dzięki troche info w linku znalazłem, sprzęgło komletne kupilem za 390zl valeo. W weekend sie zabiorę za to, tylko ciągle mam problem z tymi uszczelniaczami na przeguby. Chyba pozostanie wyprawa do sklepu ze zdemontowanymi uszczelniaczami bez auta:(
Dzieki czyli uszczelniacze to AAF1610 40x58x10 - takie kupie i mam nadziej ze będzie ok
[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 12:13 ]
dziś zabrałem sie za robotę i stanąłem na odkręcaniu śruby od półosi prawej 32 - klucze powyginały mi sie, inne pękły i nie były to chińskie klucze z tesko( zakładałem rurę 2m i pewnie dlatego) a śruba jak nie chciała tak nie chce się odkręcić. Czy odkręcenie tej prawej półosi jest absolutnie konieczne żeby wymienić sprzęgło? Nie wystarczy odkręcić sworznia dolnego i górnego i tak wyciągnąć os ze skrzyni?
I druga sprawa: lewy przegub wewnętrzny jest ruchomy da sie go przesunąć (ta metalowa obudowę na która wchodzi guma) w stronę koła - gdy go odsunąłem od skrzyni na ok 1 cm zaczął się lać olej. Zaznaczam ze z lewej strony jeszcze nic nie jest odkręcone a ten przegub jakiś taki ruchomy - tak powinno być?
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:40
dawidd napisał/a:
Czy odkręcenie tej prawej półosi jest absolutnie konieczne żeby wymienić sprzęgło? Nie wystarczy odkręcić sworznia dolnego i górnego i tak wyciągnąć os ze skrzyni?
Nie musisz jej odkręcać, wystarczy zrobić tak jak piszesz.
dawidd napisał/a:
druga sprawa: lewy przegub wewnętrzny jest ruchomy da sie go przesunąć (ta metalowa obudowę na która wchodzi guma) w stronę koła - gdy go odsunąłem od skrzyni na ok 1 cm zaczął się lać olej. Zaznaczam ze z lewej strony jeszcze nic nie jest odkręcone a ten przegub jakiś taki ruchomy - tak powinno być?
Może już wyskoczyła ci półośka ze skrzyni i dlatego jak wysuniesz przegub ze skrzyni to ci olej cieknie
udało mi się odkręcić półośki pożyczonym kluczem, teraz jestem na zakładaniu skrzyni - w pojedynkę jest naprawdę ciężko. Mam parę pytań
1 lewy przegub wyskoczył bez problemu tak jak pisałem wcześniej jak się okazało nie ma na nim na końcu tego drucik sprężynującego - on musi być?
2 Na drugiej stronie ten drucik jest bardzo luźny obawiam się ze może on zlecieć z przegub do skrzyni- zgadza się? Czy może tak ma być?
3 Nowa tarcza sprzęgła ma 7,5m stara 5mm i wygląda całkiem nieźle - pamiętam ze jak wymieniałem sprzęgło w mazdzie 323 to tarcza już nie przypominała wyglądem tarczy a tu nawet te okładziny są Ok - może to nie wina tarczy ze się sprzęgło ślizgało?
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił
udało mi się odkręcić półośki pożyczonym kluczem, teraz jestem na zakładaniu skrzyni - w pojedynkę jest naprawdę ciężko. Mam parę pytań
1 lewy przegub wyskoczył bez problemu tak jak pisałem wcześniej jak się okazało nie ma na nim na końcu tego drucik sprężynującego - on musi być?
2 Na drugiej stronie ten drucik jest bardzo luźny obawiam się ze może on zlecieć z przegub do skrzyni- zgadza się? Czy może tak ma być?
3 Nowa tarcza sprzęgła ma 7,5m stara 5mm i wygląda całkiem nieźle - pamiętam ze jak wymieniałem sprzęgło w mazdzie 323 to tarcza już nie przypominała wyglądem tarczy a tu nawet te okładziny są Ok - może to nie wina tarczy ze się sprzęgło ślizgało?
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił
a jak z z 4 pytaniem?
i jeszcze jedno - spuściłem ok 1,5l oleju ze skrzyni - jest czarny, jak lepiej zrobić - wymienić na nowy czy wlać ten z powrotem?
pamiętam ze kiedyś po wymianie oleju w tym rowerze zaczęły mi się ze skrzynia cuda dziać (być możne nałożyło sie kilka czynników) a efekt końcowy byl tak ze musiałem wymienić skrzynie. Po rozmowach z mechanikami jedni mówią ze oleju w skrzyni się nie wymienia a tylko dolewa inni ze wymienia i sam już teraz nie wiem co zrobić
a jak z z 4 pytaniem?
i jeszcze jedno - spuściłem ok 1,5l oleju ze skrzyni - jest czarny, jak lepiej zrobić - wymienić na nowy czy wlać ten z powrotem?
Masz rzeczywiście dylemat skoro spuściłeś 1,5 litra to tego oleju tam prawie niec nie zostało bo do celowo wchodzi 1,8l
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam!
Zacząlem wymieniac dziś sprzegło w swoim roverze 416 si zgodnie z opisem kolegi sSTERYDa tylko w trakcie prac napotkalem sie z malym problemem jak odczepic wodziki zeby ich nie uszkodzic. czy ktos moze mi pomoc z tym problemem???????????
Może się mylę ale kilka uwag jakie tutaj podajecie jest.... dziwnych.
Odkręcanie i skręcanie docisku przez dziurę rozrusznika, teoria fajna, tylko chyba powodzenia życzę w odpowiednim ustawieniu docisku. Zawsze zrzucałem skrzynię ustawiałem docisk za pomocą wałka, skręcałem na gotowo i skrzynia wchodziła cacy.
dawidd napisał/a:
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił
rozpiąć cybanty na gumach, zbić przegub, jest zabezpieczony na zatrzask,zdjąć gumę umyć dokładnie całość w benzynie wysuszyć, założyć nową gumę, nowy smar grafitiwy(powinien być w komplecie z guma) powalczyć z założeniem cybantów.
Odkręcanie i skręcanie docisku przez dziurę rozrusznika, teoria fajna, tylko chyba powodzenia życzę w odpowiednim ustawieniu docisku
Dziękuję udało się
tylko nie wiem o jakim ustawianiu docisku mówisz...
ustawianie na miejsce? - przecież są kołki prowadzące i to dość długie
regulacji siły docisku? - nie występuje, a nawet w układach gdzie występuje trzeba zmontować układ wysprzęglania (zazwyczaj wiąże się to z przykręceniem skrzyni) żeby to wyregulować
Jak nie masz zapasowego wałka sprzęgłowego, albo ewentualnie specjalnego ustawiaka, to chyba nie ma prostszej metody zapewniającej stuprocentową skuteczność
musisz kiedyś spróbować, odejdzie Ci trochę odkręcania gratów od skrzyni
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pisze o symetrycznym ustawieniu docisku i tarczy sprzęgłowej.
Jeśli się udało to OK.
Jak skrzynie odsuniesz na taką odległość aby wyjąć/włożyć sprzęgło to tak jakby skrzynia była na wierzchu bo i tak wszystkie śruby mocujące, trzeba odkręcić, półosie zwalić, poduszki porozkręcać. Do mnie ta metoda nie przemawia, ze względu na problem z wycentrowaniem sprzęgła, bo jak rozumiem całą skrzynia centrujemy, czyli trzeba ja docisnąć, potem znowu odsunąć aby dokręcić docisk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum