Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] ABS ASR ESP ETC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] ABS ASR ESP ETC
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:30   

apples napisał/a:
Na stronie klubowej jest co innego
wydawcą instrukcji jest producent...
apples napisał/a:
nigdzie nie widziałem pod samochodem mechanizmu który za to odpowiada.
może działa to razem z ABS skoro są te dwie rzeczy ze sobą połączone
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:43   

No tak działa. Czyta z czujników ABS. EBD to takie TC tylko że podczas hamowania.
Jeżeli tylko w zależności od obciążenia to musiałby być mechanizm który przymykałby/otwierał reduktor jeżeli zmieniłaby się waga pojazdu z tyłu.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:45   

a takiego czegoś raczej nie ma, przynajmniej też nie zauważyłem... dziwna z tym sprawa generalnie, może to jakaś podpucha :mrgreen:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:56   

Raczej nie podpucha. ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania w całej sekcji koła które wpada w poślizg. EBD już "blokuje" każde koło z osobna z różną siłą. Ten efekt jest wyczuwalny w R75. Zwłaszcza na lodzie :marycha:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 11:14   

kris-tofer napisał/a:
a takiego czegoś raczej nie ma, przynajmniej też nie zauważyłem... dziwna z tym sprawa generalnie, może to jakaś podpucha :mrgreen:
tym mechanizmem jest modulator ABS/ECU. EBD ma utrzymać stabilność auta przy hamowaniu i jak ABS/ECU wykryje minimalną utratę przyczepności na tylnej osi, to obniża ciśnienie i koła łapią przyczepność .Ponieważ przyczepność kół związana jest z naciskiem a tym samym z obciążeniem , dlatego podałem przykład z pasażerami nie wdając się w szczegóły.W R75 jest system elektroniczny, a w Polonezie był mechaniczny zależny od wychylenia karoserii, a nie od zachowania się kół na tylnej osi. EBD działa tylko na tylną oś i różnie w zależności od prędkości.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 11:53   

SeniorA :szok2:
EBD działa na wszystkie koła z osobna.
Poczytaj:
http://www.motogazeta.moj...BD,d,27944.html
http://pl.wikipedia.org/w...ce_Distribution
http://www.toyota.pl/inno.../gloss_ebd.aspx
http://en.wikipedia.org/w...ce_distribution

Zaczynasz mylić EBD z TC.

Gdzie w takim razie jest czujnik przechyłu który odpowiada za Twoją teorie z EBD w R75?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 12:20   

apples napisał/a:
Gdzie w takim razie jest czujnik przechyłu który odpowiada Twoje EBD?
ja o żadnym czujniku przechyłu w R75 nie piszę.Działaniem EBD steruje modulator i ABS ECU. Działanie EBD w R75 jest wytłumaczone w RAVE : EBD
The EBD function optimises the distribution of hydraulic pressure between the front and rear axles, under all vehicle
load configurations and road conditions, to maintain vehicle stability during braking. EBD operates in forward and
reverse and is automatically enabled whenever the ABS ECU is in the normal braking mode at vehicle deceleration
rates of 0.3 g and above (i.e. medium to high brake pedal loads). EBD operation is similar to that of ABS, but is
calibrated to intervene at lower wheel slip limits and operates on the rear brakes only.
During braking, if the ABS ECU detects the wheels of the rear axle going slower than those of the front axle, i.e. a
potential wheel slip situation, it signals the hydraulic modulator to close the inlet solenoid valve for the brakes of the
rear wheels. This prevents any further increase in hydraulic pressure to those brakes, while allowing the hydraulic
pressure to the brakes on the front axle to increase and so maximise the overall braking effort. If the wheel speeds of
the rear axle return within the calibrated wheel slip limits, the ABS ECU signals a stepped opening of the inlet solenoid
valves, which allows a progressive increase of hydraulic pressure to the rear brakes.
Operation of EBD is detectable from a stiffening of brake pedal movement as the inlet solenoid valves close and a
slight pulsing of the brake pedal as the inlet solenoid valves open. EBD operation ceases immediately the brake pedal
is released. The wheel slip limit for EBD operation varies with vehicle speed.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Lut 19, 2010 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 12:36   

apples napisał/a:
EBD działa na wszystkie koła z osobna.

Z opisu z RAVE wynika, że układ w R75 działa inaczej. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 13:14   

piter34 napisał/a:
Z opisu z RAVE wynika, że układ w R75 działa inaczej
piter34, czy możesz w kilku zdaniach streścić , dla tych co nie znają angielskiego ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 13:44   

piter34 w R75 EBD jest połączone z ABS. Nie występuje jako samo EBD. Zasada działania jest taka jak napisałem.
W cytacie z RAVE faktycznie nic nie napisali o rozdziale hamowania na poszczególne koła. Wynika tylko, że jeżeli jedna z osi zacznie się toczyć wolniej niż druga, a co za tym idzie komputer odebrał że jedna z osi wpadła w poślizg zmienia rozkład ciśnienia pomiędzy przodem a tyłem aby wyrównać siłę hamowania osi. Nie napisali nic o prawej i lewej stronie bo tym zajmuję się już ABS.
Przejrzę jeszcze Rave.
 
 
wladeek 



Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: internet



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 18:10   

Witam mam rover 75 rok produkcji 2003 silnik 2500cm3
Pali sie błąd trakci elektryki podłączają komputer i natym się kończy
Abs działa poprawnie natomiast nie działa trakcja niemożna jej a ni włączyć
ani wyłączyć
bardzo prosze o pomoc
wladeek
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 18:25   

możliwe że masz zmienioną pompę na taką bez trakcji , bo z trakcją pompy padają , i ciężko je dostać.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
wladeek 



Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: internet



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 19:33   

Jak rozpoznać czy jest zamontowana pompa bez trakcji
bardzo dziękuje za pomoc i prosze o odpowiedż
wladeek
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 19:37   

http://www.roverki.pl/ima...75_pompyABS.JPG
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Sie 02, 2010 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wladeek 



Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: internet



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 21:37   

Rover 75 rok produkcji 2003 przebieg 97000 silnik 2500cm3 posiadam go 3 miesiące
Mam pytanie czy jest możliwe że została zamieniona pompa trakcji na pompe abs
pali sie błąd trakcji jak rozpoznać że jest to pompa abs
włącznik trakcji nie działa prosze o pomoc
wladeek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink