Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Stojąc w korku, nie wlacza mi sie wentylator, obroty są na poziomie 900 tzn miedzy 1000 i poprzednią kreską, wskaznik temp dziala tak, ze jak tylko wskazówka podniesie sie do 3/4 woda praktycznie gotuje sie . Wentylator jest OK. Probowalem mierzyc czujnik temp. wychodzący od góry, ale próba zakonczyła się tym, że teraz mam stygmaty na rekach P (opażenia:) wogóle strasznie ciezko dostpepny jest ten czujnik.
Moje pytanie jest takie: Który czujnik wymienić, bo nie podlega wątpliwości (mojej) iż wlasnie czujnik jest odpowiedzialny za podawanie sygnału. Widze 2 czujniki jeden od góry, i jeden od dołu w tym samym kolanku. Przy zimnym silniku po wypięciu górnego czujnika , wskazówka stała, silnik się dławił, i .....włączył sie wentylator ??? Co wy na to??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Lis 23, 2010 09:43, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 07:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 21 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 08:00
CZe. Z tego co wiem to musisz sprawdzić oba czujniki bo są one zależne od siebie i jak jeden nie działa to drugi też może szwankować. Co do kupna to radził bym udać się do jakiegoś szrotu polecam szrot pod Borowiną adresy znajdziesz na stronie roverków(są też na allegro). Co do wentylatora to sprawdziłbym też przewody bo czasami są poprzecierane i się robi zwarcie w wentylatorze i raz chodzi raz nie.Powodzenia nara
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 21 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 08:35
Szczerze to nie wiem u mnie nic t termostatem się nie działo tylko czujniki wymieniłem. Aha radze uważać przy zakupie tych czujników w sklepie bo są one podobne do siebie ale nie identyczne i mają trochę bajzel w tych katalogach np. intercarsu i sprzedają jak leci dlatego ja w końcu kupiłem uzywane i jest w porządku.nara
a co z termostatem?? czy jest on w jakis sposób odpowiedzialny za prace wentylatora chlodnicy?
Jak najbardziej tak, ale pośrednio To termostat odpowiada za temperaturę płyny w silniku. Od tej temparatury zależy zadziałanie czujników --> praca wentylatora.
aha czyli [PAUL] jak rozumiem, uwględniając fakt iż woda się gotuje a wentylator nie działa (obie węzownice dolna i górna mają podobną temperature) wykluczasz termostat??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak, pod warunkiem, że przy zimnym silniku rury nie nagrzewają się jednocześnie. Wtedy to oznacza, że termostat jest zamknięty a otwiera się po nagrzaniu
Przy zimnym silniku po wypięciu górnego czujnika , wskazówka stała, silnik się dławił, i .....włączył sie wentylator ??? Co wy na to??
To jest czujnik temp. przekazujący dane do kompa. To wskazania z tego czujnika decydują o włączaniu wentylatora.
Ten drugi czujnik podaje tylko dane do wskaźnika na deskę. Nie ma wpływu na pracę silnika.
domin4 napisał/a:
Z tego co wiem to musisz sprawdzić oba czujniki bo są one zależne od siebie i jak jeden nie działa to drugi też może szwankować
Czujniki działają niezależnie.
dawmax napisał/a:
a co z termostatem?? czy jest on w jakis sposób odpowiedzialny za prace wentylatora chlodnicy?
Nie. Wentylator powinien włączać się po przekroczeniu zadanej temperatury płynu chłodniczego. Jest on włączany przez ECU.
Moim zdaniem szwankuje Ci wentylator.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
1. Wentylator sprawdziłem, podłączając bezposrednio z aku, przewody na oko tez są ok.
2. Wydaje mi sie ze po wypięciu górnego czujnika, wskazówka nie wychylała się
3. Generalnie wszystko wydaje sie byc ok, moze poza spalaniem, bo przy tej samej jezdzie z 6,8 zrobiło się 8,3 no i rzecz jasna wentylatorem.
Co proponujesz?? Z mierzeniem tego czujnika, moim miernikiem za 30zł to kiepska sprawa:) ciezko dojśc do tyków jednocześnie nie dotykając kolektora P a miernik i tak pokazuje co chce jak sie dobrze nie docisnie.
Ja bym zaryzykował ze to ten czujnik jednak, bo jak go odłączyłem to wentylator się włączył,
Czy moge ewentualnie poszukac jakis opornik 300Ohm i zmostkować kostke czujnika?? komp nie powinien chyba zwariowac ? taka rezystancja odpowiada 80' wiec powienien sie wlaczac wtedy///
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Normalnie wskazówka zawsze po kilku minutach wychyla się do prawie połowy, w dluzszym staniu w korku idzie w górę i na ok 3/4 skali wylaczam silnik .....bo zaczyna sie boiling pod maską P
Czy daleko?? zalezy jak wielkie łapy się ma P
tak mam klime.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
klimatyzacja nie jest fabryczna, calosc dziala na 1 wentylatorze Chlodzi bardzo mocno, nie wiem czy są problemy przy staniu w korku na wlaczonej klimie, tego jeszcze nie zdązyłem sprawdzic Wygląda to tak, ze na chlodnice nalozona jest 2 chlodnica(klima) i na tym zabudowany jet wentylator.....
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
aha, czyli to normalne ze na 3/4 wychylenia wskaznika wada sie gotuje czyli kontruktorzy przyjęli jakis płyn o zarąbistych parametrach, ja mam shella i gotuje się na 3/4 skali <lol2>
Ok.... Czyli od którego zacząć czujnika, tego od góry tak?? oczywiscie przewody raz jeszcze sprawdze ( jak bedzie rozgrzany poruszam troszke )
piter34: usunąłem wulgaryzm z tekstu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Kwi 16, 2007 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum