.....może jakoś się da... jakby wypaliło tak jak z tłumikiem końcowym to by był kolejny udany zamiennik do kolekcji. ;)
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 22:21   

Ten to raczej nie podejdzie. Ktoś gdzieś wyżej pisał, że od 2,5 tds. Ale najlepiej byłoby podjechać na szrot i troszkę poszperać ;)
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Wto Sie 12, 2014 20:03   

Mam prośbę czy ktoś się orientuję czy na ten silnik z poniższego linku podejdzie wiatrak od rovera 75 ?? ?
Znajomy ma taki silnik od voyagera ale u niego jest śruba sześciokątna jeśli chodzi o otwór centralny na śmigle a tu jest główka śruby na torx... ma to jakieś znaczenie przy zakładaniu wiatraka na silnik czy jest to bez znaczenia......

http://allegro.pl/wentyla...4505343179.html
 
 
Dzela1993 




Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 23



Wysłany: Sro Sie 16, 2023 16:59   

Witajcie
Zawalczę o złoty kilof i odkopię temat sprzed 9 lat.
Trochę czasu minęło od jakiejś aktywności w tym temacie, ale jak widać wentylatory nadal padają. W tym roku postanowiłem w końcu uruchomić klimę w moim aucie (poprzednio okazało się że bije za wysokie ciśnienie, mechanik rozłożył ręce). Tym razem inny mechanik od razu doszedł do tego że wentylator nie działa.
Nie udało mi się nigdzie kupić używanego więc odebrałem swój od mechanika i po dwóch godzinach walki z jego rozłożeniem w końcu się udało, niestety okazało się również że to nie wina szczotek tylko przepalonego uzwojenia na samym silniku wentylatora.
Ostatecznie kupiłem wentylator od Voyagera (nie pasował na fabryczne otwory w osłonie, ale trochę rzeźby i już się trzymał). Nic więcej nie robiłem, podłączenie elektroniki zostawiłem mechanikowi bo miałem wątpliwości do których z czterech kabli wychodzących z płytki sterownika powinienem wpiąć dwa kable wychodzące z silnika.
Mechanik to poskładał, nabił klimę i okazało się że chłodzi, może nie mega mocno ale wystarczająco. Niestety dziś przy nieco bardziej męczącej trasie (i upale) klima nagle przestała działać. Powód był taki jak się spodziewałem - wentylator się nie kręci. Gdy samochód się ostudził to wentylator znów śmiga na włączonej klimie.
Obstawiam że przy wzroście temperatury komputer przełączył po prostu prędkość na kolejny bieg którego kabel zapewne nie jest podłączony do silnika więc ten przestał się kręcić.
W związku z powyższym chcę Was zapytać co zrobić / jak podłączyć jednobiegowy silnik z Voyagera do sterownika tak aby kręcił się on zawsze bez względu na to co "rozkaże" mu komputer. Nie wiem jeszcze jak dokładnie podłączył to mechanik, zderzak zdejmę dopiero w weekend ponieważ teraz samochód jest mi potrzebny, ale gdy już go zdejmę to chciał bym od razu wiedzieć co zrobić.

EDIT:
Zapomniałem dodać że fabrycznie miałem (tak mi się wydaje, bo sam wentylator nie był w nim od nowości ponieważ był popisany korektorem zatem już było grzebane) wentylator bez tego dodatkowe opornika/rezystora czy jakkolwiek się to nazywa. Rover z 2000 roku.
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 17, 2023 16:08   

Proszę o skasowanie posta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czujnik ABS zamienniki?
sknerko Rover serii 75, MG ZT 27 Pon Lis 09, 2015 14:57
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Kierunkowskazy boczne - zamienniki?
0L0 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Gru 15, 2021 08:26
christopher7
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Drogi wysprzęglik, zamienniki
Q-bak Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Sty 09, 2013 17:50
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Poduszki silnika - zamienniki
Grzech Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Lis 27, 2012 12:39
apples
Brak nowych postów [R75] Nowe rurki odmy, zamienniki
Alex_Tom Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Wrz 26, 2012 16:08
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink