Forum Klubu ROVERki.pl :: Rok życia z Roverkiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rok życia z Roverkiem
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 14:00   

Moj ojciec na poloneza. Pierwsze awarie zaczely sie po 10 latach jego eskploatacji ;)
Ja mam MG z 2004 roku i mam wiecej awarii niz ojciec w ciagu tych 10 lat ;)

Ale ja nie kupie sobie poloneza :)

Pozdrawiam,

Ps.
Maluch byl tani w eksploatacji :P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 16, 2008 14:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 14:01   

Skiba napisał/a:
Niestety widzę dość często Passka B5 TDi w akcji. Autko z 1998 r. obecnie ok. 400 000 km przebiegu. Dzień w dzień, auto jest odpalanie i gdzieś jedzie. Najlepsze jest to, że poza olejami, paskami, filtrami, klockami (czyli ogólną eksploatacją) nie ma, i nie było, co naprawiać !

Hm... Mariusz mówił, że R620 SDi z przepiegiem 450 kkm to nic dziwnego, ale pod warunkiem, że jest regularnie serwisowany.
Znane są też przykłady R600 benzyn z przebiegami grubo ponad 300 kkm osiąganymi bez problemów.
I tu zgadzam się z morris'em - rozmawiamy o 12-15-letnich autach, których nie używamy jako pierwsi właściciele i oczekiwanie, że nic się nie posypie, to chyba jednak spore nadużycie. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 14:13   

A ja Wam powiem (napisze), ze tez juz nie bede polecal Roverkow, bo za duzo "superfrajerstwa" w doslownym tego znaczeniu zaczyna tym jezdzic ;D

Wiec jesli bedzie to dobry znajomy, ktorego sie pozniej nie bede wstydzil to mu polece.
A tak... dzisiaj na ten przyklad widzialem Pana w srebrnym R200 (z czapka z daszkiem na Yo-ziom), ktory za kareteczka pieknie i po cwaniacku sobie ominal wszystkich... Mam nadzieje, ze szybko go dotknie HGF z NKWD i innymi takimi ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Yog-Sothoth 




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:01   

No niestety daje sie zauwazyc wieksza popularnosc Rovera w Polsce, co niekoniecznie przeklada sie na fajniejsza atmosfere :) Chyba niedlugo trzeba sie bedzie przerzucic na jakies Taty lub inne egzotyczne samochody ;)
Ja swojego Roverka kupilem prawie rok temu, po 3 miesiacach padlo sprzeglo, przy okazji mialem stluczke, takze naprawa mnie wyszla za free z odszkodowania sprawcy. W lutym HGF, zmieniony olej i plyn chlodniczy pare razy. Do tego doszla wymiana 4 amorkow (ale to standardowa eksploatacja), ostatnio jeszcze tylko waz od chlodnicy pekl i musialem wymienic, i narazie odpukac to wszystko :roll: Procz HGF, wszystko mozna raczej podciagac pod eksploatacje samochodu, teraz powinien brykac jak sie patrzy :D
Chodzi mi jeszcze po glowie mysl o swapie silnika na 1.8 lub 2.0 turbo z Tomcata, zwlaszcza ze jest samochod sluzbowy, wiec ten bedzie takim niepozornym potworkiem ;)
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:09   

Witam, no nie wiem ja kupiłem już ponad rok temu sobie mojego Roverka 220D (mial 119k-km na liczniku):mrgreen: I jak na początku wymieniłem tylko wszystkie pylny oraz paski, potem wydech i guma jedna od przegubu była do wymiany. :wink:

I jak narzazie odpukać bo to wszystko. Jeździłem dawniej Rowerem oraz Maluchem:wink: (chodz oba jeszcze mam :mrgreen: )

Ale w ciągu tego roku oprócz normalnej eksploatacji (oleje, filtry, itd.) nic sie nie działo czego bym sam nie mógł naprawić (wiązka klapy, woda w nadkole, inne przerwane kable przez korozje). Brak ubycia oleju silnikowego, oraz płynu chłodniczego :wink:

Zrobiłem jeszcze wiele prezentów mojemu typu, klima, intercooler, wskaźnik doładowania, tempomat, zielone zegary :wink:

Jeszcze jedynie sobie musze naprawić jedna linkę ręcznego bo mi zamarza w zimie (woda się dostaje pod ten wąż chroniący linkę, bo pęk w jednym miejscu.) no i trochę mi od pompy wspomagania cieknie, ale jakoś w zbiorniczku minimalnie ubywa lub mało widoczne. Nie będę tego naprawiał, chodź już chciałem, bo przynajmniej tam nie rdzewieje mi gdzie sie olej chlapie podwozie :grin:

Leje Diesel i jade i wszystko gra jak trzeba :mrgreen: Robie rocznie 30k-km oraz przekonuje dość często trasę Polska-Austria i sobie lepszego auta nie wyobrażam :mrgreen:

P.S.: Ostatnio mnie mój Rover zaskoczył pozytywnie jak jechalem do Wiednia, przejechałem 600km + klima przez pól drogi + 2 osoby i bagaże, max 120km/h na autostradzie i spalił mi tylko 30l :lol:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Viniu 




Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:21   

Hmm... to może jeszcze ja wrzuce swoje 0,03PLN. W lutym minął rok od kiedy hulam swoim Roverkiem robiąc w tym czasie 12tys.km i z ręką na sercu był to czas (i przebieg), w ciągu którego nie włożyłem w auto ANI ZŁOTOWKI. Oczywiscie mam na myśli awarie, bo o wydatkach na bieżącą eksploatacje (wymiana oleju, filtrów itp.) nie wspominam. Przed Roverkiem miałem 18-letnią Mazdę 323 (absolutnie bezawaryjna przez cały czas eksploatacji, czyli przez dwa lata i ok. 40tys.km), a wcześniej Poloneza 1,6GLE, którym w ciągu niecałych dwóch lat zrobiłem 75tys.km i również nie wydałem ANI JEDNEJ ZŁOTÓWKI (dwukrotnej wymiany tłumika nie wliczam, bo to właściwie eksploatacja). Może to przypadek, może mam szczęście do aut, a może jednak jak dbamy tak mamy ??
_________________
S(z)koda Roverka...
Ostatnio zmieniony przez Viniu Pią Maj 16, 2008 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:29   

(z czapka z daszkiem na Yo-ziom) Marek chyba sie pogniewamy:p hehehe
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:32   

Tak. Z czapka z daszkiem, ktory jest tak zajebiscie wywniety do gory i przekrzywiony na prawo o ok. 45stopni ;) Dlaczego mamy sie pogniewac? Czasami uzywam czapki z daszkiem i nosze ja normalnie... Ciebie nie widzialem w takiej czapce...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Viniu 




Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:33   

MaReK, ale chodzi chyba bardziej, że kolega jest dobryziom :hahaha:
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:34   

po tym opisie to faktycznie chyba ktoś miał coś z deklem :roll: i na pewno nie był joł ziom hahah
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Skiba 




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 17:17   

Cytat:
Skiba napisał/a:
Ze stajni Rovera poleciłbym TYLKO jednostki SDi lub R75, też oczywiście w klekocie

Na Zlocie zabiorę Cię na przejażdżkę R623. ;)


Przepraszam najmocniej, zapomniałem o 416 (Hondy) w automacie i 618,620,623 :) Także polecam ;)

Cytat:
Ale piszesz o modelu jakimś prawie nowym, czy autku kilku albo kilkunastuletnim? Bo jeśli mówimy o aucie powyżej 10 lat, które miałoby być kupione jako służbówka, to ja bym nie polecił żadnej marki.


Wszystko zaczęło się od porównania R600 do Paska B5 1.9 TDi. Benzyny z dieslem nie ma co porównywać. Co polecam ? Takiego paska B5 w dieslu, nawet 10 letniego ! Bo sorry, ale trzeba umieć, żeby zarżnąć to autko. Ta jednostka 1.9 TDi bije na łeb wszystkie inne diesle z tych lat, a może nawet młodsze. Silnik jest mistrzostwem. Jeździ, jeździ, jeździ ... Przepraszam, ale naprawdę nie ma co porównywać R200/R400/R600/R25/R45 SDI z Passatem B5 TDi. Wymienione modele R (głupio to zabrzmi) ale odpadają w przedbiegach.

Cytat:
Mariusz mówił, że R620 SDi z przepiegiem 450 kkm to nic dziwnego, ale pod warunkiem, że jest regularnie serwisowany.


Hehe, wszystko OK. Ale teraz popatrz, że dla takiego VW B5 1.9 TDi 450 kkm to prawie minimum ;) (i nie każdy sumiennie serwis odwiedzał). Zerknąłem szybko na mobile.de. Paski B5 '98-'00 pierwszych kilka stron to wszystko przebiegi pow. 300 kkm (nie wspominając sztuk pow. 600 kkm czy nawet 1 mln km) i cenią się, bo one spokojnie jeszcze pojeżdżą. Roverki z przebiegiem pow. 300 kkm można na palcach jednej ręki policzyć.

Proszę zauważcie, że mi chodzi o ten jeden model - VW Passka B5 1.9 TDi ! Z tym autkiem ciężko konkurować. Powie to każdy szanujący się mechanik, specjalista diesla itp. Nie okłamujmy się - jest to udane autko ... !

Oczywiście porównując R z francuzami, fiatem itp to ja Was proszę .. Rover deklasuje wszystko ! :D
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 18:39   

Dlatego VW jezdzi "kazdy" ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 18:49   

Maćku, u mnie byla krzywa/ugeita/zuzyta piasta prawego prezdniego kola, zalozylismy prawie odrazu nowe tarcze ale nic to nie dalo i znajomy nam dal taki pomysl i byl to strzal w 10 :wink:

Skiba, to czemu jezdzisz Roverem? :wink: a nie B5 TeDeI? :wink: dla mnie to nie byl zaden najwspanialszy samochod;) tak samo jak w innych pada pompa turbo elektryka;) dla przykladu przelacznik elektrycznej regulacji lusterek;) jest tak idiotycznie rozwiazany ze mozna go urwac nawet paskiem od torebki...taki idealny?? a otwierales w takim drzwi jak stoi na pochylosci?? :wink: mam 18 lat i nie jestem jakims chuderlakiem, a w drzwiach jest cudowna sprezyna ktora ma niby przytrzymywac drzwi a co robi?? odbija drzwi ze zdwojona sila w kieruku wnetrza...ja sie nie dalem zabic ale znajoma majaca B5FL schylila sie po cos do auta i normalnie wpadla do srodka!! szok jak dla mnie...pozatym super wenetrze VW z super materialami:) napewno?? pierwsza rzecz, podloktoenik ktory tylko przeszkadza w zmanie biegow, powalone podsiwetlenie ktore kiedy sie wraca o 4 rano nie daje oczom odpoczac, tragiczni climatronic ktory albo nie wieje albo wieje z sila tajfunu!! do tego ogromne koszty zwiazane z remontem zawieszenia, z ciekawosci sie pytalem jest to kwestia ok 2000-3000zl!!!!! do tego dochodzi totalny brak dynamiki tego samochodu, porsze mi nie wmawiac ze to auto jedzie bo ono tylko buczy i swiszczy nic pozatym....nie zalezni od biegu i obrotow nie ma tutaj zjawiska zwanego wcisnieciem w fotel i bezpiecznym wyprzedzeniem innego pojazdu. kultura pracy?? buhahahahah!!! tego napewno tdi nie ma!!! motor jest glosny i bardzo nie kultularny;) do tego w srodku rowniez jest bardzo glosno, slychac glosno szum powietrza i ten nieszczesny klokoto-swist. dla porownania w Vectrze jest o niebo cieszej!!! dla mnie passat i woogle vw byl by ok gdyby kosztowal poiwdzmy 65-70% obecnej ceny bo tyle to auto warta;) nie wiecej:)

a i jeszcze jedno, pewnie powiesz ze to pierdoly no nie? tylko te pierdoly czynia jazde tym autem meczarnia a nie przyjemnoscia....obolale oczy bolace palce i dlonie od zmiengo tajfunu to nie jest fajne :/

Odnosnie R620Sdi kolegi, to uwierz ale on jakos przy nim nic poza normalnymi rzeczami typu plyny filtry klocki etc nie wymienia :wink: dzis wlasnie wraclem z rzeszowa za R220Sdi, ktos z moich okolic go kupil (poznalem po blachach) i nie chce nic mowic ale przypierdziela to az milo!!! jechalismy sobie razem i kurde naprawde ladnie sie to zbeira;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Skiba 




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 19:18   

Markzo napisał/a:
Skiba, to czemu jezdzisz Roverem? :wink: a nie B5 TeDeI? :wink:


Bo w czasie gdy kupowałem R600 nie było mnie stać na B5.

Cytat:
tak samo jak w innych pada pompa turbo elektryka;)


Tylko że w innych pada dużo częściej.

Cytat:
pierwsza rzecz, podloktoenik ktory tylko przeszkadza w zmanie biegow,


Ja mam długie ręce i mi pasuje ;)

Cytat:
powalone podsiwetlenie ktore kiedy sie wraca o 4 rano nie daje oczom odpoczac,


Podświetlenie jest kwestią gustu. Jednym się podoba, drugim nie. Podświetlenie w R600 też nie powala. Polonez ma lepsze.

Cytat:
tragiczni climatronic ktory albo nie wieje albo wieje z sila tajfunu!!


Nie wiem. Jeździłem z manualną klimą, która sprawowała się idealnie.

Cytat:
do tego ogromne koszty zwiazane z remontem zawieszenia, z ciekawosci sie pytalem jest to kwestia ok 2000-3000zl!!!!!


Ja cię proszę. Podam Ci namiar na mechanika, tylko od zawieszeń (adres, numer na stronie), który zrobi Ci to za dużo mniejszą kwotę. Sam jeździ B5 FL ;)


Cytat:
do tego dochodzi totalny brak dynamiki tego samochodu, porsze mi nie wmawiac ze to auto jedzie bo ono tylko buczy i swiszczy nic pozatym....nie zalezni od biegu i obrotow nie ma tutaj zjawiska zwanego wcisnieciem w fotel i bezpiecznym wyprzedzeniem innego pojazdu.


Czy Ty mówisz o B5 1.9 TDi ? :shock: Felerną wersję miałeś ! Bo normalny B5 TDi wciąga R600 SDi z palcem w rurze.

Cytat:
kultura pracy?? buhahahahah!!! tego napewno tdi nie ma!!! motor jest glosny i bardzo nie kultularny;) do tego w srodku rowniez jest bardzo glosno, slychac glosno szum powietrza i ten nieszczesny klokoto-swist.


yyyy, ten Twój na pewno sprawny był ? Zapraszam kiedyś w moje okolice. Pokażę CI B5 z 400 kkm na liczniku (o ile będzie dostępny, jak już wcześniej napisałem, dzień w dzień gdzieś jedzie), z kulturalnie pracującym, DYNAMICZNYM silnikiem, przy którym poza ogólną eksploatacją nie robi się nic ! Książka serwisowa do wglądu.

Cytat:
Odnosnie R620Sdi kolegi, to uwierz ale on jakos przy nim nic poza normalnymi rzeczami typu plyny filtry klocki etc nie wymienia :wink: dzis wlasnie wraclem z rzeszowa za R220Sdi, ktos z moich okolic go kupil (poznalem po blachach) i nie chce nic mowic ale przypierdziela to az milo!!! jechalismy sobie razem i kurde naprawde ladnie sie to zbeira;)


A czy ja powiedziałem, że R SDi źle jeździ ? Jeździ super i sam jestem zadowolony, ale nie dorasta do pięt Paskowi.

Mówiąc o pierdułkach, w R600 są też idiotyczne rozwiązania, pewnie jak w każdym jednym aucie. Z ciekawości spytam, ile kolegi R620 sdi już ma na liczniku ?

Jedyna wada B5, zniknie z pod bloku w 5 min. Chodliwe strasznie :(
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 20:08   

moj B5 to byla wersja 1.9TDi czerwona literka I, moc 110KM moment 240NM, 190kkm prezbiegu, auto w stanie idelanym, w pelni sprawne zero mankamentow. jak byl wystawiony na allegro mielismy cos z 7 ofert kupna w ciagu 2 tyg;) auto byl na kompie dla pewnosci ze wszystko z nim ok i faktycznie byl w stanie perfect;) sluchaj ja nic do passka nie mam tylko wkurzylem sie starsznie jak mi fanatyce VW tdi zaczeli mieszac z blotem mojego R623Si ktory to mialbyc niby kupa zlomu ktora passek zjada na sniadanie. zrobilem probe i RRRR kasowal passka jak chcial:) dla mnie passat to auto jak kazde inne zero rewelacji i przynjamniej jak dla mnie nie jets lepszy od roverka;) wlasnie dzis prowadzilem coupe i moj tato tak sobie myslal na co zmienic Vectre, podoba mu sie 218 VVC :mrgreen: takze cos jest w tym ze vw nie jest taki wspanialy;) moj tato mial jette, golfa m.in. gti, passki chyba 2merce fordy ople renaulty fiaty i to wsyztko inne i nie chce vw. w wielu robil remonty blachy zawiasu motoru kilometrow zrobil naprawde duzo i on nie chce vw. chce Rovera, dla mnie opinia czlowieka ktory od 30 lat siedzi w autkach i duzo z nimi przeszedl wystarczy zeby szczerze powiedziec ze VW nie jest niczym cudownym;) i nigdy nie bedzie mial takie uroku i tego charakteru jaki ma Rover, nigdy zaden touareg pheton czy cokolwiek innego poprostu to tylko auto dla ludu nic wiecej;)

nie wiem ile ma przejechane, jego wlascicelem jest wujek mojej Dziewczyny, jak sie z Nia bede widzial to poprosze zeby sie dowiedziala jaki ma przebieg;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
czort 




Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 20:24   

W/g mnie Volkswagen to auta przereklamowane zwłaszcza Golf III co w nim takiego jest ze maja takie ceny????
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
morris 




Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 20:45   

Skiba napisał/a:
Wszystko zaczęło się od porównania R600 do Paska B5 1.9 TDi.

Mam jednak wrażenie, że pisałeś wogóle o marce Rover:

Skiba napisał/a:
Muszę przyznać, że awaryjność Roverków jest dość wysoka, niestety i raczej awarie te nie są uzależnione od poprzedniego właściciela, lub stanu (zadbania) autka. Nigdy nie polecę go komuś kto dużo jeździ, a co więcej komuś, kto nie może sobie pozwolić na długi okres naprawy. Nie polecę także Roverka jako autko do firmy, które musi robić dziesiątki tyś km. Nie okłamując się, wciąż dużo części jest nieosiągalnych w zamiennikach (zaporowe ceny oryginałów + długi czas oczekiwania) i z naprawami też zbyt fajnie nie jest. Oczywiście jest aż 3-4 mechaników polecanych na forum którym można oddać autko bez obaw. 3-4 na całą Polskę ! Taka jest prawda i wiem, że boli.

Potem dyskusja rozwinęła się w kierunku porównania z VW (jakżeby inaczej). Proponuję policzyć ewentualne różnice w kosztach części i konieczne naprawy (zakładając, ze R jest bardziej awaryjny) i porównać to z ceną kupna. Ja tak zrobiłem gdy zastanawiałem się nad kupnem VW (bo od cholery tego w ogłoszeniach, golfa lub polo). I wyszło mi, że musiałbym być... wielkim fanem VW żeby zdecydować się na niemca.
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 22:20   

gadamy sobie normalnie jak koledzy nikt nikogo nie obraza super :wink: mi sie juz troche nie chce o tym passku pisac ale jak cos to pogrzebie i poszukam ceny czesci itp to samo w przypadku R623Si;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Skiba 




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 17, 2008 00:21   

Koledzy, żeby nie było. Wg mnie (jest to moja opinia):

- Passat B5 1.9 TDi deklasuje wszystkie inne auta w kategorii DIESEL (w swoim roczniku)
- R623 to zupełnie inna bajka :twisted: i sam chętnie takiego bym dosiadł. Zgadzam się osiągami zjada Passka, ale prosiłem nie porównuj R623 z B5 :razz: Nie okłamujmy się, że w R623 tyle Rovera co wiesz ... gdyby nie znaczki. 99% HONDA !!
- o R600 Ti marzę :grin:

Cytat:
Proponuję policzyć ewentualne różnice w kosztach części i konieczne naprawy (zakładając, ze R jest bardziej awaryjny) i porównać to z ceną kupna.


1. Proponuję porównać czas napraw ;) i ile na tym traci Twoja np. firma. Niestety wiele osób nie może sobie pozwolić na kilkudniowe naprawy (czekanie), nie wspominając już o braku części i szukanie używek ! a w przypadku R niestety wiele części jest/była do niedawna nieosiągalna.

Gdy auto zarabia na siebie, jako środek transportu w firmie, nie wyobrażam sobie czekać np. 1 tydzień na część, albo usłyszeć od mechanika: "szukaj używki". Osoba prywatna może sobie na to pozwolić. Dlatego tak jak wcześniej napisałem, nie polecę R jako auto do firmy, które ma jeździć, jeździć i jeździć.

Moja historia np.

1. Padł mi wysprzęglik i pompa sprzęgła. Tomi na zamówienie ściągał reparaturki wysprzęglika i pompę sprzęgła - auto stało 1 miesiąc ! Wysprzęglik był nieosiągalny (w ASO na zamówienie - 600 zł + 3 tyg czekania na przesyłkę z UK) - wiem, wiem teraz częsci są ! Wówczas szukałem używek, itp. nerwy, nerwy, nerwy ...

2. Pęknięta podstawa pompy - tylko użykwa ! Im szybciej znajdziesz na szrocie, tym szybciej dostaniesz auto od mechanika.

3. Przewody wysokiego ciśnienia ukł. paliwowego, pękł mi wraz z awarią podstawy pompy - na zamówienie tylko w komplecie 4 sztuk - wówczas 600 zł + 3 tygodnie - pozostaje używka !

4. Przewód klimy, przetarł się - na zamówienie ok 500 zł + czekanie - pozostaje używka !

5. Czujnik pedału hamulca 4 pin - wówczas tylko używka ! Szybko znajdziesz, szybciej autko ruszy ! + szukanie kompa, który zdiagnozuje R600.

6. Przewód ukł. wspomagania (kilka cm gumy) - oryginał 200 zł + obecnie kilka dni czekania. Podobno taniej w ASO Hondy.

i niestety ciężko nazwać to awariami z winy użytkownika, zaniedbania auta, poprzedniego właściciela itp. o tak po prostu stało się.

Ja mogłem sobie pozwolić na przesiadkę w MPK lub PKP/PKS. Ale właściciel firmy raczej tego nie zrobi. Części do takiego Golfa/Pasata czy Audi 80 to już niedługo w warzywniaku będą, w trzech różnych wariantach zamienników + ASO zawsze jest. np. Do Rovera w Intercarsie dostaniesz olej, filtry i klocki .. ale oczywiście VW to ludowóz ...

Dlaczego Paski się cenią ? ja już dawno poznałem odp na to pytanie.

Spytajcie sie mechanika np. kiedy ostatni raz regenerował zacisk w B5 ?

hehe, pewnie zaraz bana dostanę i z Klubu mnie wyrzucą :P

PS.
R600 w benzynie to Honda z super silnikiem nie do zajechania. A kto odważy się powiedzieć, że seria K taka jest (pomijając już oczywiście słynne HGF) ?

Honda zrobiła dobre benzyny (dlaczego tyle osób się pyta w którym R silnik Hondy ?), VW diesla ... Anglikom wyszedł Aston Martin, bo do Rovera się NIESTETY nie przyznają :( ...
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Kruchy 




Dołączył: 04 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 01:21   

Skiba napisał/a:
Anglikom wyszedł Aston Martin

Obawiam sie, ze nie do konca. AM jest chyba bardziej niedorobiony niz R ;) (przynajmniej wg Top Gear ;) ) Bardzo duzo szczegolow jest niedopracowanych. Ale AM zarowno jak i R ma to cos :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przywrócić klasyka do życia..
Dydo Offtopic 9 Czw Paź 16, 2014 19:25
Dydo
Brak nowych postów Bezpieczeństwo za cenę zdrowia lub życia!
Cudowne praktyki GDDKiA
Mayson Offtopic 146 Wto Paź 06, 2009 09:52
Mayson
Brak nowych postów Wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia
MARGOS Offtopic 14 Czw Maj 16, 2013 22:23
kruszan
Brak nowych postów Wszystkiego dobrego na nowej drodze życia
Thef i Ewelina
MaReK Offtopic 32 Sro Lis 24, 2010 18:56
Markzo
Brak nowych postów Majka i Dawid na nowej drodze życia
MiReK Offtopic 21 Pią Wrz 24, 2010 10:14
zouza



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink