Ponadto nawiasem mówiąc niezależnie od samochodu warto zawsze montować moduł ze względu na przeciążanie oryginalnych przewodów. Wiele przyczep zwłaszcza tych większych posiada wiele żarówek do obrysówek, nierzadko po dwie żarówki na jeden kierunkowskaz. Gdy nie zamontujemy modułu przez oryginalny przewód może płynąć 3razy większy prąd niż przewidział konstruktor. Montaż modułu rozwiązuje ten problem.
W każdym aucie gdzie jest monitorowanie powinno się użyć modułu. To jest także wygodnie i nie drogie rozwiązanie. koszt 80zł to chyba nie tak dużo aby nie przeciążać instalacji.
_________________ Pozdr.
Dukat11
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 20:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chodziło mi o to, ze takowy moduł (lub nawet samoróbkę na przekaźnikach) warto zamontować w każdym pojeździe, nawet takim nie wyposażonym w kontrolę spalonej żarówki.
Przy hakach montowanych fabrycznie (lub dokładanych przez dealera) montuje się moduł, niezależnie od tego czy pojazd posiada LSM.
ja kupiłem używke z UK, poszukałem strony www firmy, zassałem schemat i dorobiłem brakujące elementy trzyma jak atala założenie haka to może z 30min roboty bez stresu, kabelkologia zajmuje więcej czasu
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
dlatego hak zawiozłem do kumpla dwa tyg. temu żeby rozkminił co i jak .. a teraz tylko na finałowe załozenie jadę.
Do tego WEBASTO, Tempomat, przewód od sprykiwacza, ogrzewanie tylnej szyby.... eh .. żeby tylko ciepło było ..
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 10:18 ]
Markzo napisał/a:
ja kupiłem używke z UK, poszukałem strony www firmy, zassałem schemat i dorobiłem brakujące elementy trzyma jak atala założenie haka to może z 30min roboty bez stresu, kabelkologia zajmuje więcej czasu
no z kabelkami sie troche pomordowalismy ..ale efekt jest bajeczny
jak sie przelpali w przyczepie to mi na desce pokazuje ikonę przyczepy i BULB FAILURE, frugi taki fajny patencik to to że jak sie włączy przeciwmgielne w przyczepie to gaśnie w aucie..
- trochę sie namordowalismy ale warto było. A tak jako ciekawostka - mam dwa złącza przy haku - jedeno do kempingu - drugie do przyczepy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Cze 12, 2012 16:38
Kupiłem dzisiaj hak. Niestety wiązka kabli za gniazdami jest ucięta i nie wiem jak podłączyć to do instalacji samochodu. Tak to wygląda http://img08.allegroimg.p...9/96/2360399675 W komplecie z hakiem dostałem dwa moduły TF1170X i TF2117. W którym miejscu wpinaliście się w wiązkę kabli w samochodzie i gdzie zamocowaliście moduły? Może jakieś zdjęcia
Zastanawia mnie dlaczego od jednej wtyczki (przy haku) kabel jest grubszy (kolor szary, a od drugiej cieńszy (czarny).
Od modułu kabelki też jakieś cienkie.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 12, 2012 18:57, w całości zmieniany 2 razy
Zapewne chodzi o światło cofania, które jest wymagane w przyczepach z dmc powyżej 750km oraz zasilanie do kempingów, ale rzadko spotyka sie u nas takie z dwoma wtykami 7-pinowymi, częściej jest 13 pin.
Ogólnie teraz panuje trend na dwie wtyki 7-pinową oraz 13-pinową ale zawsze można się bawić w przejściówki.
Światła podłączasz z tylnych lamp, mase z karoserii, tu masz opis pinów:
http://www.goliat.com.pl/...zepy-7-pin.html
A tu odnośnie zakładania ori haka do 75.
http://forum.roverki.pl/v...p=154303#154303
[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 20:05 ]
Samo podłączenie wtyki 7-pinowej jest banalnie proste, z prawej lampy bierzesz pozycje i kierunkowskaz, z drugiej to samo, do tego przeciwmgłowe i stop z obojętnie której lampy oraz masę z karoserii.
Moduł jest po to aby nie pokazywało, że żarówki są popalone z powodu większego poboru mocy przez światła w przyczepce.
A co do podłączenia modułu w R75 nie wiem jak się podłącza, zerknę do rave ale wygląda na to że musisz zmienić moduł, bo masz mase tylko na drugiej wtyczce,
[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 20:10 ]
Wybacz, nie mam rave do R75.
wygląda na to że musisz zmienić moduł, bo masz mase tylko na drugiej wtyczce
Co to znaczy?
Wybacz, pomyłka, wszystko z hakiem i modułami masz ok.
Więc z podłączeniem tego jest tak, przy obu modułach masz wtyczki, gniazdka do nich w swoim samochodzie znajdziesz tu: http://google.mg-rover.or...16&postcount=8, moduły wpinasz do tych kabelków, zaś od modułów ciągniesz wiązkę taką jak ci trzeba, więc:
Czyli w twoim przypadku:
z pierwszego modułu
1.żółty
2.niebieski
3.masa z karoserii
4.zielony
5.brązowy
6.czerwony
7.czarny
A drugą wtyczkę zostaw pustą, chyba że chcesz ciągnąć kemping ale wtedy trzeba robić ją pod daną przyczepę tzn do drugiej wtyczki trzeba by było dodać zasilanie zasilanie ciągłe, zasilanie sterowane włącznikiem zapłonu, masę oraz wsteczny, przed błędami komputera broni 2 moduł.
Chodzi tylko o podłączenie zasilania i sterowania do tych modułów, ponieważ to moduł odpowiada za pobieranie świateł z instalacji i komputera, czyli szukaj wtyczki do tego jednego gniazdka (zaznaczone kółkiem w załączniku) koło bezpieczników, a przewody zaznaczone kreskami w załączniku wydłużasz i podpinasz do gniazda przy haku zgodnie z kolorystyką podaną przeze mnie post wcześniej.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Cze 13, 2012 15:38
rovek, nie wiem jak się odwdzięczę. Dziękuje
Póki co podpiąłem instalację wtyczki bezpośrednio do lamp bez modułu. Jak będę mieć więcej wolnego czasu to wstawię moduł. Zastanawia mnie tylko dlaczego te kabelki wychodzące z modułu są takie cienkie.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Cze 13, 2012 15:54, w całości zmieniany 1 raz
Hak zamontowany, elektryka podłączona i sprawdzona - bez uwag Jutro przegląd haka na stacji diagnostycznej i wizyta w wydziale komunikacji aby wbić w dowód rejestracyjny.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Cze 18, 2012 10:40
Colin1488 napisał/a:
Ale mi to nie sprawia problemu bo pracuje w firmie produkującej traktory i podzespoły na tokarkach numerycznych i nie sprawei mi to żadnego kłopotu.Poza tym materiał mam za darmo a za to że sobie zrobie jeszcze mi zapłacą. sama przyjemność.
Na główce haka jest nabita norma którą sprawdza diagnosta. Jeśli jej nie mam hak nie przejdzie przeglądu.
Perez napisał/a:
A wbijesz taki hak w dowod?
Hak nie musi być nowy. Aby przeszedł przegląd techniczny musi być kartka homologacyjna oraz nabity na główce haka numer (norma czy coś takiego).
Dziadek, podłączyłem u siebie tak samo jak masz u siebie i komputer również nie wyrzuca błędu żarówki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum