Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 20:12 [R75] Co z tym silnikiem (szarpie)
Typ: i Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam.
Po dłuższych bojach i wymianie:
-świec
-cewki (jedna byłą padnięta)
-kabli WN
-czyszczeniu krokowca
nadal mam takie objawy:
-po odpaleniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 garach (dam pare razy gazu i ustępuje)
-jak dam mocniej gazu to jakby się dusił i lekko szarpie i nie ciągnie (w różnych momentach, ale najczęściej przy obrotach rzędu 3,5-4,5k/min)
-cały czas niskie obroty biegu jałowego (600/min)
Nie podłączałem jeszcze go do kompa, czy boschem zrobię pełną diagnostykę?
Złącza czujników są czyste. Więc co to może być???
PS.
Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza?
--
soulz
Rover 75 1.8 2000r.
brt: dopisałem rocznik w temacie --> patrz Zasady Kącika
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 22:13, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 20:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam.
dzisiaj wykręce tą świecę i zobacze jak wygląda. z odpalaniem jest dobrze, nie pali za dotknięciem ale i nie muszę kręcić 5sek, przeważnie 1-2 sek kręcenia rozrusznikiem i chodzi. czy taki uszkodzony wtryskiwacz sygnalizowałby jakąś kontrolką, np. check engine?
mam jeszcze kolejne spostrzeżenie, dzisiaj rano jak był 1st. C to po odpaleniu od razu trzyma obroty 600/min, nie powinien mieć wyższych, np. jakieś ssanie automatyczne?
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 08:50
przy takiej temp. powinno się włączyć ssanie autoamtyczne i trzymać 1100 obrotów, jeszcze powiedz mi a na wyświetlaczu jaką pokazuje tobie temperaturę?
sprawdz 3 części:
-wtryskiwacz
-czujnik temperatury zewnętrznej
-czujnik temperatury płynu ten odłącz jak będzie zimno i zobacz wtedy jak silnik będzie się zachowywał
pozdrawiam Mariusz
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
powiedz mi a na wyświetlaczu jaką pokazuje tobie temperaturę?
Tzn. o jaką temperaturę chodzi? Wskaznik temp. silnika (chłodziwa) działa dobrze po pewnym czasie pokazuje prawie połowę skali (niewiele pod kreską).
Czujnik temp zewnetrznej działa dobrze, pokazuje mi mniej więcej tak jak normalny termometr domowy.
Jak mogę sprawdzić wtryskiwacz?
Odłączyłem czujnik temp. płynu chłodniczego i odpaliłęm samochód (stał od rana nie ruszany):
- miernik temp. silnika na desce nic nie pokazuje
- włączył się wentylator chłodnicy od razu
- silnik chodzi bez zmian, lekkie szarpnięcia i obroty na postoju 600/min.
- temp. zew na desce rozdzielczej to 7st. C
Dziwne jest to że przejechłęm dosłownie 400-500 metrów, dość wolno i po powrocie gdy podłączyłem czujnik temp. płynu chłodniczego to pokazywał już normalną temp pracy (prawie pół skali), jakoś szybko sie nagrzał??
Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 16:59 Re: [R75 1.8 00r] Co z tym silnikiem (szarpie)
soulz napisał/a:
Witam.
Po dłuższych bojach i wymianie:
-świec
-cewki (jedna byłą padnięta)
-kabli WN
-czyszczeniu krokowca
nadal mam takie objawy:
-po odpaleniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 garach (dam pare razy gazu i ustępuje)
-jak dam mocniej gazu to jakby się dusił i lekko szarpie i nie ciągnie (w różnych momentach, ale najczęściej przy obrotach rzędu 3,5-4,5k/min)
-cały czas niskie obroty biegu jałowego (600/min)
Nie podłączałem jeszcze go do kompa, czy boschem zrobię pełną diagnostykę?
Złącza czujników są czyste. Więc co to może być???
PS.
Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza?
--
soulz
Rover 75 1.8 2000r.
brt: dopisałem rocznik w temacie --> patrz Zasady Kącika
Boschem nie zrobisz pełnej diagnostyki, musi być program do Rovera
timba
zeby zbadac wtryskiwacz trzeba go wyjac i sprawdzic na specjalnym stanowisku, przedewszystkim wytryskiwane po cisnieniem roboczym paliwo ma miec odpowiedni ksztalt, wtryskiwacz nie moze puszczac przy braku napiecia czyli zaworek musi trzymac
u nas odpalanie na 3 gary bylo spowodowane ze dostawal sie plyn chlodzacy do jednego cylindra (wzer w glowicy)
to oczywiscie jeden z gorszych scenariuszy, u Ciebie moze to byc wadliwy przewod WN swieca itp.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
a czy podłączenie kompa wykaże że wtryskiwacz jest uszkodzony lub nie działa poprawnie?
kable, świece raczej odpadają bo mam nowe, wyniemiłem. jeszcze jedno pytanie, bo chyba jednak mi ucieka gdzieś płyn z chłodnicy, gdzie mogę szukać wycieku, na oko niczego nie widać.
komp nie pokaze usterki, bo wtryskiwacz jest elementem elektryczno-mechanicznym, nawet gdyby cewka zwalniajaca zawor sie spalila to podejzewam ze komp nic nie pokaze, watpie zeby komp mial wbudowane takie funkcje, poprostu nie bedzie tykal i puszczal paliwa, silnik wtedy chodzi na 3 gary
wyciek z chlodnicy jest trudny do zlokalizowania bo podczas pracy silnika jest ona goraca i plyn szybko odparowuje
zreszta podobnie jest z silnikiem, ale powinny pozostac po nim takie zacieki
mozna na zimnym silniku zamiast korka zapodac cisnienie ok 0,5 bara i patrzec czy gdzies nie kapie, ale to trzeba jakos dobrze uszczelnic polaczenie ze zbiorniczkiem i miec mozliwosc regulowania cisnienia, lepiej nie pakowac tam 3 barow
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 15:07
ja sprawdzam wtryskiwacz po przez wyciągnięcie go i wzrokowym obadaniu podczas pracy, najlepsza metoda obok sprawdzenia na testbook tzw. porównanie ilościowe . Komputer pokazuje ile który dostaje paliwa .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
u nas odpalanie na 3 gary bylo spowodowane ze dostawal sie plyn chlodzacy do jednego cylindra (wzer w glowicy)
coraz bardziej zaczyna mnie to niepokoić, kupiłem ten samochód niedawno i nie mogę go doprowadzić do porządku. czy szarpanie i jakby mniejsza moc i słabsze wkręcanie się na obroty może być objawem że płyn się dostaje do cylindra? no i te ubytki płynu i praca na zimnym jakby nie na wszystkie cylindy? AndrewS czy w twoim przypadku gdy zdiagnozowałeś że jest to ten wżer to pracował na 3 gary cały czas czy tylko na zimnym dosłownie parę chwil i potem już na wszystkie cylindry?
co do wycieku płynu gdzieś na zewnątrz silnika albo chłodnicy to za bardzo nie widać żadnych śladów.
jeszcze jedno pytanie co do wtryskiwaczy. czy jeżeli jest on uszkodzony to może np. tylko na zimnym się objawiać pracą na 3 gary, a na gorącym silniku już dobrze działąć (nie licząc szarpania przy mocnym wciśnięciu gazu)
AndrewS czy w twoim przypadku gdy zdiagnozowałeś że jest to ten wżer to pracował na 3 gary cały czas czy tylko na zimnym dosłownie parę chwil i potem już na wszystkie cylindry?
silnik pracowal tak dosyc krotko bo ok 30 sekund, az kiedys plynu nacieklo tam tyle ze rozrusznik nie zakrecil walem
plyn jesli faktycznie nacieka to podczas pracy silnika sie nie wcisnie, bo przeciez w cylindrze jest wieksze cisnienie
fotki naszego wzeru
fotka troche nie wyrazna, ale bylo to pare lat temu i nie mialem dostepu do aparatu ktory robi dobre makro
aha zapomnialem o wtryskiwaczach w sumie teoretycznie na zimnym silniku kiedy komp wzbogaca mieszanke potrzeba wiecej paliwa i jesli wtryskiwacz akurat wtedy sie nie wyrabia z wydajnoscia to moze faktycznie tak sie objawiac
ale nie jestem tak do konca przekonany, bo zeby byl taki widoczny efekt to wtryskiwacz powinien miec spore braki we wtryskiwaniu
pewnie bez problemu daloby sie go wylapac przy tescie wydajnosci
ja mam nawet zrobione takie pseudostanowisko do sprawdzania wtryskiwaczy
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
dzięki za odpowiedź. w przypadku jakiegoś wżeru naprawić to można planując głowicę? czy trzeba kupować nową/używaną? czy taka usterka często się zdarza? mój ma 135k przegiegu. bo tak naprawdę co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania na zimnym silniku (praca na 3 gary) oprócz przecieku płynu do cylindra?
ja sprawdzam wtryskiwacz po przez wyciągnięcie go i wzrokowym obadaniu podczas pracy, najlepsza metoda obok sprawdzenia na testbook tzw. porównanie ilościowe . Komputer pokazuje ile który dostaje paliwa .
TestBook pokazuje jak komp wtrysku steruje wtryskami.
Nie pokazuje ile dany wtrysk tak naprawdę puszcza paliwa.
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2007 11:35 am ]
soulz napisał/a:
Złącza czujników są czyste. Więc co to może być???
Pompa paliwa?
soulz napisał/a:
Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza?
Za dużo paliwa. Jak silnik robi "jaja" to odłącz przewód WN od tej zalanej świecy. Jeśli praca silnika się nie zmieni zbytnio, to będziesz na 100% pewny, że problem jest w tym cylindrze.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
w przypadku jakiegoś wżeru naprawić to można planując głowicę
tak nasza byla planowana o 0,18 mm , a czy wczesniej byla planowana to nie wiem, bo ojciec jest 3 wlascicielem
odkad tu jestem w klubie i czytam tez inne fora to nie slyszalem o podobnym przypadku, wiec uznaje ta usterke za wystepujaca sporadycznie
soulz napisał/a:
bo tak naprawdę co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania na zimnym silniku (praca na 3 gary) oprócz przecieku płynu do cylindra?
hmm, swieca, ale przeciez wymieniles, no i troche moze podejzany byc ten wtryskiwacz
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
jutro daję maszynę do dawnego aso rovera w białymstoku. za podpięcie do T4 biorą 100zł i odrazu popatrzą co i jak. dam znać co wykryli. dzięki za podpowiedzi
jutro daję maszynę do dawnego aso rovera w białymstoku. za podpięcie do T4 biorą 100zł i odrazu popatrzą co i jak. dam znać co wykryli. dzięki za podpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum