Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pią Paź 14, 2011 12:57
[R75] Problem z odpalaniem - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Paź 30, 2011 18:44   

wojtekhan napisał/a:
Właśnie wtrysków się obawiam.

Zrób próbę przelewową. Objawy mogą wskazywać na uszkodzenie zaworka we wtryskiwaczu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 30, 2011 18:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 30, 2011 18:44   

sash997 napisał/a:
ta pompa koło aku też czasem sypie,wepnij w układ niskiego ciśnienia manometr, powinien wskazać ok 3bary


Też właśnie ją podejrzewałem. Myślałem, że może jak ta w baku szwankowała to ta popracowała bez paliwa i ją szlak trafił.
Problem w tym,że wpięta w układ dmuchała powietrzem, a po wyciągnięciu i wrzuceniu do miski przepompowała od razu ponad 3 litry paliwa w parę sekund. Wrzucona znowu w układ znowu dmucha powietrzem.

Rowan napisał/a:
wojtekhan, a czy w baku wszystko zostało ułożone tak jak byc powinno? Może ssak jest jakoś nieudolnie włożony i tak się dzieje...


Specjalnie odstawiłem auto do innego mechanika. Przejrzał i mówi, że dobrze. Możesz ewentualnie podpowiedzieć czy powinienem na coś specjalnego zwrócić uwagę to podjadę sam i kuknę.

lamer napisał/a:
wojtekhan napisał/a:
Właśnie wtrysków się obawiam.

Zrób próbę przelewową. Objawy mogą wskazywać na uszkodzenie zaworka we wtryskiwaczu.


Możesz mi podpowiedzieć o co chodzi w tej próbie przelewowej? ( nie jestem mechanikiem).
Poza tym nie do końca rozumiem co ma walnięty wtrysk do nie pompowania paliwa przez pompkę przy aku... :cry:


Dzięki za podpowiedzi
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Paź 30, 2011 18:53   

wojtekhan napisał/a:
Problem w tym,że wpięta w układ dmuchała powietrzem, a po wyciągnięciu i wrzuceniu do miski przepompowała od razu ponad 3 litry paliwa w parę sekund. Wrzucona znowu w układ znowu dmucha powietrzem.

To może po prostu masz dziurawe przewody paliwowe? A co do próby przelewowej (która nie zaszkodzi) to wystarczy użyć google...
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 30, 2011 19:03   

lamer napisał/a:
wojtekhan napisał/a:
Problem w tym,że wpięta w układ dmuchała powietrzem, a po wyciągnięciu i wrzuceniu do miski przepompowała od razu ponad 3 litry paliwa w parę sekund. Wrzucona znowu w układ znowu dmucha powietrzem.

To może po prostu masz dziurawe przewody paliwowe? A co do próby przelewowej (która nie zaszkodzi) to wystarczy użyć google...


Przeczołgałem się pod całym autem - zero śladów wycieków. Wiem, że pompy ssą, ale zawsze coś co zostanie w przewodzie by się wylało. Dodatkowo ostatnio z gaśnięciami przejechałem na baku tyle co zawsze - prawie 1000 km.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Paź 30, 2011 19:20   

sprawdz czy zaworek w pompce przy aku si ę nie zacina .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 08:22   

Witam
Rozmawiałem z mechanikiem i twierdzi, że sprawdzał ten zaworek.
Wróciłem nim dzisiaj bo mechanik nie wie co mu dolega i nie chciał mnie naciągać na koszty związane z jego zgadywaniem.

Auto pracuje równo, nic się niezwykłego nie dzieje aż do zgaśnięcia...
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 09:49   

a byłeś z nim na kompie??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 21, 2011 18:26   

Tak, nawet kilka razy, z tym, że nie na T4 bo takowego nie ma nigdzie w pobliżu.

Jak zapuścisz się w historię tego tematu to znajdziesz błędy jakie pokazał mi komputer za każdym razem.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 18:24 ]
Witam
W sumie chciałem odświeżyć temat, ponieważ ciągle walczę z tematem. Sporo już wymienione i posprawdzane, a roverek jak gasł tak dalej gaśnie.

Jedno pytanie - czy w ogóle, a jeśli tak to w jaki sposób odpowietrzacie układ paliwowy?

Pozdrawiam
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:49   

od sierpnia męczyć temat :shock: , poszukaj t4 i porządnie przebadaj go,
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 07:41   

Tak kolego - od sierpnia.
Dla Ciebie szok, a ja już powoli mam dosyć.

Jadę do mechanika(nie jeden przypadek) który mówi, przyjedź Pan za tydzień, po czym dzwonisz za tydzień, a on mówi, że jeszcze kilka dni, po czym jak tylko go przywiozę dzwoni do mnie za 4 godziny, że nie wie co mu dolega i żeby przyjechać zabrać auto - 100 zł i pa(i nie mówię o Panu Stasiu tylko o renomowanych zakładach).
Niestety mieszkanie w mniejszych miejscowościach ma swoje wady, a czas leci szybko.

I teraz postaw się w mojej sytuacji. Ładować auto na lawetę i ciągnąć je 300 km po to,żeby ktoś znowu powiedział mi sorry nie potrafię Ci pomóc - 200 zł??
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 08:49   

kup coś takiego, lub poszukaj kogoś kto to ma : wtedy podczas jazdy wyjdzie szydło :

http://allegro.pl/rejestr...1932866163.html
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 20:13   

Dzięki kolego
Wreszcie coś konstruktywnego.

A tak z ciekawości - używałeś już tego?

Dzisiaj dostałem odpowiedź od faceta, który to sprzedaje i on twierdzi, że z 75-ką to nie zadziała...
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lis 24, 2011 13:46   

Myślę, że dane z silnika odczyta i zapamięta, co do ABS,ASR, komfortu i klimatyzacji to mogę się zgodzić, ze się nie skomunikuje.
Ty potrzebujesz dane z silnika.
Po to skonstruowano to urządzenie by nie wozić całego warsztatu :grin:
_________________
rom
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 24, 2011 18:03   

Hmm, skoro osoba która tym handluje twierdzi, że z roverem się nie zgra to sam już nie wiem.
Czy ktoś z Was to użytkował?
Troszkę bez sensu wywalić 200 w błoto.

pozdrawiam
Wojtek
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 00:30   

jeśli obsługuje tryb obd2 powinien oblukać temat. Muszę pożyczyć od kumpla i sprawdzić czy na 75 działa.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 03:35   

"Lubię to" bym klikną przy poście kolegi automechanik. Po OBD2 o silniku dowiedzieć się można wielu rzeczy. Czasami błędy wyłapane przez te różne programy nie pokrywają się z prawdą, gdyż te one korzystają z jednej tabeli w której są błędy od "urodzenia". Mimo wszystko, czegoś o silniku dowiedzieć się możesz. Ja zwykłym ELMem i kilkoma programami uzyskałem sporo informacji. Na szczęście były to tylko statystyki, bo błędów mój silnik póki co nie wskazuje. Nie wiem czy ELM potrafi pokazać np. prace wtryskiwaczy i ich zakres działania. T4 potrafi i tutaj jest błąd u mnie. 3-ci wtrysk padł :( Muszę podłączyć jeszcze raz ELM'a i zestaw programów do niego dedykowanych i zobaczymy.

INPĄ możesz spróbować dostać się do innych modułów, ale to też trzeba trochę pokombinować i mieć odpowiedni interfejs. O tym jednak stanowi osobny wątek na tym forum.


Myślę, że PHJOWI dobrze Ci radzi. Dokulaj się tym roverkiem do jakiegoś T4 (tylko z kimś to go potrafi używać) i zrób porządną diagnozę. Na podróż może wydasz mniej niż na te wszystkie kombinacje z wymianami, poszczególnych pierdółek i opłatami mechaników.

W sumie najbliżej masz Kraków i Midowicza?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 06, 2011 21:52   

Jak najbardziej się zgadza, i jeżeli tylko w promieniu 200 km byłby ktoś kto ma renomę PHJOWI to bez wahania bym się umawiał. Rzeczywistość jest troszkę inna.


[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 17:35 ]
PHJOWI napisał/a:
Cytat:
jeśli obsługuje tryb obd2 powinien oblukać temat. Muszę pożyczyć od kumpla i sprawdzić czy na 75 działa.



No właśnie 75 jest kompatybilna z obd2 dopiero po 2004.

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Gru 06, 2011 21:50 ]
PHJOWI napisał/a:
Cytat:
jeśli obsługuje tryb obd2 powinien oblukać temat. Muszę pożyczyć od kumpla i sprawdzić czy na 75 działa.



Witam
Udało Ci się może potwierdzić czy działa?


Ja niestety dalej się męczę.
Wymieniłem lub sprawdziłem już praktycznie wszystko co przyszło mi do głowy:(

Ogólnie pompka przy aku pluję albo powietrzem albo paliwem z powietrzem. Po wymianie nowa pompka lała jak złoto, ale po 100 km temat wrócił.
Napięcie na pompie jest 11,6 V.
Podpięcie na krótko do aku - bez zmian.
Zbiornik pusty czy pełny - nie ma znaczenia.


Koledzy pomóżcie bo tracę już nadzieję.
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 20:51   

wojtekhan napisał/a:
Ogólnie pompka przy aku pluję albo powietrzem albo paliwem z powietrzem. Po wymianie nowa pompka lała jak złoto, ale po 100 km temat wrócił


a spróbuj pominąć pompke w zbiorniku i podepnij tą przy aku prosto z karnistra :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT CDTI] Problem z odpalaniem silnika, prośba o pomoc.
VacekCycko Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Sty 21, 2022 09:29
Norbik
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT/CDTi
SmoK Rover serii 75, MG ZT 45 Czw Lut 02, 2012 14:23
SmoK
Brak nowych postów [MG ZTT]nietypowy problem sprzegła 2.0 Cdti
xp_sekus_xp Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Sie 07, 2016 16:07
longer86
Brak nowych postów [R75 2.0 CDTI] Problem z alternatorem i paskiem
browarek005 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Lis 03, 2017 16:12
marcin.misek
Brak nowych postów [MG ZTT] problem z odpaleniem silnika 2.0 cdti 131 KM
pyrek Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lis 22, 2016 12:11
pyrek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink