Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Co z tym silnikiem (szarpie)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Co z tym silnikiem (szarpie)
Autor Wiadomość
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 20:12   [R75] Co z tym silnikiem (szarpie)
Typ: i Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam.
Po dłuższych bojach i wymianie:
-świec
-cewki (jedna byłą padnięta)
-kabli WN
-czyszczeniu krokowca

nadal mam takie objawy:
-po odpaleniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 garach (dam pare razy gazu i ustępuje)
-jak dam mocniej gazu to jakby się dusił i lekko szarpie i nie ciągnie (w różnych momentach, ale najczęściej przy obrotach rzędu 3,5-4,5k/min)
-cały czas niskie obroty biegu jałowego (600/min)

Nie podłączałem jeszcze go do kompa, czy boschem zrobię pełną diagnostykę?
Złącza czujników są czyste. Więc co to może być???

PS.
Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza?

--
soulz
Rover 75 1.8 2000r.

brt: dopisałem rocznik w temacie --> patrz Zasady Kącika
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 22:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 20:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 22:12   

jak śmierdzi benzyną to na 70% uszkodzony wtryskiwacz, leje i dlatego masz takie objawy . A ciężej nie odpala?
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 08:06   

witam.
dzisiaj wykręce tą świecę i zobacze jak wygląda. z odpalaniem jest dobrze, nie pali za dotknięciem ale i nie muszę kręcić 5sek, przeważnie 1-2 sek kręcenia rozrusznikiem i chodzi. czy taki uszkodzony wtryskiwacz sygnalizowałby jakąś kontrolką, np. check engine?

mam jeszcze kolejne spostrzeżenie, dzisiaj rano jak był 1st. C to po odpaleniu od razu trzyma obroty 600/min, nie powinien mieć wyższych, np. jakieś ssanie automatyczne?

dzięki za odpowiedź
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 08:50   

przy takiej temp. powinno się włączyć ssanie autoamtyczne i trzymać 1100 obrotów, jeszcze powiedz mi a na wyświetlaczu jaką pokazuje tobie temperaturę?

sprawdz 3 części:
-wtryskiwacz
-czujnik temperatury zewnętrznej
-czujnik temperatury płynu ten odłącz jak będzie zimno i zobacz wtedy jak silnik będzie się zachowywał

pozdrawiam Mariusz
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 11:47   

PHJOWI napisał/a:
powiedz mi a na wyświetlaczu jaką pokazuje tobie temperaturę?


Tzn. o jaką temperaturę chodzi? Wskaznik temp. silnika (chłodziwa) działa dobrze po pewnym czasie pokazuje prawie połowę skali (niewiele pod kreską).

Czujnik temp zewnetrznej działa dobrze, pokazuje mi mniej więcej tak jak normalny termometr domowy.
Jak mogę sprawdzić wtryskiwacz?

Odłączyłem czujnik temp. płynu chłodniczego i odpaliłęm samochód (stał od rana nie ruszany):
- miernik temp. silnika na desce nic nie pokazuje
- włączył się wentylator chłodnicy od razu
- silnik chodzi bez zmian, lekkie szarpnięcia i obroty na postoju 600/min.
- temp. zew na desce rozdzielczej to 7st. C

Dziwne jest to że przejechłęm dosłownie 400-500 metrów, dość wolno i po powrocie gdy podłączyłem czujnik temp. płynu chłodniczego to pokazywał już normalną temp pracy (prawie pół skali), jakoś szybko sie nagrzał??

pozdrawiam
 
 
 
timba 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: Gniewkowo



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 16:59   Re: [R75 1.8 00r] Co z tym silnikiem (szarpie)

soulz napisał/a:
Witam.
Po dłuższych bojach i wymianie:
-świec
-cewki (jedna byłą padnięta)
-kabli WN
-czyszczeniu krokowca

nadal mam takie objawy:
-po odpaleniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 garach (dam pare razy gazu i ustępuje)
-jak dam mocniej gazu to jakby się dusił i lekko szarpie i nie ciągnie (w różnych momentach, ale najczęściej przy obrotach rzędu 3,5-4,5k/min)
-cały czas niskie obroty biegu jałowego (600/min)

Nie podłączałem jeszcze go do kompa, czy boschem zrobię pełną diagnostykę?
Złącza czujników są czyste. Więc co to może być???

PS.
Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza?

--
soulz
Rover 75 1.8 2000r.

brt: dopisałem rocznik w temacie --> patrz Zasady Kącika


Boschem nie zrobisz pełnej diagnostyki, musi być program do Rovera
timba
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 20:09   

a tak w sumie to od czego konkretnie zależą obroty na luzie? które czujniki brane są pod uwagę przy ich ustalaniu?
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 20:18   

PHJOWI,

jakie sa objawy wadliwego wtryskiwacza? jak zdiagnozować wtryskiwacz?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 22:53   

zeby zbadac wtryskiwacz trzeba go wyjac i sprawdzic na specjalnym stanowisku, przedewszystkim wytryskiwane po cisnieniem roboczym paliwo ma miec odpowiedni ksztalt, wtryskiwacz nie moze puszczac przy braku napiecia czyli zaworek musi trzymac

u nas odpalanie na 3 gary bylo spowodowane ze dostawal sie plyn chlodzacy do jednego cylindra (wzer w glowicy)
to oczywiscie jeden z gorszych scenariuszy, u Ciebie moze to byc wadliwy przewod WN swieca itp.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 12:18   

a czy podłączenie kompa wykaże że wtryskiwacz jest uszkodzony lub nie działa poprawnie?

kable, świece raczej odpadają bo mam nowe, wyniemiłem. jeszcze jedno pytanie, bo chyba jednak mi ucieka gdzieś płyn z chłodnicy, gdzie mogę szukać wycieku, na oko niczego nie widać.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 13:16   

komp nie pokaze usterki, bo wtryskiwacz jest elementem elektryczno-mechanicznym, nawet gdyby cewka zwalniajaca zawor sie spalila to podejzewam ze komp nic nie pokaze, watpie zeby komp mial wbudowane takie funkcje, poprostu nie bedzie tykal i puszczal paliwa, silnik wtedy chodzi na 3 gary

wyciek z chlodnicy jest trudny do zlokalizowania bo podczas pracy silnika jest ona goraca i plyn szybko odparowuje
zreszta podobnie jest z silnikiem, ale powinny pozostac po nim takie zacieki
mozna na zimnym silniku zamiast korka zapodac cisnienie ok 0,5 bara i patrzec czy gdzies nie kapie, ale to trzeba jakos dobrze uszczelnic polaczenie ze zbiorniczkiem i miec mozliwosc regulowania cisnienia, lepiej nie pakowac tam 3 barow :mad:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 15:07   

ja sprawdzam wtryskiwacz po przez wyciągnięcie go i wzrokowym obadaniu podczas pracy, najlepsza metoda obok sprawdzenia na testbook tzw. porównanie ilościowe . Komputer pokazuje ile który dostaje paliwa .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 16:15   

AndrewS napisał/a:
u nas odpalanie na 3 gary bylo spowodowane ze dostawal sie plyn chlodzacy do jednego cylindra (wzer w glowicy)

coraz bardziej zaczyna mnie to niepokoić, kupiłem ten samochód niedawno i nie mogę go doprowadzić do porządku. czy szarpanie i jakby mniejsza moc i słabsze wkręcanie się na obroty może być objawem że płyn się dostaje do cylindra? no i te ubytki płynu i praca na zimnym jakby nie na wszystkie cylindy? AndrewS czy w twoim przypadku gdy zdiagnozowałeś że jest to ten wżer to pracował na 3 gary cały czas czy tylko na zimnym dosłownie parę chwil i potem już na wszystkie cylindry?

co do wycieku płynu gdzieś na zewnątrz silnika albo chłodnicy to za bardzo nie widać żadnych śladów.

jeszcze jedno pytanie co do wtryskiwaczy. czy jeżeli jest on uszkodzony to może np. tylko na zimnym się objawiać pracą na 3 gary, a na gorącym silniku już dobrze działąć (nie licząc szarpania przy mocnym wciśnięciu gazu)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 18:55   

soulz napisał/a:
AndrewS czy w twoim przypadku gdy zdiagnozowałeś że jest to ten wżer to pracował na 3 gary cały czas czy tylko na zimnym dosłownie parę chwil i potem już na wszystkie cylindry?


silnik pracowal tak dosyc krotko bo ok 30 sekund, az kiedys plynu nacieklo tam tyle ze rozrusznik nie zakrecil walem
plyn jesli faktycznie nacieka to podczas pracy silnika sie nie wcisnie, bo przeciez w cylindrze jest wieksze cisnienie
fotki naszego wzeru



fotka troche nie wyrazna, ale bylo to pare lat temu i nie mialem dostepu do aparatu ktory robi dobre makro :-)

aha zapomnialem o wtryskiwaczach w sumie teoretycznie na zimnym silniku kiedy komp wzbogaca mieszanke potrzeba wiecej paliwa i jesli wtryskiwacz akurat wtedy sie nie wyrabia z wydajnoscia to moze faktycznie tak sie objawiac
ale nie jestem tak do konca przekonany, bo zeby byl taki widoczny efekt to wtryskiwacz powinien miec spore braki we wtryskiwaniu :-)
pewnie bez problemu daloby sie go wylapac przy tescie wydajnosci
ja mam nawet zrobione takie pseudostanowisko do sprawdzania wtryskiwaczy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 20:22   

dzięki za odpowiedź. w przypadku jakiegoś wżeru naprawić to można planując głowicę? czy trzeba kupować nową/używaną? czy taka usterka często się zdarza? mój ma 135k przegiegu. bo tak naprawdę co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania na zimnym silniku (praca na 3 gary) oprócz przecieku płynu do cylindra?
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 10:25   

Glowice mozna splanowac ale bardzo minimalnie. Zdaje sie ze 0.2mm jak dobrze pamietam
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 10:33   

PHJOWI napisał/a:
ja sprawdzam wtryskiwacz po przez wyciągnięcie go i wzrokowym obadaniu podczas pracy, najlepsza metoda obok sprawdzenia na testbook tzw. porównanie ilościowe . Komputer pokazuje ile który dostaje paliwa .

TestBook pokazuje jak komp wtrysku steruje wtryskami.
Nie pokazuje ile dany wtrysk tak naprawdę puszcza paliwa.

[ Dodano: Wto Kwi 10, 2007 11:35 am ]
soulz napisał/a:
Złącza czujników są czyste. Więc co to może być???

Pompa paliwa?

soulz napisał/a:
Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza?

Za dużo paliwa. Jak silnik robi "jaja" to odłącz przewód WN od tej zalanej świecy. Jeśli praca silnika się nie zmieni zbytnio, to będziesz na 100% pewny, że problem jest w tym cylindrze.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 12:49   

soulz napisał/a:
w przypadku jakiegoś wżeru naprawić to można planując głowicę


tak nasza byla planowana o 0,18 mm :-) , a czy wczesniej byla planowana to nie wiem, bo ojciec jest 3 wlascicielem
odkad tu jestem w klubie i czytam tez inne fora to nie slyszalem o podobnym przypadku, wiec uznaje ta usterke za wystepujaca sporadycznie

soulz napisał/a:
bo tak naprawdę co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania na zimnym silniku (praca na 3 gary) oprócz przecieku płynu do cylindra?


hmm, swieca, ale przeciez wymieniles, no i troche moze podejzany byc ten wtryskiwacz
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 10:34   

jutro daję maszynę do dawnego aso rovera w białymstoku. za podpięcie do T4 biorą 100zł i odrazu popatrzą co i jak. dam znać co wykryli. dzięki za podpowiedzi
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 11:22   

soulz napisał/a:
jutro daję maszynę do dawnego aso rovera w białymstoku. za podpięcie do T4 biorą 100zł i odrazu popatrzą co i jak. dam znać co wykryli. dzięki za podpowiedzi

Tutaj się udajesz?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 ] 2.0 v6 problem z silnikiem
kgorzalka Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Maj 12, 2014 23:02
osarro
Brak nowych postów [R75] Problem z silnikiem
mdymek Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Maj 21, 2009 08:54
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Problem z silnikiem
satan Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Maj 20, 2009 20:08
satan
Brak nowych postów [R75]problemy z silnikiem
sowir Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 04, 2013 21:55
Pieta
Brak nowych postów [MG ZT-T] Problem z silnikiem
joonior Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Gru 01, 2012 08:26
automechanik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink