To jest model z linkami. Jeżeli będzie stary typ to będzie potrzebna stary typ gałki (inny gwint) lub jej modernizacja. W FSO 126p wystarczał papierek czego nie polecam
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sty 13, 2010 19:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:42
Kizashi napisał/a:
apples,
Nie widziałem. Dziś to rozgrzebali, jutro wyciągną całość (podobno zejdzie się).
Ze mnie mechanik żaden... na oko wygląda to podobnie. Czym może się różnić?
Dziś widziałem tylko urwaną końcówkę - wygląda jak to przy cyfrze 8 na Twoim wykresie.
Urwane jest ok. 3 cm od końcówki, mierząc od miejsca, gdzie biegnie już sama (ta najcieńsza) linka.
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 19:08 ] PHJOWI,
Myślisz, że linki z roku '99 pasują do rocznika '04?
A na marginesie - czy u Ciebie to jest powiat Śrem?
pozdrawiam
powiat środa wlkp.
pasują oba typy ale , lepszy stary bo można dostać części oddzielnie, a do nowego trzeba bulić za całość
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
faktycznie jest różnica w mocowaniu samych gałek,w r75 .04r jest lekko wciskana i można ją łatwo wyjąć ,a w moim dawcy z 99r niemogłem wyjąć jej jakoś na siłe wyjołem niepamietam ale walczyłem z nią.
dzwonił do mnie kiedyś jakiś tam mechanik i pytał sie o to
mówił ze sie robi jajo i wypada z tej kulki ,niewiem ile w tym prawdy
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 20:10 ] Kizashi, oglondałem i nie trzeba wydechu odkręcać ,skrzyni niemam i widać ze łatwo to wyciągnąć
apples,
Sądzisz zatem, że starszą wersję z '99 da się założyć do roverka z 2004 roku...
domel-x,
Czekam na oświecie, bo oczywiście zależy mi, żeby to ZROBIĆ.
(Pocztex z "na jutro standard", do 5 kg, kosztuje 40 zł)
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:04 ]
Głupi już jestem, Damelowi zawracam głowę, a mechanik mnie straszy, że linka z '99 "nie wiadomo ile pożyje..."
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:07 ]
OK - ślepak jestem - doczytałem u Tomiego:
""UWAGA!!! Aby miał zastosowanie w egzemplarzach starszych niż 3D275541,
konieczna jest wymiana gałki zmiany biegów lub modernizacja starej.""
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:08 ]
Czy to chodzi o tę gałkę, którą macam przerzucając biegi???
Bo jeśli tak, to w moim Roverku JEST AKURAT NIETYPOWA
(podobna do tej z modelu po lifcie),
więc może poprzedni właściciel JUŻ Z TYM KOMBINOWAŁ COŚ
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:19 ]
Czy jeśli u Tomiego jest napisane:
"UWAGA!!! Aby miał zastosowanie w egzemplarzach starszych niż 3D275541, konieczna jest wymiana gałki zmiany biegów lub modernizacja starej."
To ja, mając w VIN, końcówkę 4D317879, mogę u niego to kupić i mam 100% ?
Ciekawe, ile warsztat zechce za: - wymianę / wymianę z przeróbką
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Tiaaa. Ale to tylko na stronie. W realu Tomi już dawno nie sprowadzał tych mechanizmów. Dziś z nim rozmawiałem bo była potrzebna linka. Aktualna cena jak napisałem: ponad 900zł. Dostępny oczywiście tylko nowy model, stary nie jest osiągalny.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
apples,
Zgadza się - cennik przedpotopowy.
Dzwoniłem - mogą mieć na za 2 tyg., za 800 zł.
Za tyle są od ręki na allegro (Ciechanów).
Ale mój mechanik mówi, żeby to dorabiać. Jutro będę za tym jeździł - mam już namierzona firmę w W-wie (pasuje, od mojej wschodniej strony) - Linplast.pl
Jak będę znał cenę, wrzucę na forum, może skorzysta też ktoś inny.
[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 17:28 ]
Dorobienie linki (urwała się ta czerwona) - 200 zł. Ale w firmie mieli sporą kolejkę zamówień i odbiór mam dopiero na poniedziałek / wtorek.
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 14:55
a wiecie co jest zalamujące.... ja chcialem roverka nie z laczonymi światlami, ale jak najnowszego...... i sie zrobiłem.... mam gałkę jak w nowszym a wóz sprzed liftu i jak patrze to już parę takich części namierzyłem:/ to dopiero będzie masakra dobierać coś na VIN.
Dzięki apples, nie kliknę pomógł gdyż nie mój temat ale gdybym założył własny to zapewne kasjopea nakładła by mi po głowie , a tak na marginesie mechanik od siedmiu boleści uszkodził mi gumki w końcówkach linek przy okazji wymiany sprzęgła i teraz jestem zmuszony do zakupu linek. Samo życie.
aby nie zakładać nowego tematu rozszerze wątek
mam dziwną awarie w skrzyni biegów
Biegi 1,3,5 są ok, a awaria dotyczy 2,4,R. Biegi działają, wskakują, ale dźwignie moge cofnąć dalej niż miejsce biegu. Czyli po wrzuceniu 2 ciągnąc nie ma tej blokady, żeby dalej nie cofać, tylko dźwignia leci dalej jakby chciała się położyć obok hamulca ręcznego.
jeden mechanik powiedział mi tylko, że jak biegi wskakują to tak ma być.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 08:14
Grzybu_ck napisał/a:
Biegi 1,3,5 są ok, a awaria dotyczy 2,4,R. Biegi działają, wskakują, ale dźwignie moge cofnąć dalej niż miejsce biegu. Czyli po wrzuceniu 2 ciągnąc nie ma tej blokady, żeby dalej nie cofać, tylko dźwignia leci dalej jakby chciała się położyć obok hamulca ręcznego.
rozwiązanie zagadki odnośnie możliwości położenia drążka biegów obok hamulca ręcznego.
pod akumlatorem linka odpowiadająca za ruchy do przodu, do tyłu (np 3i4). W pozycji 4 linka jest wysunięta. zakończona jest 3 elementami:
1 obejma przekładni,
2 osłonka-sprężyna z gumy która pracuje przy zmianach biegów,
3 zakończenie obejmy linki które jest przymocowana.
elementy 2i3 które powinny być połączone na stałe rozłączyły się, a co za tym idzie podczas wrzucana '3' linka cofała się, osłaniając linkę. Przy wrzuceniu '4' wychodziła goła linka, bieg był zmieniany, ale przy mocniejszym pociągnięciu drążka linka wyginała się na boki.
po sklejeniu elementów 2i3 linka nie miała możliwości wyginać się, więc wszystko wróciło do normy. (możliwe że za jakiś czas linka do wymiany)
dziękuje za pomoc oraz podpowiedzi.
Wysłany: Sob Sty 29, 2011 00:40 Końcówki linek zmiany biegów
Witam,
podczepię się pod temat, bo problem też dotyczy linek. Konkretnie uszkodziły mi się gumki które stabilizują łączenie linki ze skrzynią biegów ( tak mi się wydaje że to łączą : ) ) Gumki całkowicie praktycznie sparciały i "wypadły" i praktycznie trzymają się tylko na metalowych obręczach. Zdjęcie tego elementu załączył już kolega domel-x:
Pytanie czy da się wymienić tylko ten element? Czy muszę kupić całe linki? kolega apples pisał już że linki ze wszystkich modeli pasują do siebie ale chciałbym się upewnić w tej kwesti, jężeli ktoś ma oczywiście taką wiedzę. Mój rover to 75 CDT z 99 r manual, czy mogę zatem bezpiecznie kupić linki z modeli benzynówek do 2003 roku produkcji?
witam, mam podobny problem co koledzy. Nie wiem co się stało ale ostatnio wcisnął mi się pedał sprzeglaw deske ale go odciągłem ręką i potem juz wyglądało ze jest ok, ale pojawił się następny problem. Gałka skrzyni biegów chodzi luźno, biegi się nie zmieniają chodz gałkę moge ustawić w pozycji kazdego biegu, nawet bez wcisniecia sprzegla, ale auto i tak stoi i zauważyłem że nie da się wcisnąc gałki, w ten sposób jakbym chciał wrzucic wsteczny, nie ma poprostu tego luzu w dół. Jeszcze tylko napisze ze sprzęgło wymieniałem w tamtym roku... mi doradzicie, co mam zrobic? czy mam sprawdzic te linki o ktorych w pisal apples na pierwszej stronie? jesli tak to moglbym prosic o wiecej info jak one wygladaja i gdzie dokladnie sie znajduja?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum