Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 18:47
nixon75 napisał/a:
prosił bym o fotkie
- prosżę:
http://www.the75andztclub...read.php?t=6403
Artykuł jest co prawda o zamianie EGR na by-pass ale ładnie ilustrowany zdjęciami jak zdemontować EGR. Jak go zdemontujesz to czyścisz raczej normalnie - szmatka+ropa nie powinna zaszkodzić (w wodzie bym nie płukał). Nie czytałem o jakichś obostrzeniach, tak jak w przypadku np. MAF.
Składasz w odwrotnej kolejności. Powodzenia.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 19:08
W odpowiedzi dla henryka_w odnośnie zdiagnozowania uszkodzenia przepływomierza w Roverze 75 , jeżeli testujący potrafi zinterpretować odczyt wskazań przepływomierza powietrza oraz czujnika temperatury powietrza to bez problemu przy pomocy testbooka czy T4 może określić jego kondycję KTS działa na tej samej zasadzie kwestia umiejętności i praktyki interpretacji wskazań.Co do zaworu EGR w 75 to same zanieczyszczenie jego nie ma większego wpływu na pracę silnika (każdy jest zabrudzony)częstą usterką jest oberwanie się grzybka (zaworu zamykającego)wymyć zawór nie zaszkodzi co do tego nie ma wątpliwości.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 19:53
przemo285 - na oczy nie widziałem żadnych z urządzeń o których piszesz. Nie znam się na samochodach. Czytam różne opinie i staram się wyciągać wnioski oraz zadawać następne pytania. Niestety rada "podłącz do kompa", czasami rzeczywiście jedyna, w przypadkach bardziej standardowych niewiele wiedzy wnosi, i - jakby to ująć - mając wcześniej wspomniane 300km do tego "kompa" (NMnW, Poznań, W-wa - w kolejności alfabetycznej), wprowadza mnie w stan lekkiej irytacji.
Mając problem z zapalaniem ciepłego silnika [solved] próbowałem się u siebie podłączyć gdziekolwiek i do czegokolwiek - nikt nie chciał nawet spróbować, wszędzie VAG. Jadąc do warsztatu będę prawdopodobnie musiał wiedzieć co jest nie tak i mieć część zamienną.
Co do MAF - angielscy serwisanci pisali, że T4 nie diagnozuje bezpośrednio sensora, który zaczyna padać. Warto odpiąć i wstępnie sprawdzić.
Co do EGR - radzą przeczyścić co ~90kmil - jednak może to pomóc. Warto spróbować.
Wyraziłem opinię, że warto spróbować pomóc sobie samemu.
nixon75 - filtr powietrza oczywiście masz wymieniony zgodnie z przebiegiem? I jesteś tego pewien?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 20:10
Generalnie problem tkwi w tym że ludzie którzy przeprowadzają test oczekują że pojawi się konkretny błąd przepływomierza/czujnika temperatury powietrza a to niestety nie diagnozuje się jako permanentny błąd trzeba go zdiagnozować ze wskazań na wolnych obrotach i po przygazowaniu a tu niestety ale niektórzy mają problem jeżeli z tym nie obcują na codzień
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 21:09
Nie liczyłbym na to , sprawdż to o czym było wcześniej pisane a póżniej można rozmyślać dalej , mam wrażenie że chcesz znależć usterkę ale tak aby za bardzo się nie przemęczyć.A to nie jest takie proste
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
oczyściłem Egr brudny był niezle wszedzie szczelnie nie ma nigdzie przecieku wskazuje jednak na przeplywomież znalazłem na allegro czy ktoś kupował tej firmy cena kozystna www.allegro.pl/item260372..._promocja_.html
po umyciu EGR odrazu nie bylo ruznicy ale po ponownym odpaleniu jak by moc wzrosla jutro ktos bedzie musial pojechac za mno zeby zobaczyć czy dymi bo tak w lusterku nie widac
po umyciu EGR odrazu nie bylo ruznicy ale po ponownym odpaleniu jak by moc wzrosla jutro ktos bedzie musial pojechac za mno zeby zobaczyć czy dymi bo tak w lusterku nie widac
No i jak dymi? Jeździ lepiej? Sprawa rozwiązana?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Hey u mnie właśnie pojawił się opisywany problem i też jestem ciekawy , gdyż mam 2dni na usunięcie usterki .
Autko jest mi potrzebne do długo planowanego wyjazdu nad morze z żoną i dzieckiem.......
Więc może jak ktoś zna losy lub dobrego szybkiego mechanika w lublinie to zapraszam do kontaktu....
PS. Moja usterka pojawiła się podczas przyśpieszania... nagle spadek mocy i dym.... no i jakoś tak zastanawia mnie czy z taką usterką jechać na zaklepany zapłacony wyjazd 600km w jedną stronę czy koniecznie naprawić.....
480 zł przepływka bosha orginalna?. Ja jak patrzyłem do mojego (R220 SDI) to jakies 900zł kosztowała bodajrze.
Dokladnie,ja niedawno kupilem do R75 BOSCHA za ok 800 zl. naszukalem sie wczesniej,nie ma szans na znalezienie taniej,a oryginalne ROVERA sa jeszcze drozsze Wszelkie inne tansze to zamienniki,odpowiedniki,uzywki itp. Ktore sie raczej nie sprawdzaja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum