Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si '97+LPG] Szarpanie przy ruszaniu na LPG. Pomocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:35
[R214Si '97+LPG] Szarpanie przy ruszaniu na LPG. Pomocy
Autor Wiadomość
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 08, 2010 21:50   

Tak, jezdzi :) Co mam powiedziec temu "gazownikowi" ? Czy wykres ma wygladac mniej wiecej tak, jak Tu ? Napiszcie prosze co jest nie tak.
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 08, 2010 21:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Budyn 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 137
Skąd: Łask / Szczecin

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 08, 2010 22:20   

Witam, też chciałbym poznać odpowiedz na temat pierwszej mapy przedstawionej przez bundylp, gdyż moja z tego co widziałem wygląda bardzo podobnie jeżeli nie gorzej a auto jeździ :wink:
 
 
 
springonion 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Grudziądz/Gdynia



Wysłany: Wto Cze 08, 2010 22:25   

Chodzi tu o mapę mnożnika - ta linia z kropkami. Po odpowiednim zamontowaniu instalacji mnożnik nie powinien być większy niż 1,4 a przy maksymalnych czasach wtrysku powinien być równy 1 - tak teoretycznie powinno być :P
 
 
Budyn 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 137
Skąd: Łask / Szczecin

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 08, 2010 22:34   

Aha, dzięki za wytłumaczenie bo myślałem że chodzi głównie o dwie linie zieloną i niebieską. Niestety co do pomarańczowej swoich ustawień nie pamientam ale będe wiedział na co zwrócić uwage u gazownika przy regulacji :smile:
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 08, 2010 22:56   

pomarańczowa linia (mnożnik) nie powinien być większy w swoim najwyższym punkcie niż 1,4.
Linia niebieska to jest mapa benzynowa, zielona - gazowa. Obie powinny się pokrywać, niekoniecznie idealnie, ale odchyłka (w programie AC gas synchro na zakładce po prawej stronie jest taka opcja) nie powinna być większa niż 10%.

Jak na moje oko, to są zbyt małe dysze zamontowane. Ciekawe czy ów monter je w ogóle rozwiercił? Jakie wtryskiwacze są zamontowane w tym aucie? Jeśli czerwone valteki to do wymiany, bo regulacja i tak niewiele poprawi. Polecam Magic jet, niewiele droższe a 300% lepsze od valdemarów.
 
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 09, 2010 20:16   

Ja u siebie mam MagicJet. Bylem dzis na strojeniu roverka. Na poczatku zrobil ponowną kalibracje - mnoznik wyszedl troche ponad 1.6. Stwierdzil, ze za male dysze - wykrecil i okazalo sie, ze maja 1,8mm. Rozwiercil do 1,9mm - mnoznik spadl ponizej 1,6 i pojechalismy na jazde ale nic to nie dalo. Powiedzialem mu, ze dowiedzialem sie od dobrych ludzi, ze mnoznik nie moze przekroczyc 1,4. wiec podniosl cisnienie z 1,10 do 1,26 i ponowna kalibracja. Mnoznik spadl do prawie 1,4 ale powiedzial, ze wroci do cisnienia 1,10 ale rozwierci dysze do 2,2. Po tym wszystkim 20min jazdy i juz wszystko oki. Niestety mapy nie mam ale pamietam, ze max mnoznik nie przektoczyl 1,4 a ostatnie punkty schodzily do 1.

To wszystko trwalo jakies 2,5 godziny, mam nadzieje ze juz bedzie oki.
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 02:19   

No widzisz wystarczy przycisnąć człowieka a się postara. A nie można było tak od razu?

PS. Jak ktoś uważnie przeczyta instrukcję od Stag-a to od razu wszystko się jasne zrobi.
Ale streszczę to dla pozostałych. Prawidłowo wystrojona instalacja powinna mieć mnożnik bliski 1, a na pewno nie większy w najwyższym punkcie niż 1,4, przy ciśnieniu roboczym ok 1-1.2 bara. To gwarantuje poprawną pracę silnika na LPG.

PS2. Przy nieodpowiednio dobranych podzespołach tych wartości może się nie uda osiągnąć.
 
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 22:30   

U mnie juz wszystko oki, mam tylko pytanie: W programie jest taka opcja jak "informacje" jest tam kiedy i czy cos bylo robione z ustawieniami + numer komputera. Czy jest jakis sposob zeby to wylaczyc? chce tylko sprobowac cos zmienic a boje sie ze strace gwarancje.

moja mapa wygalda teraz tak.
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 22:57   

nie ma możliwości jest to permanentnie zapisywane.

PS. Teraz mapa wygląda jak trza :wink:
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 09:13   

zaraz zaraz to czemu mój gaziarz powiedział że w moim gazie nie ma tzw. dotrysków
stag 4 magic Jet.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pią Cze 11, 2010 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 13:55   

borsi napisał/a:
zaraz zaraz to czemu mój gaziarz powiedział że w moim gazie nie ma tzw. dotrysków
stag 4 magic Jet.


Bo fizycznie takiej opcji w stag-u 4 nie ma. Dotryski wycina się tak jak u kolegi bundylp widać na zdjęciu.

PS. Bo to pewnie nie gazownik żaden tylko monter jakiś. :mrgreen:
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 14:31   

_papa_, a gdzie to widać na tym screenie ?
Sami piszecie o mnożniku więcej że ma dochodzić do 1.4 .Chyba ze mówicie o czasie dotrysku które "jest...i go nie ma w praktyce"
Może dlatego że rovery to półsekwencje .
O co kaman z tymi dotryskami.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 14:41   

Poniżej na zdjęciu zaznaczyłem wycięte dotryski. Usunięte wszystkie wtryski poniżej 2ms.
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 14:53   

jestem zielony w tym i pewno zaraz zjebka bedzie. Wydukwoałem sobie to .
Pewno chodzi o to żeby przesunać mnożnik na zero do 2 i pociągnąć go w górę.
Przepraszam za brak technicznego słownictwa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 21:03   

ma być tak jak na rysunku powyżej. Pomarańczowa linia ma się zaczynać od 2ms
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 17, 2010 18:47   

panowie byłem u gazownika podłączył pod kompa (mam kompa zenit) i powiedział że to nie wina gazu :/

kazał mi wymienić przewody kopułke i świece... :/ świece wymianiałem. kopułka trochę droga.

mówiłem mu żeby wyciął poniżej 2ms ale zdjął trochę i samochód zaczął gasnąć podejrzewam że coś źle zrobił no ale nie chciałem się kłócić.

mam pytanie czy ktoś kto to umię zrobić i mieszka w okolicach RADOMIA-KIELC pomożę mi? przynajmniej spróbować, oczywiście nie za free.

czytałem trochę na necie o tym problemie i dużo osób piszę o czujniku położenia przepustnicy. jednak nie wiem jak to sprawdzić.

i dodam że przy dodawaniu gazu słychać charakterystycznie wtryki, jak przestaje je być słychać to przestaje się ksztusić
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 14:55   

Z racji tego, że założyłem ten watek i nie chcę zakładać nowego bo tu jest mini skarbnica na temat wycinania dotrysków itd. dopisuję nowe spostrzeżenia z instalacji gazowej.

Od początku miałem problem przy przełączaniu na gaz, po osiągnięciu wymaganych obrotów które korygowałem już kilkanaście razy żeby osiągnąć optimum przełączania, samochód ostro szarpnął zanim dało się jechać dalej.

Poczytałem sobie trochę w internecie o opcja czasu przełączania cylindrów miała u mnie opóźnienie 200ms dla każdego czyli łącznie 800ms na przełączenie się na gaz.
Dzisiaj przełączyłem na 50ms i było lekkie zamulonko, potem doszedłem do 0ms i jak ręką odjął. Nie ma żadnego przeskoku benzyny na gaz i odwrotnie.
Przełączanie ustawiłem sobie na 2400RPM i nie czuć, DOSŁOWNIE nie czuć przełączania na gaz, a przełącza bo kontrolka się świeci i jechałem z podłączonym lapkiem i wtryskiwacze LPG się włączyły a PB wyłączyły.

Co do dotrysków to próbóję dojść do idealnej opcji i na mojej mapce w punkcie 1,4ms mam wycięcie a następna kropka jest na wysokości mnożnika 1,1 na osi "y" a na 1,6 na osi "x".
Wygląda to więc tak jakbym miał "płynne" odcięcie między 1,4 a 1,6ms bez maksymalnie kanciastego schodka.

Zniwelowało to do minimum szarpnięcie przy dynamicznej zmianie biegów i dodaniu gazu oraz likwiduje efekt spadku obrotów przy ruszaniu z miejsca. Wydaje mi się że w przypadku dynamicznej zmiany biegów, na benzynie eliminacja szarpnięcia odbywa się przez dotryski. Teraz na gazie "mam dotryski ale i nie mam" :D więc mam idealnie odpukać chodzący samochód na gazie i nie ma żadnego dyskomfortu.


Wiem że co silnik to inna opcja ale u mnie jest w pełni sekwencyjny wtrysk, na pół sekwencji chodzi jak traktor a na fullgroup zalewa wszystkie na raz i gaśnie.

To na tyle na razie :)
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
aldona 



Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Ostrów n/Sanem



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 11:46   

Wydryszek
nie chcę zakłądac nowego tematu - ale czy wiesz może czy rover 45 z 2002 r. 1,4 16V 103KM to wtryski pracują parami ? (czyli półsekwencja) ?
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 12:04   

Chyba w Roverku 45 jest już pełna sekwencja, ale moge sie mylić.
Jest tam nowsze ECU, nowy zapłon (bez kopułki itd), spełnia ostrzejsze normy emisji spalin.

Co do gazu, to mam zenita i odkąd zmieniłem kopułkę i palec, silnik działa dużo lepiej na gazie. Wniosek z tego taki, że rzeczywiście zapłon musi być w lepszej kondycji do LPG!

O dziwo mój chyba najlepiej działa bez ustawionych dotrysków i typu A...
Im wyżej dotryski tym gorzej to idzie, przy 1.8 jest szarpanie po zdjęciu nogi z gazu, przy 2.5 po zdjęciu po prostu gaśnie. 1.1 jeszcze ujdzie, ale teraz mam 0.6 bez A i chyba jest najlepiej.

Może i wciąż nieco słabszy niz na Pb (nie wiem, nie mam gdzie świrować) ale przynamniej jeździ płynnie.

Nową oryginalna kopułkę LUCAS z palcem można kupić za ok 50zł.
 
 
aldona 



Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Ostrów n/Sanem



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 12:15   

Dziękuje sobrus - chyba jednak założę nowy temat - zapytałam tutaj ponieważ chcę założyć instalację (Stag 300 plus (lub premium), wtryski Magic Jet i reduktor ? Magic III (a może Silver KME) i gdy będę rozmawiała z gaziarzem to chce coś wiedzieć (a właściwie sprawdzić czy On będzie wiedział).
Ostatnio zmieniony przez aldona Pon Paź 18, 2010 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 16V 98r] Dziwny dźwięk przy ruszaniu.
chabri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 10, 2007 21:33
morris
Brak nowych postów [R214Si] Szarpanie przy nizszych obrotach
poziom1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Maj 01, 2014 10:47
adrianek
Brak nowych postów [Rover 214 i 1.4 LPG] Szarpanie przy zmianie biegów POMOCY
marcin2343 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Paź 10, 2008 07:54
giewu
Brak nowych postów [r216si 1.6 16v 97'] trzeszczenie przy ruszaniu
stefan7113 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Lip 07, 2009 14:53
stefan7113
Brak nowych postów [R220 SDI] Szarpie przy ruszaniu
tysszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Lip 08, 2009 21:10
beldo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink