Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:43
No tak działa. Czyta z czujników ABS. EBD to takie TC tylko że podczas hamowania.
Jeżeli tylko w zależności od obciążenia to musiałby być mechanizm który przymykałby/otwierał reduktor jeżeli zmieniłaby się waga pojazdu z tyłu.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:56
Raczej nie podpucha. ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania w całej sekcji koła które wpada w poślizg. EBD już "blokuje" każde koło z osobna z różną siłą. Ten efekt jest wyczuwalny w R75. Zwłaszcza na lodzie
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 11:14
kris-tofer napisał/a:
a takiego czegoś raczej nie ma, przynajmniej też nie zauważyłem... dziwna z tym sprawa generalnie, może to jakaś podpucha
tym mechanizmem jest modulator ABS/ECU. EBD ma utrzymać stabilność auta przy hamowaniu i jak ABS/ECU wykryje minimalną utratę przyczepności na tylnej osi, to obniża ciśnienie i koła łapią przyczepność .Ponieważ przyczepność kół związana jest z naciskiem a tym samym z obciążeniem , dlatego podałem przykład z pasażerami nie wdając się w szczegóły.W R75 jest system elektroniczny, a w Polonezie był mechaniczny zależny od wychylenia karoserii, a nie od zachowania się kół na tylnej osi. EBD działa tylko na tylną oś i różnie w zależności od prędkości.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 12:20
apples napisał/a:
Gdzie w takim razie jest czujnik przechyłu który odpowiada Twoje EBD?
ja o żadnym czujniku przechyłu w R75 nie piszę.Działaniem EBD steruje modulator i ABS ECU. Działanie EBD w R75 jest wytłumaczone w RAVE : EBD
The EBD function optimises the distribution of hydraulic pressure between the front and rear axles, under all vehicle
load configurations and road conditions, to maintain vehicle stability during braking. EBD operates in forward and
reverse and is automatically enabled whenever the ABS ECU is in the normal braking mode at vehicle deceleration
rates of 0.3 g and above (i.e. medium to high brake pedal loads). EBD operation is similar to that of ABS, but is
calibrated to intervene at lower wheel slip limits and operates on the rear brakes only.
During braking, if the ABS ECU detects the wheels of the rear axle going slower than those of the front axle, i.e. a
potential wheel slip situation, it signals the hydraulic modulator to close the inlet solenoid valve for the brakes of the
rear wheels. This prevents any further increase in hydraulic pressure to those brakes, while allowing the hydraulic
pressure to the brakes on the front axle to increase and so maximise the overall braking effort. If the wheel speeds of
the rear axle return within the calibrated wheel slip limits, the ABS ECU signals a stepped opening of the inlet solenoid
valves, which allows a progressive increase of hydraulic pressure to the rear brakes.
Operation of EBD is detectable from a stiffening of brake pedal movement as the inlet solenoid valves close and a
slight pulsing of the brake pedal as the inlet solenoid valves open. EBD operation ceases immediately the brake pedal
is released. The wheel slip limit for EBD operation varies with vehicle speed.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Lut 19, 2010 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 13:44
piter34 w R75 EBD jest połączone z ABS. Nie występuje jako samo EBD. Zasada działania jest taka jak napisałem.
W cytacie z RAVE faktycznie nic nie napisali o rozdziale hamowania na poszczególne koła. Wynika tylko, że jeżeli jedna z osi zacznie się toczyć wolniej niż druga, a co za tym idzie komputer odebrał że jedna z osi wpadła w poślizg zmienia rozkład ciśnienia pomiędzy przodem a tyłem aby wyrównać siłę hamowania osi. Nie napisali nic o prawej i lewej stronie bo tym zajmuję się już ABS.
Przejrzę jeszcze Rave.
Witam mam rover 75 rok produkcji 2003 silnik 2500cm3
Pali sie błąd trakci elektryki podłączają komputer i natym się kończy
Abs działa poprawnie natomiast nie działa trakcja niemożna jej a ni włączyć
ani wyłączyć
bardzo prosze o pomoc
wladeek
Rover 75 rok produkcji 2003 przebieg 97000 silnik 2500cm3 posiadam go 3 miesiące
Mam pytanie czy jest możliwe że została zamieniona pompa trakcji na pompe abs
pali sie błąd trakcji jak rozpoznać że jest to pompa abs
włącznik trakcji nie działa prosze o pomoc
wladeek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum