Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 14:22
Dziwny przypadek. Na dwumasę to nie wygląda. Prędzej na tarczę/docisk. Tyle,że to takie nietypowe. A jak chodzi sprzęgło? Tak jak chodziło tzn bierze u góry, dość twardo, nie ma takiego luzu u góry, luźnego skoku?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 14:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No wiec sprzeglo, wysprzeglik sa nowe. Zakupilem w TomatTeam (SACHS).
Niestety po wymianie pochodzilo 2tyg. po czym jadac na wolnych obrotach slyszalem spod auta chrobotanie. Okazalo sie, ze przy zagladaniu skrzyni, jakis oring sie zwalil (chyba wlasnie w wysprzegliku, cos mi tak swita). Wycieklo duzo oleju ze skrzynki. Wymienilem oring i wszystko gralo, az do teraz.
To nie dzieje sie zawsze. Poki co dzieje sie tak rano. Albo jak duzo operuje sprzeglem, np. zawracanie na 8 Po czterech czestych wcisnieciach pedalu do podlogi, za piatym juz nie moge wrzucic wstecznego, lub jedynki. Moge go wbic na chama bez zgrzytow ale to nie to samo. Rozwiazuje to w ten sposob, ze puszczam sprzeglo (na luzie) dodaje gazu, wciskam sprzeglo i juz jest okej.
Skok pedalu sprzegla nie zmienil sie w ogole, jest jak bylo.
Faktycznie do Mariusza mam blisko, poza tym do spotu w niedziele pewnie dojezdze
Przy wymianie sprzegla Mariusz zalecil wymiane wysprzeglika, o pompie nie wspominal.
Tomi stwierdzil jedynie, ze przy przebiegu mojego auta moze byc juz poczatek konca pompki sprzegla.
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale jak moge dojrzec jaki mam poziom w zbiorniczku i gdzie on sie w ogole znajduje? Czy to chodzi o ten zbiorniczek przy pedale sprzegla?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 15:05
Tak to ten zbiorniczek na pompce przy pedale, sprawdzić możesz odkręcając go, wyciągając gumę i wkładając palec, ale to i tak nic nie da Trzeba dolać max wtedy włożyć gumę i zakręcić. Ale mi twój problem wygląda na problem z wysprzęglikiem, bądź pompka przepuszcza.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 17:56
MaReK napisał/a:
No wiec sprzeglo, wysprzeglik sa nowe. Zakupilem w TomatTeam (SACHS).
Wziąłeś komplet Sachsa chyba w komplecie z wysprzęglikiem (również Sachs). Zestaw wzięty z sprawdzonego źródła, więc nie ma mowy, że to podróbka. Dlatego musiałbyś mieć jakieś niebywałego pecha, gdyby to było to. Ponadto, Tarcza sprzęgła była ze sprężynkami, więc nie powinno być lepiej niż na oryginalnym
MaReK napisał/a:
Niestety po wymianie pochodzilo 2tyg. po czym jadac na wolnych obrotach slyszalem spod auta chrobotanie. Okazalo sie, ze przy zagladaniu skrzyni, jakis oring sie zwalil (chyba wlasnie w wysprzegliku, cos mi tak swita). Wycieklo duzo oleju ze skrzynki. Wymienilem oring i wszystko gralo, az do teraz.
Z tego co pamiętam, to mechanik coś tam spartolił i podwinął się uszczelniacz wałka sprzęgłowego.
MaReK napisał/a:
To nie dzieje sie zawsze. Poki co dzieje sie tak rano. Albo jak duzo operuje sprzeglem, np. zawracanie na 8 Po czterech czestych wcisnieciach pedalu do podlogi, za piatym juz nie moge wrzucic wstecznego, lub jedynki. Moge go wbic na chama bez zgrzytow ale to nie to samo. Rozwiazuje to w ten sposob, ze puszczam sprzeglo (na luzie) dodaje gazu, wciskam sprzeglo i juz jest okej.
Dlatego obstawiałbym, że to cos z hydrauliką. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku.
Pewnie zaczyna przepuszczac, a za jakis czas pieprznie konkretnie i wtedy bedzie placz
Czyli jeszcze wiatrak i kolo dwumasowe mi zostalo do zwalenia sie
A temat pompki od BMW juz jest zamkniety, ktos juz przejechal na tym kilka kkm ?
Z tego co pamietam, ktos mial poprawic pierwszy projekt bo cos sie tam dzialo...
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 18:44
MaReK napisał/a:
ktos mial poprawic pierwszy projekt bo cos sie tam dzialo...
projekt jest dobry, tylko trzeba dokładnie sprawdzić mocowanie pompy, tak aby tłok był centralnie i symetrycznie ułożony. Do artykułu na stronie głównej, Rowan zamieścił ważne uzupełnienie w wątku na Forum. Piszę o metodzie Rowana bo pompka żeliwna (zamiennik do BMW) umożliwia modyfikację mocowania i jest tańsza od plastikowej pompki BMW. Trzeba, zgodnie z opisem na Forum, przerobić ucho pompki. U mnie jeszcze doszły podkładki w miejscu przykręcania pompki, bo w drugiej płaszczyźnie mocowanie tłoka również nie wychodziło centralnie.
Podstawowym atutem tego rozwiązania jest zbiorniczek na płyn łatwo dostępny w komorze silnika, co umożliwia bezproblemowe sprawdzenie i uzupełnienie w przypadku wycieków. Na razie długo na tym nie jeżdżę ale nie widzę powodów dla których miałoby nie działać, a przede wszystkim w przypadku wycieków umożliwia awaryjną jazdę bez nurkowania co jakiś czas pod pedały, co poza okresem letnim może być uciążliwe.
Jaki artykul na stronie glownej ?!
To jest cos takiego ? O matkooooo.... ale obciach
To ja sie tam produkuje ze warto by zrobic artykul a to juz gotowe... eh
[ Dodano: Pią Lut 13, 2009 18:54 ]
Nie wiem czy to zart czy nie, ale "Leo z dalekiej syberii" nawet napisal odpowiedz w komentarzach
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tak to ten link. Ogolnie to mozna by wrzucic od strony 15tej ale lepiej jak ktos sobie przeczyta calosc bo co kawalek sa jakies istotne lub mniej istotne informacje. Dopisz poprostu do art. ze temat jest caly czas udoskonalany i wszelkie poprawki mozna znalezc w WWW.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Po pierwsze, to opisze co poczynilem w sprawie swojej pompki.
Otoz u mnie wyciek nie byl jakis drastyczny. Sprzeglo dzialalo dobrze, nie wpadalo w podloge, jedyne anomalia to podczas manewrowania np. kilka podjazdow w korku na pol sprzegle i pozniej trzymanie sprzegla w podlodze na wrzuconym biegu, powodowaly
ze auto zaczynalo samo jechac (nie wysprzeglalo).
Na spocie w Szczyrku, kolega Henryk_w cierpliwie odpowiadal na wszystko i pokazal nawet swoje rozwiaznie w aucie Moje proby dolania plynu na miejscu spelzly na niczym, bo nie umialem odkrecic dostepnymi narzedziami tej zasranej nakretki, ktora jakis debilny inzynier umiescil pod pedalami (jak to nazywa mariusz418 - zemsta anglikow i twor kur... i szatana)
Po powrocie do domu. Pojechalem do kolegi macka, ktory serwisuje moje Rki, kiedy mariusz418 nie ma czasu. Oczywiscie nie obeszlo sie bez telefonow (kol ratunkowych) do Mariusza
Pompka zdjeta.
Po przeczytaniu artykulu o uszczelnianiu pakulami pompy, pomyslalem ze oddam ja w rece fachowcow ktorzy zajmuja sie naprawa i regeneracja tego rodzaju urzadzen.
Mily Pan (sprawiajacy wrazenie znajacego sie na temacie) obejrzal pompe i stwierdzil ze niedawno ktos juz u niego regenerowal takowa.
Po dwoch godzinach moglem odebrac pompke. Wymieniono gume (oring) na inna, twardsza i rzekomo trwalsza, plus jeszcze jakies poprawki na tloku coby nie przepuszczal.
Zalecono takze, wymiane plynu co 2 lata.
Montuje pompe, zalewam plynem, odpowietrzam:
- zalewam zbiorniczek
- zakrecam
- pompuje kilka razy, trzymam pedal w podlodze
- odkrecam odpowietrznik (pod akumulatorem)
- zakrecam
- wracam pedal sprzegla na pozycje przy uzyciu reki
- pompuje kilka razy, trzymam pedal w podlodze
- odkrecam odpowietrznik (pod akumulatorem)
- zakrecam
- wracam pedal sprzegla na pozycje przy uzyciu reki
- pompuje kilka razy
- dolewam plynu
- pompuje kilka razy, trzymam pedal w podlodze
- odkrecam odpowietrznik
- zakrecam kiedy leci juz sam plyn
Pedal jest twardy, nie ma luzow. Odpalam robie runde 10km i jest cacy.
Problem pojawia sie znowu przy manewrach.
Dzieje sie tak samo, jak przed regeneracja.
Jedyna roznica, ze nic nie cieknie. Wszedzie sucho.
Zrobilem ok. 100 km i jak podjechalem pod dom czuje ze cos nie tak.
Nawet bez manewrow pedal jest miekki, czasem wpadnie w podloge, czasem nie.
Wraca sam, ale wyraznie cos nie tak.
Nie ma wyciekow...
Zadzwonilem wiec do goscia od pomp. Ten twierdzi, ze nie ma prawa nic przepuszczac, tylko ze zle odpowietrzylem uklad. Ze oprocz tego co robie, na koniec powinienem zalac plyn pod korek, a nastepnie odkrecajac odpowietrznik przy pomocy wezyka i strzykawki na wcisnietym pedale sprzegla odciagnac plyn i zdziwic sie, ze wypadnie jeszcze sporo powietrza.
Mariusz418 twierdzi jednak, ze to jest rzezba i nalezy pompe wymienic na nowa.
Regeneracja oringu nie wiele pomoze, gdyz przy wcisnietym pedale pompa przepuszcza plyn i ten wraca do zbiorniczka.
Narazie operacja kosztowala mnie 100 zl.
Jednak chcialbym poznac opinie kolegow czy faktycznie takie odpowietrzanie jak polecil Pan od pomp pomoze, czy moze nie da sie "naprawic" pompy i trzeba kupic nowa, lub zrobic zamiennik z BMW.
Ps.
Dzisiaj rano jechalem z dusza na ramieniu do pracy. Wyjechalem poznije, zeby ominac korek, ale niestety korek byl jak na zlosc wiekszy niz zwykle
Pompa spisala sie dziwnie. Tzn dzialala tylko raz na wcisiniecie. Pozniej nie moglem juz nic zrobic. Musialem puscic do konca, poczekac moment i nacisnac raz jeszcze.
Troche to upierdliwe w korku.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum