Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 96r] kilka usterek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4Si 96r] kilka usterek
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 24, 2007 16:01   

mathart napisał/a:
Mam jeszcze naiwne pytanie :oops: na zdjeciu1 umieściłem dzisiejszą awarię - pękniętą rurkę... do czego ona doprowadza płyn ? jak się nazywa ta część ?

Ano właśnie. Ja tam żadnej rurki nie widziałem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 24, 2007 16:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mathart 




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 16:33   

To przybliżę trochę ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 24, 2007 16:41   

To jest przewód chłodniczy przy reduktorze od gazu. Lepiej to uszczelnij.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
benio_bicos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 112
Skąd: Erbil /Wa-wa



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 16:56   

Witaj mathart!
Zadzwoń lub podjedz i zapytaj o koszt naprawy,powinno być sporo taniej.
Lech Auto Diesel serwis
Adres: Łukiska 6, 04-123 Warszawa
Telefon, faks: 022 610 7956, 605 044 022
_________________
Były RoVerki ,Saab 9-3, Bertona Cabrio
 
 
 
DeeBo 




Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 34
Skąd: Bartoszyce NBA



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 16:58   

Panowie widze że wy to byście nawet do 700 CC zamontowali gaz . to że ja akurat mam dojscie tańszej benzyny to nie znaczy ,że zawsze ona jest dostepna a po 2 polską benzynkę się tez tankuje i z tym nie ma problemu ... tylko dlatego ,że mój naprawde niewiele pali na 100 6,5 ? i pisze to całkiem serio ... Miałem juz wczesniej dwa auta na gazie ale to były wieksze silniki co niezmienia faktu ,iż w każdym z poprzednim samochodzie miałem przynajmniej jedna usterkę dotyczacą gazu (montowane przez fachowców) i dlatego nie jestem za gazem przy małych silnikach .. które mało palą
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 24, 2007 17:18   

Cytat:
dlatego nie jestem za gazem przy małych silnikach .. które mało palą

Co z tego, że mało palą, skoro ktoś może nimi robić bardzo duże dystanse i spalać duże ilości paliwa?
Jazda na LPG zawsze będzie tańsza niż na benzynie...
Im więcej rocznie/miesięcznie spalasz paliwa, tym większe oszczędności.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mathart 




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 17:55   

DeeBo - ciesze się bardzo, że masz taki luksus nieliczenia pieniędzy... jednak nie dla każdego zaoszczędzenie kilku złotych jest obojętne. Nie rozumiem tylko po co to piszesz - chcesz mnie do czegoś przekonać?
Czysta matematyka: 24 dni x 100 km + 2 wyjazdy po 1000 km w miesiącu = 4400 km/ miesiąc. Cena gazu średnio - 2zł. Spalanie 10. Wychodzi 880 zł na gaz.
Na paliwo wydałbym: cena paliwa 4,3 zł. Spalanie 7. Razem 1325 zł
Miesięcznie oszczędzam więc ok 500 zł.. mało ?
Wybrałem taki silnik bo po 1 jest mocny, po 2 oszczędny. Teraz chodzi mi tylko o to aby doprowadzić go do stanu poprawnego.
Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 20:04   

mathart napisał/a:
Czy mogę sam zanalizować awaryjność kolektora ?
Jakie mogą być inne objawy jego usterki ?

musisz go dokładnie obejrzeć z każdej strony, czy aby nie jest pęknięty,
przy wymianie uszczelki będzie to łatwo zrobić, bo będzie osobno ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 24, 2007 22:45   

piter34 napisał/a:
DeeBo napisał/a:
Niech płacą mniej ja bede jeździł dłużej i sie smiał z tych , którzy stają na poboczu z czestymi usterkami dotyczącymi posiadanie gazuw samochodzi no tak czy nie ? ;) ))))

Przy dobrze zamontowanym i wyregulowanym gazie nikt nie będzie stawał na poboczu. ;-)
Jeżeli ktoś oszczędzał na jakości/typie instalacji i wybrał zakład, w którym pracuje kowal, a nie monter LPG, no to już jest inna sprawa...

A ja nie jestem pewien, czy wyciek płynu nie był spowodowany nieszczelnościami z instalacji LPG. Uszczelka pod głowicą może być jedynie skutkiem przegrzania motoru. Osobiście trzymam się od LPG jak najdalej.
Argument: "Dobrze zamontowana instalacja" do mnie nie przemawia... szczególnie w sytuacji gdy jest to Twój pierwszy samochód.

[ Dodano: Pią Sie 24, 2007 10:48 pm ]
mathart napisał/a:
przewody RVS7- (www.janmor.pl) - 87 zł

Gaz ma to do siebie, że elementach odpowiadających za zapłon nie można oszczędzać. Ja bym pomyślał o czymś lepszym niż Janmor czy Sentech.

[ Dodano: Pią Sie 24, 2007 10:50 pm ]
mathart napisał/a:
Widzisz DeeBo - nie każdy ma tak dobrze jak Ty (3zł/l)... ja robie dziennie prawie 100 km, więc nie było innej opcji

Trzeba było kupić diesela...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 22:50   

DeeBo napisał/a:
Panowie widze że wy to byście nawet do 700 CC zamontowali gaz

Heh. Wdziałem takiego CC 700 z gazem i ta osoba bardzo sobie chwali to auto, a że pracuje jako listonosz i ma spory teren do objeżdżania, to i zyski na tym ma spore (ryczałt za km do zużytego paliwa). Moim zdanie m nie ma co generalizować ze małe silniki nie nadają się do gazu. Trzeba brać pod uwagę więcej aspektów niż tylko wielkosć silnika ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 24, 2007 22:52   

piter34 napisał/a:
To jest przewód chłodniczy przy reduktorze od gazu. Lepiej to uszczelnij

Więcej przewodów, połączeń, wtyczek... to się musi "zesrać" (mowa o LPG) :)

[ Dodano: Pią Sie 24, 2007 10:54 pm ]
Brt napisał/a:
Heh. Wdziałem takiego CC 700 z gazem i ta osoba bardzo sobie chwali to auto, a że pracuje jako listonosz i ma spory teren do objeżdżania, to i zyski na tym ma spore (ryczałt za km do zużytego paliwa). Moim zdanie m nie ma co generalizować ze małe silniki nie nadają się do gazu. Trzeba brać pod uwagę więcej aspektów niż tylko wielkosć silnika

Faktycznie, po roku jazdy CC700 za zaoszczędzone pieniądze kupuje się następne CC700 :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 23:05   

ZTCP to jeździ duużo dłużej niż pół roku ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 23:07   

Brt napisał/a:
ZTCP to jeździ duużo dłużej niż pół roku

No doooobra. No to następne CC, ale 900 :P
 
 
DeeBo 




Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 34
Skąd: Bartoszyce NBA



Wysłany: Sob Sie 25, 2007 09:40   

Popieram Tomi !!

Mathart -- to ciskaj na gazie (wysuszonym jak pieprz co napewno chwaaaali sobie twoje auto jak na nim śmigasz) jak sie tak trzymasz za portfel to da sie juz zauważyc jak podchodzisz do swojego auta w twoim przypadku traktujesz go jak czarnego murzyna robola a nie jako swoją laleczkę i eksponat na długie lata.. nie przywiązujesz uwagi specjalnie na czym smigasz i rób przeliczników co do oszczedności bo dobrze wiesz i ty i ja i każdy inny kto tutaj siedzi na czym tak naprawde chciałbyś jeździć ... na bęzynie Tak czy nie ??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 25, 2007 09:53   

ej no nie przesadzajcie, skończyć mi tu z kalumniami ale już :!: :razz:
Jak gość chce jeździć na gazie to niech jeździ, jego wybór, tak samo jak wszyscy inni mają prawo tego nie robić, nie jest to zdecydowanie powód żeby zaraz rzucać błotem.
A to że jeździ na gazie żeby zaoszczędzić to nie znaczy że zaraz nie dba o samochód.
Jeśli uważasz inaczej, to powiedz to w oczy piterowi34 :P
Basta :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Sob Sie 25, 2007 12:03   

Kolego DeeBoo,czy Ty czasem czytasz swoje wypowiedzi :???:
Poza tym zastanów się troszkę,czy Ty kupiłeś auto,czy auto Ciebie?Przeciętny człowiek ma ich co najmniej kilka w całym życiu.Dla jednego to jest zabawka,innemu służy jako narzędzie pracy,a jeszcze innemu jako przedłużenie,hmmm,no wiesz co. A eksponaty,to sobie możesz oglądać w muzeum.
I nie sądz nikogo po tym,na jakim paliwie jeżdzi,bo to naprawdę nie fair.

Pozdrawiam.[/b]
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 27, 2007 13:12   

Tomi napisał/a:
A ja nie jestem pewien, czy wyciek płynu nie był spowodowany nieszczelnościami z instalacji LPG. Uszczelka pod głowicą może być jedynie skutkiem przegrzania motoru.

Oczywiście możliwe jest, że wyciek był na wężach idących do reduktora (jest przecież wpięty w układ chłodzenia). Są tak takie same opaski jak w innych miejscach układu.

Tomi napisał/a:
Argument: "Dobrze zamontowana instalacja" do mnie nie przemawia... szczególnie w sytuacji gdy jest to Twój pierwszy samochód.

A tutaj to nie bardzo rozumiem o co Tobie chodzi z tym "pierwszym samochodem". :roll:

Tomi napisał/a:
Gaz ma to do siebie, że elementach odpowiadających za zapłon nie można oszczędzać. Ja bym pomyślał o czymś lepszym niż Janmor czy Sentech.

W moim R200+LPG jeździłem na Janmorach. Było wszystko w porządku.

[ Dodano: Pon Sie 27, 2007 1:15 pm ]
Tomi napisał/a:
Więcej przewodów, połączeń, wtyczek... to się musi "zesrać" (mowa o LPG) :)

Kiedyś się pewnie "zesra", ale raczej nie szybciej niż te przewody i połączenia, które w aucie siedzą "n" lat.

[ Dodano: Pon Sie 27, 2007 1:17 pm ]
DeeBo napisał/a:
nie przywiązujesz uwagi specjalnie na czym smigasz i rób przeliczników co do oszczedności bo dobrze wiesz i ty i ja i każdy inny kto tutaj siedzi na czym tak naprawde chciałbyś jeździć ... na bęzynie Tak czy nie ??

Ja bym chciał jeździć na benzynie za 2.xx PLN.

DeeBo napisał/a:
Mathart -- to ciskaj na gazie (wysuszonym jak pieprz co napewno chwaaaali sobie twoje auto jak na nim śmigasz) jak sie tak trzymasz za portfel to da sie juz zauważyc jak podchodzisz do swojego auta w twoim przypadku traktujesz go jak czarnego murzyna robola a nie jako swoją laleczkę i eksponat na długie lata..

Wyhamuj trochę, odpocznij od komputera i forum, bo widzę, że za bardzo u Ciebie adrenalina rośnie... :roll:

Ekstrapolując Twoje wywody na moją osobę (mam LPG) mam rozumieć, że ja też "podchodzę do swojego auta i traktuję go jak czarnego murzyna robola a nie jako swoją laleczkę i eksponat na długie lata"?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 13:45   

a nie mowiłem :P
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mathart 




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 14:27   

Dzięki za wszystkie rady. Dziś wymieniłem świece, przewody, kopułkę aparatu zapłonowego, palec rozdzielacza i kilka rurek, które wymiany już czekały kilka ładnych lat... swoją drogą, czy to normalne, aby nagle wszystkie naraz uległy chorobie czasu ? W sobotę samochód na lawecie jedzie do mechanika w Toruniu... dziwne ale bardziej się to opłaca niż naprawa w Warszawie ;) "pod nóż" pójdą uszczelka pod głowicą i uszczelka kolektora... mam jeszcze pytanie - co powinienem jeszcze sprawdzić biorąc pod uwagę fakt, że poprzedni właściciel samochodu kompletnie nie szanował i to, że mechanik naprawi to po kosztach części. Czy wymiana dzisiejszych części jest wszystkim, co powinno się wymieniać co jakiś okres mając lpg ? I co jaki okres należy je wymieniać ?
Jeszcze raz dzięki za rady
Pozdrawiam
DeeBo - Ciebie też ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 27, 2007 14:28   

mathart napisał/a:
Czy wymiana dzisiejszych części jest wszystkim, co powinno się wymieniać co jakiś okres mając lpg ? I co jaki okres należy je wymieniać ?

Myślę, że to jest "wszystko" jeśli chodzi o LPG.

A co do innych części, to zaniedbaniu poprzedniego właściciela mogły ulec wszystkie elementy eksploatacyjne (tarcze, klocki, paski, filtry, elementy rozrządu, itp.)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [214 16v 97'] kilka usterek...
problemy z lpg i ...
Debek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lut 03, 2009 14:31
arturky
Brak nowych postów [R220SDi 5dr 99r] kilka usterek
przede wsztstim alarn, wycieraczki, spryskiwacze, dźwignia zmiany biegów... i coś pod maską.
Botanix Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Wto Lut 17, 2009 23:45
Botanix
Brak nowych postów [R25 / R200 / MG ZR] parę usterek..
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Mar 03, 2010 20:44
HuMaX
Brak nowych postów [r214 Si] Pare usterek (lpg, Hgf...)
straznik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Lip 24, 2013 20:23
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink