Masz racje zdaje ci się byłem z tym u PHJOWI i nie mówił ze to jest nieprawidłowy objaw pojechałem do klimatyka napełnił i zaczęła chłodzić.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 08:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z wentylatorem to tak już jest. W trybie AUTO włącza się niezależnie od działania klimy i działa na którymś z niższych biegów. Dopiero gdy sprężarka zrobi ciśnienie (chyba około 15.2 bara) to włącza się wyższy bieg wentylatora chłodnicy.
Także przyjmijmy, że sterowanie wentylatorem w momencie trybu AUTO przejmuje panel klimy. W trybie ECON wentylator czeka na odpowiednią temperaturę silnika, aby się włączyć.
Ja mam dokładnie tak u siebie.
Teraz czekam na wymianę zatartej sprężarki i płukanie całego układu z wymianą osuszacza, bo aluminium poszło w olej.
[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 09:10 ]
wentylator bezwzględnie włączy sie po naciśnięciu odparowywania szyb
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Skoro na ECON się wyłacza to chyb ajest w porządku.
tu jest OK, w trybie ECON wiatrak nie powinien się kręcić
markozalko napisał/a:
A nie jest tak przypadkiem że "wiatrak nie wie" że klima nie działa a sam się włącza automatycznie?
Skoro kręci się wiatrak a sprężarka nie chodzi to albo nie masz czynnika chłodzącego, albo sprężarka się nie zakręci bo jest uszkodzona.
[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 09:58 ]
Okej panowie, bo tego właśnie nie byłem pewny. Chociaż przyznam, że nigdy u mnie czegoś takiego nie zauważyłem, żeby kręcił się wiatrak bez włączenia się sprężarki
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 13:18
sknerko napisał/a:
w Dieslu może wystąpić brak pracy wentylatora przy włączonym AUTO napisał o tym PHJOWI
Jest to nieprawdą co napisał. Jeżeli włączy się klimatyzację, czy to AUTO, czy wyciskając ECON w dieslu wentylator załączy się zawsze. W dieslau wentylator uruchomi się również na wyłączonym silniku gdy włączymy zapłon i mamy "włączoną" klimatyzację na panelu, a w benzynie dopiero po uruchomieniu silnika.
Tryby załączania wentylatora opisałem tu http://forum.roverki.eu/v...p=461606#461606
apples, oj ja tam się nie znam ale JOWI pracował za granicą w serwisie Rovera i sądzę że ma większe pojęcie o tym niż nie jeden nasz mechanik dlatego jestem skłonny mu uwierzyć w to co pisze
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Panowie, problem skończony. Byłem u innych fachowców od klimy, jeszcze raz mi nabili ją i mówią ze jest ok. Zdziwiony byłem ogromnie. Na maszynie tych poprzednich nie pokazywało jakiegoś ciśnienia a tu dzis pokazywało. Podobno mieli starą maszynę do klimy. Tera mnie chłodzi i gitara. A tak bym umoczył kilkaset zł. Pozdrawiam gorąco z klimatyzowanego roverka
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 20:23
sknerko napisał/a:
apples, oj ja tam się nie znam ale JOWI pracował za granicą w serwisie Rovera i sądzę że ma większe pojęcie o tym niż nie jeden nasz mechanik dlatego jestem skłonny mu uwierzyć w to co pisze
może temperatura na dworze był np. 6st i w aucie tyle samo i nie wystartował, ale ja się na tym nie znam po prostu nie spotkałem się z tym żeby JOWI ściemniał a kilka razy miałem z nim do czynienia.
[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 20:33 ]
u mnie startuje zawsze i tyle
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 20:40
PANOWIE gdy spadek jest ciśnienia w układzie klimy do minimalnej wartości nie powoduje natychmiastowego włączenia wiatraka + do tego jest także ważne sterowanie zawarte w skrzynce sterownik posiada własny system operacyjny który dostaje info od ecu i wtedy załączy wentylator , i tu się także odbija o stan sprężarki bo to ona wytwarza ciśnienie. Szybkie wyciągnięcie ciśnienia równa się załączenie wentylatora.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 20:47
PHJOWI napisał/a:
ANOWIE gdy spadek jest ciśnienia w układzie klimy do minimalnej wartości nie powoduje natychmiastowego włączenia wiatraka
W miarę logiczne.
PHJOWI napisał/a:
do tego jest także ważne sterowanie zawarte w skrzynce sterownik posiada własny system operacyjny który dostaje info od ecu i wtedy załączy wentylator , i tu się także odbija o stan sprężarki bo to ona wytwarza ciśnienie. Szybkie wyciągnięcie ciśnienia równa się załączenie wentylatora.
Nie rozumiem. Opcje sterowania są 2. Benzyna i diesel. Różnice opisałem wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 21, 2010 20:50, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 20:50
w dieslu masz pamiątkę na płytce sterującej , która przetwarza info o temperaturze i ciśnieniach , nawet gdzieś mam jej wsad bo często wsad padał w tym sterowaniu i wariował wentylator.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 21:07
Według schematu wychodzi ze są tam tylko przekaźniki a sygnał do włączenia przychodzi z ECU. Włączenie klimatyzacji na panelu skutkuje załączeniem wentylatora na 1 biegu.
Co do teorii o niewłączeniu wentylatora to wydaje mi się że przy niskim ciśnieniu w układzie klimatyzacji to klimatyzacja w ogóle się nie uruchomi, a co za tym idzie również wentylator.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 21:13
KOLEGO TO TYLKO WSZYSTKO TEORIA z rave i innych , w 75 wystarczy 150g czunnika aby sprężarka pracowała , co twojej tezy tak ale w benzynach diesel dodatkowo jest sterowany ze skrzynki .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum