Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 18:23 LPG-temat długi...,ale czy waszym zdaniem to się opłaca ?
Witam.Pytanie jak w temacie....
Jestem zadowolony jadąc na stacje paliw kiedy tankuję Gaz a nie PB...Instalację mam dosyć tanią-wydane 2000zł ale nie licząc tego bo autko juz kupiłem z instalacją Gazową to oszczędzone 200zł na 1tys km nagle się rozpływa bo jak nie sterownik padnie to reduktor lub całe zasilanie gazu.
Czy tylko ja tak mam ??
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 18:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
niestety silniki w roverkach to nie takie cuś jak w golfie 1, że nasikasz do baku i też pojedzie . Masz porządny silnik i jak chcesz żeby z gazem współpracował to instalacja też musi być odpowiedniej jakośći. Najlepiej gdyby to byl wtrysk ciekłego gazu, ale też ludzie jeżdżą na 3 generacji tylko że musi być dobrej jakości i porządnie wyregulowana
ergo:
-ieśli jest porządna instalacja porządnie zrobiona to się opłaca
-jeśli oszczędzisz na instalacji to oszczędnosci wyjdą w eksploatacji
pewnych rzeczy sie nie przeskoczyć
a ja jeżdżę na benzynie i jest mi z tym dobrze
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 22:13 Re: LPG-temat długi...,ale czy waszym zdaniem to się opłaca
coona napisał/a:
.. jak nie sterownik padnie to reduktor lub całe zasilanie gazu.
Czy tylko ja tak mam ??
może wyrzuć reduktor i ten cały sterownik, i zainstaluj BLOSa. sam nie jeżdzę na gazie ale ludzie piszą o tym rozwiązaniu same pozytywy. BLOS montuje się w dolot, pomiędzy kolektorem a filtrem powietrza. Bezpośrenio z parownika podłącza się do niego rurkę z gazem. Pozostaje jeszcze regulacja niskich, srednich i wysokich obrotów, najlepiej na analizatorze spalin aby uzykać ekonomiczne spalanie.
Najlepiej gdyby to byl wtrysk ciekłego gazu, ale też ludzie jeżdżą na 3 generacji tylko że musi być dobrej jakości i porządnie wyregulowana
Do serii K wystarczy dobrze wyregulowana i zamontowana (np. odpowiedni mikser) instalacja II gen.
Wtrysk ciekłego gazu jest zbędny, a III generacja to przeżytek i nikt już tego nie zakłada.
Obecnie najlepszym wyborem (moim zdaniem) jest wtrysk gazu w fazie lotnej (IV gen.)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Moim zdaniem również warto zainwestować w porządną instalację 4 generacji. Wydatek zwróci się w oszczędności na gazie i braku, lub przynajmniej dużo mniejszej liczbie usterek.
Moim zdaniem warto też tankować na sprawdzonych stacjach. Kiedy miałem jeszcze silnik benzynowy z instalacją gazową, tankowałem tylko na stacjach Shell. Z instalacją nie miałem żadnych problemów przez 2 lata. Oprócz regulacji nie musiałem robić kompletnie nic
Kumpel zakładał do Xary miesiąc temu 4 generację, za 2500PLN i jest bardzo zadowolony.
Ja mam dobrze założoną IV gen. za 2100.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 44 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 13:10
Witam !!
Moja R25 1.4 84KM pali troch jak na mój gust zadużo 9,6/100km.
Poważnie myślę o zagazowaniu gada wz dyskusji wynika, że II gen odpada bo za prymitywna i dławi silnik III też przeżytek a jak już to tylko IV gen.
Jaki to koszt i jakiej firmy polecacie instalacje (jakie sie sprawdziły w Roverach)
Ile potem Rover pali gazu na 100 km ?????????????
Witam !!
Moja R25 1.4 84KM pali troch jak na mój gust zadużo 9,6/100km.
Poważnie myślę o zagazowaniu gada wz dyskusji wynika, że II gen odpada bo za prymitywna i dławi silnik III też przeżytek a jak już to tylko IV gen.
Jaki to koszt i jakiej firmy polecacie instalacje (jakie sie sprawdziły w Roverach)
Ile potem Rover pali gazu na 100 km ?????????????
Instalowałem ostatnio IV gen. w R623Si za 2100 w firmie Mimar (www.lpgsystem.net) w Węgrowie (80 km na wschód od Warszawy). II gen. (w 623 działa bez problemów) można było u nich założyć za 1600, więc wynik był prosty.
Robiłem u nich już 4 instalacje i jestem bardzo zadowolony.
A przy dobrze założonej i wyregulowanej instalacji autko będzie paliło Ci 20% gazu więcej niż paliło benzyny.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tak mi powiedzial na II gen.
Instalacja do Twojego auta będzie kosztowała : 1600 zł
Tak mi powiedział na IV gen. i 4 cylindry.
Instalacja do Twojego auta będzie kosztowała : 3200 zł
Skąd to Twoje 2100PLN?
Z portfela...
Dokładnie zapłaciłem 2160 PLN za instalację IV gen. Thomasetto z sterownikiem STAG, butla 50l w kole, pokrowiec na koło zapasowe i wymiana świec na NGK (świece 4*15 PLN - to te 60 PLN końcówki).
Oni niezbyt często aktualizują stronę - jak bardzo chcesz potwierdzić, to do nich zadzwoń, albo mogę Ci przesłać skan faktury z listopada.
A Ty Piter to wogole nie umiesz koledze uwierzyć na słowo, jak tylko możesz to musisz sprawdzić, co? Ktoś Cie ostatnio oszukał, czy co?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Instalację mam dosyć tanią-wydane 2000zł ale nie licząc tego bo autko juz kupiłem z instalacją Gazową to oszczędzone 200zł na 1tys km nagle się rozpływa bo jak nie sterownik padnie to reduktor lub całe zasilanie gazu.
Czy tylko ja tak mam ??
Masz pecha.
Ja przejeździłem R827Si na LPG ponad 80 kkm.
Ze wzgledu na wachania cen gazu i benzyny liczę, że zaoszczędziłem około 12-14 tys. zł, a koszty to 1800 instalacja I gen. Lovato, 200 zl częstsze wymiany świec, 300 zł droższe przeglądy rejestracyjne przez 4 lata, 150 zł dwie wymiany filtra gazu i jedna regulacja, 150 zł paliwo, żeby 3 razy dojechać do Węgrowa, bo tam mam jedynych gazowników, którym ufam. Więcej kosztów nie pamiętam.
I nie jest to przypadek lub jedna dobra instalacja - w tym warsztacie robiłem 4 i wszystkie działały/działają tak samo skutecznie i bezawaryjnie.
Na 4 instalacje robione w tym warsztacie raz wymieniłem parownik, po 80 kkm w dużym Fiacie, ale to był ewenement, bo FSO 125p 1.5 ME z instalacją I gen. wbrew prawom fizyki przy -15 st. C odpalał na gazie w ciągu 2-3 sekund, a na benzynie potrzebował 10-15 sekund, więc parownik nie był używany w optymalny sposób.
Wymiana parownika na regenerowany kosztowała chyba 250 zł.
W sumie rachunek za R827 wychodzi:
ok. 2600 zl kosztów
ok. 12-14 tys. zł oszczędności na paliwie
Silnik ma teraz 225 kkm i nie zauważyłem żadnych problemów, które mogłyby wynikać z konwersji na zasilanie LPG.
Jak dla mnie rachunek jest prosty.
[ Dodano: Sro 11 Kwi, 07 15:46 ]
blue827 napisał/a:
może wyrzuć reduktor i ten cały sterownik, i zainstaluj BLOSa. sam nie jeżdzę na gazie ale ludzie piszą o tym rozwiązaniu same pozytywy. BLOS montuje się w dolot, pomiędzy kolektorem a filtrem powietrza. Bezpośrenio z parownika podłącza się do niego rurkę z gazem. Pozostaje jeszcze regulacja niskich, srednich i wysokich obrotów, najlepiej na analizatorze spalin aby uzykać ekonomiczne spalanie.
Zagooglalem i już widzę co to jest ten BLOS, bo nic mi ta nazwa nie mówiła.
Jak dla mnie to jest modyfikacja instalacji I generacji, tylko inaczej nazwana.
W aucie z wtryskiem się nie sprawdzi, bo komputer oszaleje.
Jeśli dodasz do tego sterownik elektroniczny, emulator wtrysku i silnik krokowy, będziesz miał instalację 2 gen.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jak dla mnie to jest modyfikacja instalacji I generacji, tylko inaczej nazwana.
W aucie z wtryskiem się nie sprawdzi, bo komputer oszaleje.
Jeśli dodasz do tego sterownik elektroniczny, emulator wtrysku i
Komp nie oszaleje.
Wystarczy wsadzić emulator wtrysków i sondy lambda.
Bloss to oczywiście taka pseudo I gen i ja takich modyfikacji nie popieram.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
No ja dziś odwiedziłem gazownika i powiedział mi prosto:Albo pilnowanie zapłonu albo 1500zł i mi II gen przerobi na sekwencję.No cóż...1500zł nie mam niestety teraz na zbyciu więc zostaje mi zakup świec,kabli i palca.Ból tylko w tym że nie wiadomo kiedy będzie ten kolejny raz,dziś spotkałem kolesia który tydzien temu wymieniał zapłon a strzela mu jakby się uwzięło...
W aucie z wtryskiem się nie sprawdzi, bo komputer oszaleje.
Jeśli dodasz do tego sterownik elektroniczny, emulator wtrysku i
Komp nie oszaleje.
Wystarczy wsadzić emulator wtrysków i sondy lambda.
Piter, Ty się ostatnio chyba nie wysypiasz, bo przestałeś czytać ze zrozumieniem...
Przecież piszę, że instalacja z samym BLOS'em oszaleje, i że trzeba wsadzić emulator itp, żeby była druga i wtedy nie będzie problemu.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Przecież piszę, że instalacja z samym BLOS'em oszaleje, i że trzeba wsadzić emulator itp, żeby była druga i wtedy nie będzie problemu.
Ha! Nie jest ze mną tak źle chyba jednak.
Napisałeś "Jeśli dodasz do tego sterownik elektroniczny, emulator wtrysku i silnik krokowy, będziesz miał instalację 2 gen."
Do blosa nie można dodać kompa i krokowca.
Blos jest sterowany mechanicznie i zastępuje jakby krokowca regulując dopływ gazu do miksera, dlatego każda instalacja z nim będzie tak jakby 1 i 1/2 gen.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
No ja dziś odwiedziłem gazownika i powiedział mi prosto:Albo pilnowanie zapłonu albo 1500zł i mi II gen przerobi na sekwencję.
No to Ci bzdurę gazownik powiedział, bo założenie sekwencji nic nie pomoże, jeśli będziesz miał stare świece i przewody, generalnie, jeśli będziesz miał słabą iskrę.
Przy gazie, nie ważne, której generacji, musisz mieć układ zapłonowy w dobrym stanie, bo gaz jest znacznie bardziej czuły na "siłę" iskry niż benzyna, a jeśli iskra będzie słaba, to nie ważne, którą generację będziesz miał, to i tak niespalony gaz cofnie się do kolektora i strzeli.
Dlatego jak pisałem o kosztach moich instalacji doliczyłem częstsze wymiany świec, bo to bardzo ważne.
A jeśli chodzi o strzały, to jeśli wymienisz świece i resztę układu zapłonowego i nadal będzie strzelać - zmień gazownika.
[ Dodano: Sro 11 Kwi, 07 17:25 ]
piter34 napisał/a:
Ha! Nie jest ze mną tak źle chyba jednak.
Chyba jednak jest.
piter34 napisał/a:
Do blosa nie można dodać kompa i krokowca.
Blos jest sterowany mechanicznie i zastępuje jakby krokowca regulując dopływ gazu do miksera, dlatego każda instalacja z nim będzie tak jakby 1 i 1/2 gen.
"Blos Evolution jest to homologowany system do zasilania gazem płynnym GPL do samochodów z katalizatorem odpowiadajacych normom przeciw zanieczyszczaniu Euro 1 i Euro 2. Składa sie z mieszalnika BLOS z dodanym silnikiem krokowym i sterowanym przez centralke Just."
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum