Wiem, ze od klimy - chlodnicy, ale szukam zwiazku przyczynowo-skutkowego. Skoro jednak to bylo latem i dzialalo, a dwa tygodnie temu przestalo - to nie ma zwiazku.
Zapytam o to dzisiaj mariusz418 na spocie... moze zasugeruje cos.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Przy wyłączonym panelu jednocześnie przyciśnij AUTO i C/F. Przytrzymaj max 3 sek. Powinno zacząć mrugać i po chwili pokaże się po lewej FC, a po prawej 00, lub błąd.
Rowan nie wprowadzaj w błąd. Test uruchamia się trzymając wciśniety przycisk Auto i "ludzik" i przekręcając kluczyk w pozycję drugą aż zaświecą sie kontrolki.
Co do wentylatora nawiewu w moim aucie startuje dopiero jak wskazówka się ruszy a jak jest ciepły to tak ok.10 sekund po odpaleniu silnika. Jak włączam odparowanie to zawsze startuje max obrotów i nie ma znaczenia czy zimny silnik czy ciepły, nawet jak wskazówka nie drgnęła to startuje maxem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 22:14 [R75 2,0 CDT 2001] dlaczego nawiew kabiny zaczyna działać po
Próbowałam test wg wskazówek Rowana - nie wyszedł. Będę jutro próbować dalej. Jeśli chodzi o nawiew na przednią szybę to wcześniej też włączał się natychmiast, bez względu na to czy silnik był zimny czy ciepły. Dzisiaj np. podczas wszelkich moich prób testowych cilimartonika miałam na postoju uruchomiony silnik i po kilku minutach wentylator odpalił i działał całkiem normalnie.
Witam wszystkich! Z zaciekawieniem przeczytałem wszystkie posty tego tematu, ponieważ wracając ze świąt w sobotę, zauważyłem, że nawiewy w moim Roverku nie działają w ogóle W podróży byłem około 2 godziny. Wcześniej, jeszcze w sobotę rano, działały chociaż włączały się z opóźnieniem / po około 20 minutach /. Następnego dnia rano odpaliłem samochód, ustawiłem kilmatronic na LO i usłyszałem wyrażnie jak włącza się silnik wentylatora, niestety z kratek nawiewu nic nie wiało Po włączeniu przycisku odparowywania szyby również nic nie wieje. Co może być przyczyną? Proszę o porady.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 18:09
sknerko, oj sorry faktycznie. Ja sam testu nigdy nie robiłem Pisałem, tak jak wywnioskowałem z filmiku, a że było gó...nie nagrane to cóż, nie moja wina
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 18:16
Bardzo się spieszę i nie czytałem całego wątku,ale czy ktoś tu powiedział,żeby test klimy zrobić w dzień?W ciemnym miejscu i w garażu wyjdzie błąd 21 i 22.
Bardzo się spieszę i nie czytałem całego wątku,ale czy ktoś tu powiedział,żeby test klimy zrobić w dzień?W ciemnym miejscu i w garażu wyjdzie błąd 21 i 22.
Nikt nie napisał ale czekamy czy to coś w ogule da bo wydaje mi się, że błędów nie zgłosi albo tylko te 21 i 22.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam! Mam ten sam problem co ANNA M, u mnie zauważyłem to jak jest mróz tez nie załączał sie wentylator ale jak zacząłem włączać klimę, przednią szybę obroty wentylatora to jakoś załączył, ale to przy minusowej temp. ogrzewanie klima, działa bez zarzutu. Zrobiłem test klimy i nic u mnie nie zadziałało tzn. w ogóle nic nie mrugnęło powtarzałem kilka razy i d...a. Rowan to znaczy że climatronik dziła nie tak jak powinien???
Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim!!!!!!!!!
A ten test to robiłeś wg. zaleceń Rowana czy moich? bo Rowan deczko naściemniał
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
tak mnie ten wątek zaintrygował że dziś (-9 st C ) jak jechałem autem do pracy to sie przyjrzałem temu dokładniej i :
Wiatrak wystartował 1minutę od odpalenia (drgnęła wskazówka temperatury) wiał słabiutko i sie rozkręcał, wcześniej zaraz po odpaleniu wcisnąłem odparowywanie i wystartował natychmiast na max obrotów i wyłączyłem oczywiście zatrzymał sie i wystartował jak pisałem gdzieś po minucie. W innym wątku roztrząsają kwestie grzania siedzeń to też przy okazji sprawdziłem, zaczynają grzać razem z wentylatorem nawiewu czyli jak drgnie wskazówka temperatury, grzeją aż temperatura w samochodzie jest zbliżona do tej na klimatroniku ustawionej i najpierw słabo a potem coraz mocniej.
Rozmawiałem z mechanikiem od klimy i on mówi że wentylator tak działa żeby nie szronił elementów nawiewu w samochodzie przy niskiej temperaturze.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 12:55
No właśnie. A ja nigdy tak nie mogę, jestem przyzwyczajony, że muszę mieć ręcznie ustawioną prędkość wentylatora. Zwykle na dwie kreski. A koleżanka ma problem, że wogóle nawet gdy przy odparowywaniu powinien odpalić na full, to on stoi.
No tak tylko Ona pisze że na ciepłym samochodzie działa to może coś przymarza tam przy wentylatorze. A tam parownik klimy jest więc wilgoci deczko będzie
Rowan, co do twojego ustawienia na dwie kreski to tak jeździłem ale zimno straszne dmuchało więc odpuścilem i automat za mnie myśli. Swoją droga ten szron o którym mówił klimamechanior to coś w tym jest bo zarżnąłem wentylator w polonezie zimą, piszczał piszczał i zdechł
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 13:17
sknerko, bardzo możliwe, ale ja mam garaż w domu, także jest te minimum 15* jak się z garażu wyjedzie, także Webasto szybko zagrzeje i już cieplutko jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum