Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160 1.8] Falowanie obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160 1.8] Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
Tmc11 



Dołączył: 30 Kwi 2024
Posty: 4



Wysłany: Wto Kwi 30, 2024 20:28   [MG ZR 160 1.8] Falowanie obrotów
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

MG ZR 160 1.8 VCC
Dzień dobry
mam pewien problem kupiłem nowy silniczek krokowy mam leciutkie falowanie obrotów na poprzednim miałem mega duże jak motor sie zagrzał ( falował nawet 1k-2k i znów)
na aktualnym silniczku motor pracuje na 1100k obrotów kod na sterowanie na biegu jałowym mam cały czas wrażenie ze jest przelany, bo strasznie czuć wachą za samochodem .
Pedał gazu jest mega czuły a po odkręceniu przepustnicy prawie na full samochód utrzymuje 1100k obrotów nadal tak jak by łapał gdzieś lewe powietrze .
Po skręceniu przewodu od silniczka tak aby powietrze nie przedostawało sie motor zaczyna w miarę równo pracować, przy wymianie dmuchałem w stary i leciało powietrze bardzo delikatnie a w nowym prawie bez oporu , mi pomysły sie kończą mam nadzieje ze ktoś będzie chętny mi pomóc.
Wszystkie zdjęcia, jakie ktoś potrzebuje mogę zrobić i wysłać.
Z góry dziękuje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 30, 2024 20:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sro Maj 01, 2024 11:45   

Jak dobrze pamiętam,była procedura aby ustawić krokowca po wymianie.Nawet gdzieś jest to opisane na forum.Skorzystalem z niej po wymianie krokowca u siebie jakieś 4 lata temu.Objawy miałem praktycznie te same.I do dziś jest ok.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
Tmc11 



Dołączył: 30 Kwi 2024
Posty: 4



Wysłany: Sro Maj 01, 2024 23:33   

Malignus napisał/a:
Jak dobrze pamiętam,była procedura aby ustawić krokowca po wymianie.Nawet gdzieś jest to opisane na forum.Skorzystalem z niej po wymianie krokowca u siebie jakieś 4 lata temu.Objawy miałem praktycznie te same.I do dziś jest ok.


pamiętasz może tą procedure, ponieważ jest tu trochę procedur i nie wiem, którą wykonać :shock:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 02, 2024 21:56   

Kluczyk na zapłon i gaz do dechy i odpuścić 5 razy
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Maj 04, 2024 15:51   

Dokładnie tak :mrgreen:
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
Tmc11 



Dołączył: 30 Kwi 2024
Posty: 4



Wysłany: Sob Maj 04, 2024 19:46   ROZWIĄZANIE !!!

Generalnie silniczek krokowy stary myślałem, że jest uszkodzony.
zamieniłem na stary podpiąłem i teraz podaje procedure jeśli komuś stanie się tak samo (znalazłem na forum)
*wsadziłem stary silniczek krokowy do nafty na noc*

Przed zaczęciem proponuje przeczytać.
Działa na MG ZR 160 1.8 160HP

1 ADAPTACJA PRZEPUSTNICY:
-Przekręć kluczyk w położenie 2 (włącz zapłon)
-Naciśnij pedał gazu do oporu i puść 5 razy w ciągu 20s
-Przekręć kluczyk w położenie 0 (wyłącz zapłon)
-uruchom silnik
-Adaptacja zakończona

2 ADAPTACJA SILNICZKA KROKOWEGO ( NA MÓJ PROBLEM ZADZIAŁAŁO)
-SILNIK musi być zimny (najlepiej z rana)
-wyłączy wszystkie odbiorniki, jakie dasz radę:
oświetlenie wnętrza, radio , klimę etc...
- zdejmij klemę z akumulatora *nie ma znaczenia którą*
-oczekuj tak z 20-30 min
-Załóż klemę
-uruchom silnik * nadal wszystko ma być wyłączone*:
motor może świrować, czyli obroty mogą latać góra dół nie zwracaj uwagi jak zgaśnie uruchom ponownie, ale pamiętaj podczas całej procedury nie dodawaj gazu w żadnym przypadku.
- patrz na wentylator chłodnicy gdy uruchomi się przejdź do następnego kroku.
-włącz światła lub jakiś inny odbiornik najlepiej światła i odlicz 5-10s
-po tym jak czas minie wyłącz silnik i zaczekaj kolejne 10-15s
- uruchom silnik i proponuje sie przejechać.
- adaptacja zakończona
jeśli poczekasz chwilę tak myślę 10-15 min i otworzysz maskę po przekręceniu kluczyka w pozycje 2 *zapłon* powinieneś słyszeć jak silniczek krokowy reaguje jeśli nie ponów procedurę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink