Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Schodzenie silnika z obrotów.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:53
[R416] Schodzenie silnika z obrotów.
Autor Wiadomość
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 21:19   [R416] Schodzenie silnika z obrotów.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Czy tylko moj silnik tak ma, czy jest to normalne zjawisko w tych silnikach?-- a mianowicie po przygazowce i puszczeniu pedala gazu na zimnym czy cieplym silniku obroty zaczynaja spadac po okolo 1-2 sek. Jadac i chcac szybciej zmienic bieg to ma troszke obrotow na wcisnietym sprzegle.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 21:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
brico 



Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 21:27   

Witam
U mnie tez tak jest, ale to chyba normalne, chba ze cos sie przypchało?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 21:35   

Może silniczek krokowy jest przybrudzony?? Ale poczekaj niech wiecej "benzynowców" się wypowie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Tacowski 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 164
Skąd: RUMIA



Wysłany: Sob Kwi 14, 2007 07:51   

Ja tez mam benzynke i u mnie jest to samo... Dasz mu gazu puscisz pewdal a on dopiero po chwili zmniejsza obroty...
_________________
Pozdrowienia z 3miata
Tacowski R416 Si
 
 
 
Nexus 



Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 24
Skąd: Busko Zdrój



Wysłany: Sob Kwi 14, 2007 10:20   

Ja tez mam taki efekt. podobno to czujnik położenia przepustnicy. jak wymienie i sie poprawi to napisze
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Kwi 14, 2007 16:02   

nie bardzo rozumiem, wciskasz gaz obroty np. 4 tys. puszczasz i silnik nie spada odrazu z obrotow ??
u mnie dzieje sie to odrazu, tzn. odrazu zaczyna sie hamowanie silnikiem
ale jesli w samochodzie jest gaz to to hamowanie po zdjeciu nogi z gazu jest znacznie dluzsze, nawet chyba ze dwa razy dluzsze
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Nie Kwi 15, 2007 20:16   

U mnie to samo. Potwierdzam.
 
 
PabloFKP 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Kwi 15, 2007 20:22   

Dokładnie jak macie w samochodach LPG to nie pomoże wymiana CPP :) ... lecz jeżeli nie macie "zagazowanych " to są to objawy CPP ....
_________________
http://r3.fodey.com/1280a...e18d9998b.1.gif
 
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Nie Kwi 15, 2007 22:55   

AndrewS napisał/a:
nie bardzo rozumiem, wciskasz gaz obroty np. 4 tys. puszczasz i silnik nie spada odrazu z obrotow ??


Właśnie tak :wink:
Od jakiegoś czasu już z tym walczę i kończą mi się już opcje.
Zauważyłem, że u mnie dzieje się tak przy stosunkowo niskich temperaturach powietrza (tak w okolicach 0-5 st.C i poniżej). Tzn. w czasie zmiany biegów, czy nawet kiedy wcisnę sprzęgło tak przy ok. 3000 obr. - obroty są podtrzymane przez powiedzmy sekundę, potem spadają do nominalnych biegu jałowego. Kiedy zmieniam bieg czuje sie trochę jak w automacie bo zdążę przełączyć zanim zaczną w ogóle spadać, a o hamowaniu silnikiem zapomnij, bo jest mało przewidywalne.
Mniej więcej po około 30km ciągłej jazdy sytuacja się stabilizuje i wszystko jest w porządku.
O ile przy zimnym silniku można to jeszcze zaakceptować, to po nagrzaniu zaczyna trochę denerwować. Wskaźnik temp. cieczy chłodzącej rusza w górę bardzo szybko i trzyma swój poziom, a pomimo tego sytuacja się utrzymuje jeszcze przez ok20 min.

Na początku myślałem, że to silniczek krokowy - przeczyściłem i silniczek i cały zespół przepustnicy i NIC. Trochę się tylko zdziwiłem, że wszystko z badziewnego plastiku teraz robią. Chociaż poza tą fanaberią z obrotami nie ma żadnych innych problemów jak falowanie obrotów, czy zbyt wysokie obroty biegu jałowego.

Zauważyłem też, że w cieplejsze dni tego problemu nie ma (przynajmniej w moim przypadku). Wszystko było ok przez całe lato i nawet teraz przez kilka ostatnich cieplejszych dni. Zaczęło się dopiero zimą.

Drugim zabiegiem, który zrobiłem było wyczyszczenie styków czujnika temperatury cieczy chłodzącej oraz przeczyszczenie styków i samego pręcika czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, bo coś mi się wydawało, że problem może być ukryty gdzieś tutaj. No i pomogło. Przez jakiś czas było wszystko ładnie pięknie, ale ostatnio "choroba" się nawróciła, ale powtarzam tylko gdy jest stosunkowo niska temp. powietrza.

Dalej już nie wiem co robić, może sam czujnik cieczy chłodzącej jest walnięty, sam już nie wiem.

Swoją drogą w RAVEie znalazłem biuletyn, w którym piszą, że silnik z jedną z wersji ECM zachowuje się właśnie w ten sposób i że jak podają "zwłoka z powrotem do biegu jałowego jest rzeczą normalną dla tej wersji i żadnych kroków zaradczych nie przewiduje się".
I wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że przez pierwsze pół roku od momentu zakupu ten problem w ogóle nie występował :cry: ]

Sorki, że tak długo, ale chciałem jak najdokładniej opisać problem.
Pozdr.
Desper
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 10:21   

Miałem wcześniej Escorta 1.3 EFI i tam było to samo pojechałem do serwisu. Tam gość podłączył pod komputer zapłaciłem 100zł. Wtedy mi powiedział że wszystko jest ok, ale jak pana to denerwuje to można "tę kostkę rozłączyć" i już było ok.
To było podtrzymanie obrotów żeby samochód nie gasł.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 11:23   

hmm no ciekawy przypadek, moze jednak cos czujnik polozenia przepustnicy przyniskich temp niedomaga
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 11:27   

To była wada fabryczna. Przy zmianie biegów to wręcz gaz się sam dodawał o jakieś 500obr na jakies 0.5 -1s
Jeszcze jeden problem z nim miałem że podczas jazdy samochód sam przyspieszał - rozwiązanie problemu na jednej z kostek idących do silnika KROPELKA WODY.
Moze i tutaj pomogłoby rozłączenie wszystkich kostek i przeczyszczenie.

Ford najbardziej awaryjny samochód jaki miałem (mimo że był nóweczka), w szczególności zawieszenie.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 16:39   

Najbardziej ciekawe jest to, że sporo jest "Roverowców" z taką czy bardzo podobną przypadłością. Ciekawe czy ktoś próbował coś z tym jeszcze robić :?:
W sumie można z tym żyć, ale najbarziej męczące jest "niehamowanie silnikiem" :mad: Puszczasz gaz a on ciągnie dalej...

Chociaż musze przyznać, dzś rano skoro świt przy lekkim przymrozku, sprawował się idealnie.
Oba czujniki, o których wpsomniałem wcześniej czyściłem jakieś 2 tyg. temu i od tej pory zdaje się, że nastąpiła poprawa. W ciągu tych 2 tyg. zażył mnie jeszcze 2-3 razy tak pod rząd, co mnie napewno nie uszczęśliwiło.
Poobserwuje jak się sytuacja rozwinie dalej, chociaż na zimę raczej się nie zanosi jak narazie :grin:

Jeżeli problem wróci jak bumerang, to chyba czas na komputer, jak Kozik wspominał, może coś się w końcu wyjaśni.
Pozdr.
Desper
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 17:22   

Desper napisał/a:
Jeżeli problem wróci jak bumerang, to chyba czas na komputer, jak Kozik wspominał, może coś się w końcu wyjaśni

Komputer nie wykazał błędu w obu przypadkach tylko za pierwszym razem "nie schodzenie z obrotów" - prywatna porada gościa co pracował w serwisie forda a w drugim przypadku (odnośnie samoistnego dodawania się gazu) mechanik, który naprawia wszystko od maluchów po merole (nawet nowe modele) doszedł do tego bo tak mu się wydawało ale podziałało.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 18:14   

PabloFKP napisał/a:
lecz jeżeli nie macie "zagazowanych " to są to objawy CPP ....

a gdzie to dziadostwo sie znajduje w silniczku 1,6 16v bo coraz dluzszy jest czas reakcji na dodawanie jak i odejmowanie gazu (robi to ze zwloka okolo jedno, dwusekundowa) i czy tylko wymiana czy mozliwa reaktywacja.
 
 
 
wolarz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 127
Skąd: Włocławek



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 19:26   

Desper napisał/a:
W sumie można z tym żyć, ale najbarziej męczące jest "niehamowanie silnikiem" :mad: Puszczasz gaz a on ciągnie dalej...

No to dodam swoje 3grosze :mrgreen:
Na postoju dodanie i puszczenie gazu obroty spadają powoli 1-2sec,
hamowanie silnikiem podobnie - obroty spadają powoli.
Jeśli jednak wcisnę sprzęgło obroty gwałtownie spadają do tych ~900 (zarówno na postoju jak i w czasie hamowania silnikiem)
Myślałem że tak to ma wyglądać :roll:
_________________
Pozdrawiam :)
wolarz
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 19:48   

wolarz napisał/a:
Jeśli jednak wcisnę sprzęgło obroty gwałtownie spadają do tych ~900 (zarówno na postoju jak i w czasie hamowania silnikiem)

Sprawdź dokładnie. Obroty powinny spaść do ok. 1krpm z hakiem i dopiero po chwili na obroty jałowe.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 16:34   

Lechos napisał/a:
PabloFKP napisał/a:
lecz jeżeli nie macie "zagazowanych " to są to objawy CPP ....

a gdzie to dziadostwo sie znajduje w silniczku 1,6 16v bo coraz dluzszy jest czas reakcji na dodawanie jak i odejmowanie gazu (robi to ze zwloka okolo jedno, dwusekundowa) i czy tylko wymiana czy mozliwa reaktywacja.


a tak tylko chcialem sie przypomniec :wink:
 
 
 
mlody369
[Usunięty]






Wysłany: Nie Maj 20, 2007 20:48   

tez bylbym ciekaw.. mam zagazowanego i problemem jest nie tyle schodzenie co wchodzenie na te obroty.Przed startem ze swiatel musze wcisnac gaz sek wczesniej... to wkurza jak chce szybciej ruszyc
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 20:51   

a wymieniłeś potencjometr przepustnicy? on może blokować przepustnice i się zawiesza gaz.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ Ankieta ] [R416] Zawieszanie się obrotów + eksploatacja na LPG
voice1983 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Cze 13, 2013 21:51
Tomahawk
Brak nowych postów [R416] DZIWNY SPADEK OBROTÓW
koni Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Sro Cze 06, 2007 16:05
koni
Brak nowych postów [Rover 420 Si Lux] Szarpanie silnika do 2 tys obrotów.
Patriko2009 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Gru 17, 2013 12:12
Micros
Brak nowych postów [R416 si] POMOCY !!!! Nie schodzi z obrotów na biegu jałowym
rybka-edi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Gru 31, 2014 12:16
rybka-edi
Brak nowych postów [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
paput Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Czw Mar 12, 2009 18:13
paput



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink