Witam, też chciałbym poznać odpowiedz na temat pierwszej mapy przedstawionej przez bundylp, gdyż moja z tego co widziałem wygląda bardzo podobnie jeżeli nie gorzej a auto jeździ
Chodzi tu o mapę mnożnika - ta linia z kropkami. Po odpowiednim zamontowaniu instalacji mnożnik nie powinien być większy niż 1,4 a przy maksymalnych czasach wtrysku powinien być równy 1 - tak teoretycznie powinno być
Aha, dzięki za wytłumaczenie bo myślałem że chodzi głównie o dwie linie zieloną i niebieską. Niestety co do pomarańczowej swoich ustawień nie pamientam ale będe wiedział na co zwrócić uwage u gazownika przy regulacji
pomarańczowa linia (mnożnik) nie powinien być większy w swoim najwyższym punkcie niż 1,4.
Linia niebieska to jest mapa benzynowa, zielona - gazowa. Obie powinny się pokrywać, niekoniecznie idealnie, ale odchyłka (w programie AC gas synchro na zakładce po prawej stronie jest taka opcja) nie powinna być większa niż 10%.
Jak na moje oko, to są zbyt małe dysze zamontowane. Ciekawe czy ów monter je w ogóle rozwiercił? Jakie wtryskiwacze są zamontowane w tym aucie? Jeśli czerwone valteki to do wymiany, bo regulacja i tak niewiele poprawi. Polecam Magic jet, niewiele droższe a 300% lepsze od valdemarów.
Ja u siebie mam MagicJet. Bylem dzis na strojeniu roverka. Na poczatku zrobil ponowną kalibracje - mnoznik wyszedl troche ponad 1.6. Stwierdzil, ze za male dysze - wykrecil i okazalo sie, ze maja 1,8mm. Rozwiercil do 1,9mm - mnoznik spadl ponizej 1,6 i pojechalismy na jazde ale nic to nie dalo. Powiedzialem mu, ze dowiedzialem sie od dobrych ludzi, ze mnoznik nie moze przekroczyc 1,4. wiec podniosl cisnienie z 1,10 do 1,26 i ponowna kalibracja. Mnoznik spadl do prawie 1,4 ale powiedzial, ze wroci do cisnienia 1,10 ale rozwierci dysze do 2,2. Po tym wszystkim 20min jazdy i juz wszystko oki. Niestety mapy nie mam ale pamietam, ze max mnoznik nie przektoczyl 1,4 a ostatnie punkty schodzily do 1.
To wszystko trwalo jakies 2,5 godziny, mam nadzieje ze juz bedzie oki.
_________________ "bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują
No widzisz wystarczy przycisnąć człowieka a się postara. A nie można było tak od razu?
PS. Jak ktoś uważnie przeczyta instrukcję od Stag-a to od razu wszystko się jasne zrobi.
Ale streszczę to dla pozostałych. Prawidłowo wystrojona instalacja powinna mieć mnożnik bliski 1, a na pewno nie większy w najwyższym punkcie niż 1,4, przy ciśnieniu roboczym ok 1-1.2 bara. To gwarantuje poprawną pracę silnika na LPG.
PS2. Przy nieodpowiednio dobranych podzespołach tych wartości może się nie uda osiągnąć.
U mnie juz wszystko oki, mam tylko pytanie: W programie jest taka opcja jak "informacje" jest tam kiedy i czy cos bylo robione z ustawieniami + numer komputera. Czy jest jakis sposob zeby to wylaczyc? chce tylko sprobowac cos zmienic a boje sie ze strace gwarancje.
moja mapa wygalda teraz tak.
_________________ "bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują
_papa_, a gdzie to widać na tym screenie ?
Sami piszecie o mnożniku więcej że ma dochodzić do 1.4 .Chyba ze mówicie o czasie dotrysku które "jest...i go nie ma w praktyce"
Może dlatego że rovery to półsekwencje .
O co kaman z tymi dotryskami.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jestem zielony w tym i pewno zaraz zjebka bedzie. Wydukwoałem sobie to .
Pewno chodzi o to żeby przesunać mnożnik na zero do 2 i pociągnąć go w górę.
Przepraszam za brak technicznego słownictwa.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Z racji tego, że założyłem ten watek i nie chcę zakładać nowego bo tu jest mini skarbnica na temat wycinania dotrysków itd. dopisuję nowe spostrzeżenia z instalacji gazowej.
Od początku miałem problem przy przełączaniu na gaz, po osiągnięciu wymaganych obrotów które korygowałem już kilkanaście razy żeby osiągnąć optimum przełączania, samochód ostro szarpnął zanim dało się jechać dalej.
Poczytałem sobie trochę w internecie o opcja czasu przełączania cylindrów miała u mnie opóźnienie 200ms dla każdego czyli łącznie 800ms na przełączenie się na gaz.
Dzisiaj przełączyłem na 50ms i było lekkie zamulonko, potem doszedłem do 0ms i jak ręką odjął. Nie ma żadnego przeskoku benzyny na gaz i odwrotnie.
Przełączanie ustawiłem sobie na 2400RPM i nie czuć, DOSŁOWNIE nie czuć przełączania na gaz, a przełącza bo kontrolka się świeci i jechałem z podłączonym lapkiem i wtryskiwacze LPG się włączyły a PB wyłączyły.
Co do dotrysków to próbóję dojść do idealnej opcji i na mojej mapce w punkcie 1,4ms mam wycięcie a następna kropka jest na wysokości mnożnika 1,1 na osi "y" a na 1,6 na osi "x".
Wygląda to więc tak jakbym miał "płynne" odcięcie między 1,4 a 1,6ms bez maksymalnie kanciastego schodka.
Zniwelowało to do minimum szarpnięcie przy dynamicznej zmianie biegów i dodaniu gazu oraz likwiduje efekt spadku obrotów przy ruszaniu z miejsca. Wydaje mi się że w przypadku dynamicznej zmiany biegów, na benzynie eliminacja szarpnięcia odbywa się przez dotryski. Teraz na gazie "mam dotryski ale i nie mam" więc mam idealnie odpukać chodzący samochód na gazie i nie ma żadnego dyskomfortu.
Wiem że co silnik to inna opcja ale u mnie jest w pełni sekwencyjny wtrysk, na pół sekwencji chodzi jak traktor a na fullgroup zalewa wszystkie na raz i gaśnie.
To na tyle na razie
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Chyba w Roverku 45 jest już pełna sekwencja, ale moge sie mylić.
Jest tam nowsze ECU, nowy zapłon (bez kopułki itd), spełnia ostrzejsze normy emisji spalin.
Co do gazu, to mam zenita i odkąd zmieniłem kopułkę i palec, silnik działa dużo lepiej na gazie. Wniosek z tego taki, że rzeczywiście zapłon musi być w lepszej kondycji do LPG!
O dziwo mój chyba najlepiej działa bez ustawionych dotrysków i typu A...
Im wyżej dotryski tym gorzej to idzie, przy 1.8 jest szarpanie po zdjęciu nogi z gazu, przy 2.5 po zdjęciu po prostu gaśnie. 1.1 jeszcze ujdzie, ale teraz mam 0.6 bez A i chyba jest najlepiej.
Może i wciąż nieco słabszy niz na Pb (nie wiem, nie mam gdzie świrować) ale przynamniej jeździ płynnie.
Nową oryginalna kopułkę LUCAS z palcem można kupić za ok 50zł.
Dziękuje sobrus - chyba jednak założę nowy temat - zapytałam tutaj ponieważ chcę założyć instalację (Stag 300 plus (lub premium), wtryski Magic Jet i reduktor ? Magic III (a może Silver KME) i gdy będę rozmawiała z gaziarzem to chce coś wiedzieć (a właściwie sprawdzić czy On będzie wiedział).
Ostatnio zmieniony przez aldona Pon Paź 18, 2010 13:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum