Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pęknięty wał korbowy - wymiana silnika czy wału?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pęknięty wał korbowy - wymiana silnika czy wału?
Autor Wiadomość
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Sty 25, 2012 03:02   

Można przełożyć bez problemu, nie trzeba nic ustawiać robi to ECU. To silnik common rail pompa podaje tylko regulowane wysokie ciśnienie na listwę wtryskową a o rozdział paliwa dba sterownik silnika.
_________________
rom
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 25, 2012 03:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 09:56   

automechanik napisał/a:
Można przełożyć bez problemu, nie trzeba nic ustawiać robi to ECU. To silnik common rail pompa podaje tylko regulowane wysokie ciśnienie na listwę wtryskową a o rozdział paliwa dba sterownik silnika.


No to gitara gra ;)

Serdeczne dzięki!

[ Dodano: Sob Sty 28, 2012 09:56 ]
Dobra, udało się praktycznie wszystko przełożyć.Mamy problem z wymontowaniem 1 wtrysku, jest tak zapieczony, że masakra. Będziemy walczyli jeszcze dzisiaj i mam nadzieje, że będziemy mogli go już odpalić.

Z uwagi na koszty jakie powstały zastanawiam się czy muszę kupować nowy olej i filtr, czy mogę wlać ten na którym wcześniej jezdziłem? Wymiana była w październiku, zrobiłem na nim 1000 km i w grudniu pieprznął wał.

Czy wlanie poprzedniego oleju będzie bezpieczne?
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 02:26   

W starym są pewnie opiłki i resztki wału. Odpalił ??
_________________
Był:
Rover 25 1.4 16v, MG ZR 1.8, Rover 75 1.8T, Rover 45 1.6 16v x2, Rover 45 2.0iTD, Rover 25 1.6 16v.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 18:10   

Bujo_Footbag, wymień olej i filtr na nowy, zawsze w starym oleju mogło coś zostać .

Jakie mniej więcej wyszły koszta z wymianą tego wału? pytam bo ja jakiś czas temu wymieniałem silnik, z tym, że u mnie poszedł rozrząd :shock:
 
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 20:41   

Wymieniłem olej, filtr także. Niestety jeszcze nie odpalaliśmy.
Kupiłem goły silnik, przekładaliśmy wszystko. Jednego z wtrysków nie udało się wyjąć, na maksa zapieczony. Muszę dokupić. Poza tym wszystko już jest na swoim miejscu.

Do piątku myślę spróbuję odpalić, kwestia otrzymania wtrysku.

Koszta jakie poniosłem, bez robocizny to jakieś 1400 zł, plus nerwy;)
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 22:36   

ja za goły silnik zapłaciłem 1700zł ale 2 lata temu
do tego dość spory koszt przekładki, inne graty, paski, uszczelki, olej więc się zawsze tego sporo nazbiera
 
 
 
instal20 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 65
Skąd: KRAKÓW



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 18:26   

u mnie też z tymi wtrskami był problem do takiego stopnia ze mozna było na nim podnieśc cały silnik!!! a olej wymieni
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 17:37   

instal20 napisał/a:
u mnie też z tymi wtrskami był problem do takiego stopnia ze mozna było na nim podnieśc cały silnik!!!


Typowo, u mnie tak samo było, podniesliśmy silnik na zaczepionym wtrysku... :-O

Teraz mam znowu problem ze sprzęgłem... Ciągle coś z tym autem, żenada.
 
 
instal20 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 65
Skąd: KRAKÓW



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 18:49   

a co ci sie dzieje z tym sprzegłem???
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 19:00   

Bujo_Footbag napisał/a:
instal20 napisał/a:
u mnie też z tymi wtrskami był problem do takiego stopnia ze mozna było na nim podnieśc cały silnik!!!


Typowo, u mnie tak samo było, podniesliśmy silnik na zaczepionym wtrysku... :-O

Teraz mam znowu problem ze sprzęgłem... Ciągle coś z tym autem, żenada.


Jak ja to dobrze znam. Na okrągło wydatki i wydatki. Teraz wymieniłem na nowe sporo rzeczy i weź komuś oddaj. I tak się jeździ i wkłada kasę. Kurcze ale jak napisał kolega wyżej rozrząd mu padł to w szoku jestem. A ponoć miał być niezniszczalny.
 
 
instal20 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 65
Skąd: KRAKÓW



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 20:10   

e tam ja wyminiłem na poczatku oring pod termostatem, pompe wody, silnik, koncówki drążków, do naprawy poduszka prawa, zamki w wszystkich drzwiach, wymiana kierunku. ale i tak lubie ten samochod
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 22:15   

Te rozrządy to czesto padaja na łańcuchach. Problem znany mi jest w oplach, nissanach a teraz mi się urwał w 2.0TDCI (znaczy się przeskoczył). :/
_________________
Był:
Rover 25 1.4 16v, MG ZR 1.8, Rover 75 1.8T, Rover 45 1.6 16v x2, Rover 45 2.0iTD, Rover 25 1.6 16v.
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 15:31   

instal20 napisał/a:
a co ci sie dzieje z tym sprzegłem???


Przedwczoraj rano wsiadłem do auta i sprzęgła nie ma, zostało przy podłodze. Myślałem, że się zapowietrzyło, ale to nie to.
Zielona rurka (od wysprzęglika?) wchodzi w czarną, większą, która jak rozumiem przewodzi płyn DOT-4. Tutaj pojawiła się nieszczelność, tzn. zatrzask który znajduje się w tym miejscu jest poluzowany, płyn w tym miejscu wyciekał.
Wkur..ia mnie to auto. Przeglądnąłem forum, widziałem że jeden kolega też to miał, prubuje zapodać inny zatrzask, wcisnąć wężyk, odpowietrze sprzęgło i chyba wystawię to auto.

Więcej nerwów, niż korzyści, chociaż jak jeździ, to jeździ się nieprzeciętnie ;)
 
 
instal20 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 65
Skąd: KRAKÓW



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 18:19   

damianz11 napisał/a:
Te rozrządy to czesto padaja na łańcuchach. Problem znany mi jest w oplach, nissanach a teraz mi się urwał w 2.0TDCI (znaczy się przeskoczył). :/


ale jak to pierwsze slysze zeby rozrzad przeskoczył!!! czy tam pęk poprostu pekł wał bez przyczyny!!!
a u mnie jest problem taki ze jak dużej jade to potem to sprzegło jest miekie i 1 i wsteczny wchodzi na zywca
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 22:59   

instal20 napisał/a:
a u mnie jest problem taki ze jak dużej jade to potem to sprzegło jest miekie i 1 i wsteczny wchodzi na zywca


Polecałbym sprawdzić ilośc płynu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wał korbowy - pęknięty
instal20 Rover serii 75, MG ZT 23 Czw Lip 07, 2011 15:48
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] pękniety blok silnika
swiru1982 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lip 08, 2012 20:44
SyntaX
Brak nowych postów [R75] Wał korbowy
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Mar 30, 2013 21:23
tomi24lbn
Brak nowych postów [MG ZT 190 sedan] Prawidłowe ustawienie wału główneg silnika
sir Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Sty 18, 2018 22:44
automechanik
Brak nowych postów [R75 1.8] - wymiana silnika na 1.8 z R45
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Mar 30, 2016 14:01
zetkaii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink