Forum Klubu ROVERki.pl :: [wszystkie]Ile tak naprawdę spalają na 100 kilometrów.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:01
[wszystkie]Ile tak naprawdę spalają na 100 kilometrów.
Autor Wiadomość
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 23:24   

wild_weasel to dość mocno Ci żłopie... U mnie totalny max na mocnym upalaniu (praktycznie torowa jazda) to było 12,5l. Nigdy mi się nie udało przebić tego wyniku. W zimie z nagrzewaniem, schładzaniem, krótkie dystanse po Opolu (fakt że tu korki jak na typowej wsi mamy, znaczy ich nie mamy za bardzo ;) ) dojdzie czasem do 12, ale najczęściej koło 10-11. W trasie minimum to 7, ale przy dość ślamazarnej jeździe, normalnie bliżej 8.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 06, 2010 23:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 07, 2010 07:14   

No właśnie.

R416 w zimie przy warszawskich korkach i dociskaniu po wyrwaniu się z korka maksymalnie 13 l/100km LPG, więc benzyny nie byłoby więcej niż 11, a wcześniej, przed instalacją, czyli jak było ciepło, to maksymalnie 10,5 l/100km.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 07, 2010 12:30   

wild_weasel napisał/a:
Ciekawe, c'nie? ;)

Mi pali bardzo podobnie zarówno w mieście (2km w korku i postój) jak i na trasie więc wcale to nie jest dziwne ;) Z tym że u mnie dochodzi do 13/100 :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 07, 2010 18:39   

Dużo? Już się przyzwyczaiłem :mrg:
Sprawdzałem spaliny, hamulce; wymieniłem filtry, czujnik temperatury, zestaw zapłonowy, rozrząd, przewody WN, itd. co tylko przyszło mi do głowy i podejrzewałem o związek ze spalaniem. Wszystko w normie i nic nie pomogło.
Gdyby spalanie było o 2l/100km niższe, to na każdych 100km zaoszczędziłbym 9zł, czyli (przy moim przebiegu) 1350zł rocznie - stówę z groszami miesięcznie. Niby sporo, ale ponieważ jeszcze nie bankrutuję, to godzę się ze spalaniem. Wolę tę kasę wrzucić w paliwo niż w naprawy - Roverek nie psuje się za bardzo, to niech sobie pije ile ma ochotę :D
O jaguarach słyszałem ładne hasło: "pełny bak raz na jakiś czas" i zawsze tak to sobie tłumaczę ;)
_________________
It's all right...
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 08:52   

Wczoraj tankowałem - i wynik jest taki jak poprzednio tzn: 10,5 l/100 km. Jak pisałem w tym temacie (druga strona czwarty post "od góry") spalanie jest raczej zgodne z danymi producenta (9,3) a ten litr więcej to raczej mały problem gdy dziennie 'robię" 30 km - ale w sześciu - ośmiu czterokilometrowych odcinkach. A te odcinki to 80 % korka rano i popołudniu (np : dziś rano - przez 12 minut przejechałem 400 metrów tj.: ul.Klasztorna-Pl. Konstytucji).
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 08, 2010 12:51   

Ostatnio dotarłem do wymiany sondy i na dniach dostanę wypłatę to zobaczymy. Ale mogę zaryzykować stwierdzenie, że w zimie powinien zeżreć mi 11 litrów benzyny na setkę, a nie jak wcześniej bywało po 12-13 litrów, raz nawet 16 mu się zdarzyło. Możliwe też, że będzie ciutkę mniej bo w niedziele sobie pozwoliłem na parkingu poszaleć :)
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Gru 09, 2010 22:57   

Nie macie przypadkiem wrażenia że 1.6 jest najbardziej paliwożernym z K-Series? Co najciekawsze spalanie u mnie przy dość mocnym deptaniu gazu (nie kupilem ZR160 żeby jeżdzić jak babcia do kościoła, ale też szanuję auto żeby mi długo służyło) zbliżone jest do 1.4. Jedyna różnica jest taka że w trasie nie udało mi się nigdy zejść poniżej 7. Ile bym się nie męczył to tyle musi wypić. Ile bym za to jego z kolei nie męczył za to, nie udało mi się przekroczyć 12,5.
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 10, 2010 19:26   

Mimo że porównanie mam z niewieloma samochodami, to bardzo podoba mi się silnik mojego roverka, 1.6 właśnie. Może i jest dość paliwożerny, ale to paliwo zżerane jest przez stadko aż 111 koników :mrg: Moim zdaniem jest naprawdę dynamiczny i dobrze sobie radzi.
A np. taki 1.6 (90KM) w focusie już nie <-- opinia subiektywna!
Co prawda, nie próbowałem też nigdy określać spalania maksymalnego, ale 12-13 to rekord zimowy (wiecznie zimny silnik, odśnieżanie autka przy włączonym silniku, krótkie miejskie trasy, itd).
Czasem mam wrażenie, że ten silnik lubi mocniejsze deptanie gazu i wcale nie odbija się to negatywnie na spalaniu (no dobra, nie takie mocne, bo nigdy nie doszedłem do odcinki :lol: )
Zatem bardziej niż do pojemności odniósłbym spalanie do mocy i osiągów. No i powinni się jeszcze wypowiedzieć posiadacze K-series 1.8 (zwykłej jednostki, nie Vi) :)
_________________
It's all right...
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 12, 2010 14:43   

Nie ma zbyt duzej roznicy w spalaniu miedzy vvc a zwyklym 1.8 - oba zlopia podobnie - przy czym moje 1.8 wsadzone do ZR to w sumie hybryda - ma caly osprzet vvc czyli kolektor wydechowy, zdekatalizowany wydech janspeeda na rurze 6cm, przepustnica z vvc, grzebany dolot, komputer sterujacy z tf 135 etc. Jak sa sprawne czujniki, sondy, autko nie wali bledami nie gubi zaplonow mam przedzialy 8-12 z lekkim plusem w zaleznosci od temperamentu. Natomiast na zwalonej sondzie to byl koszmar - lalo ile widzialo w te gary - to samo bylo przed usunieciem zapchanego katalizatora. Moim zdaniem to zalezy tez w duzej mierze od stanu technicznego auta, jakości paliwa, temperamentu kierowcy etc. Ogolnie te autka pala malo porownujac podobne konstrukcje 1.8 innych producentow - jest dosc niezle. Corolla TS mojego fumfla mimo, ze dostaje z 1-2 dlugosci mniej wiecej do 180 kmh w zyciu nie jest w stanie spalic tak malo jak moje autko - ewidentnie czuc, ze masa jej nie pomaga. Hondy tez wiecej ciagna o oczko w litrazu 1.8. Nie ma co ukrywac - dosc niezle konstrukcje - lekki silnik, lekka buda, przyjemny przebieg niutkow - daje to rade - o czym sie juz nie jeden na swiatlach przekonal. A na stacji prawie zawsze banan. Jest wszystko w granicach rozszadnej normy. Dali rade brytole moim zdaniem pod tym wzgledem :mrgreen:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Gru 12, 2010 15:29   

Zauwazyłem że na spalanie w dieslu ogromny wpływ ma stopień zanieczyszczenie zaworu EGR.
Kumplowi po płukaniu bęnzynka spalanie spadło z 9l na 7,2.
Także na wiosnę płuczemy swoje zaworki panowie :P
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Gru 12, 2010 19:17   

Rover 25 2.0 iDT po wielu modach, teraz w granicach 140 KM, spalanie:
-trasa: 4,3 litra/100 km/h (pare pomiarów - pare razy dokładnie lub prawie taki sam wynik)
-miasto: różna jazda, korki - 6,4-7 litrów 100 km/h, z reguły koło 6,6 litra.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Gru 12, 2010 19:32   

mi MG ZR 160 pali w cyklu mieszanym nieco ponad 9l/100km
nie stoję w korkach, przeważnie jeżdżę drogą szybkiego ruchu z prędkością tak 90-120
max spalanie około 14 litrów ale wtedy to był ogień na tłoki :twisted:
żeby nie było że takie spalanie to tylko przy emeryckiej spokojnej jezdzie to zaznaczam że dość często wskazówka obrotomierza smyra czerwone pole ;)
R45 z silnikiem 1.8, na tej samej trasie, w tych samych warunkach palił mi o około dwa litry mniej czyli 7.5/100km
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 16, 2010 18:03   

Mój 214 Si
w mieście na krótkie dystanse ok 8-9 l
cykl mieszany ok 7 l
trasa 5,9-6,1 l (przy prędkościach do 120 km/h)
8 l (przy prędkościach ponad 160 km/h)
przy mocnym piłowaniu nigdy nie przekroczyłem 10 l
zaznaczam, że zawsze rozgrzewam silnik przez 2-3 minuty, a teraz w zimę dłużej, staram się nie ruszać z miejsca w zimę jeżeli wskazówka od temperatury się nie podniesie (niedawno miałem HGF i wiem, czym to pachnie)
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
DrMambo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Otwock

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 20, 2010 02:05   

a może by tak zrobić ankietę . :roll: .. każdy wpisze i wyjdą jakieś realne średnie .. w moim ropniaku miasto: lato 5,5-6 zima 6.5-7 trasa: lato 4,5-5,5 zima 6-6,5
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 20, 2010 17:40   

DrMambo napisał/a:
każdy wpisze i wyjdą jakieś realne średnie


bo ja wiem, czy realne?

Postawimy jedno auto np MG ZR 160 no i 3 kierowców

Spokojnemu obywatelowi spali po mieście np 8
Ciufci jak pisał 14 przy deptaniu :mrgreen:
Kobiecie co lubi czasem depnąć 10

wychodzi, że MG ZR pali średnio 10,67 litra :mrgreen:

Czy to jest realna średnia to nie wiem, jakiś analityk powinien to stwierdzić :mrgreen:

Na statystyce takie coś przerabialiśmy, ale miałem 3 terminy i czops, także nie podejme się definicji czy to realne czy nie :P
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 20, 2010 20:04   

memphisto napisał/a:
DrMambo napisał/a:
każdy wpisze i wyjdą jakieś realne średnie


bo ja wiem, czy realne?

Postawimy jedno auto np MG ZR 160 no i 3 kierowców

Spokojnemu obywatelowi spali po mieście np 8
Ciufci jak pisał 14 przy deptaniu :mrgreen:
Kobiecie co lubi czasem depnąć 10

wychodzi, że MG ZR pali średnio 10,67 litra :mrgreen:

Czy to jest realna średnia to nie wiem, jakiś analityk powinien to stwierdzić :mrgreen:

Na statystyce takie coś przerabialiśmy, ale miałem 3 terminy i czops, także nie podejme się definicji czy to realne czy nie :P

Tylko ten któremu spalił 8l/100 przejechał 200km ten któremu 10l/100 przejechał 500km a ten któremu pali 14l/100 przejechał 20 000km i całe wyliczenia szlag trafił ;)
A statystycznie podchodząc to wszytko też zależy od poziomu istotności ;) Bo przy małym poziomie to i 2*2 nie jest równe 4 ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 20, 2010 22:39   

greg-si napisał/a:
Tylko ten któremu spalił 8l/100 przejechał 200km ten któremu 10l/100 przejechał 500km a ten któremu pali 14l/100 przejechał 20 000km i całe wyliczenia szlag trafił


nie no założyłem, że przejechali 100km :mrgreen:
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 09:36   

Jeżeli sprawdzam to tylko po przejechaniu ok. 1000 km czyli : tankuję "pod korek" i kasuje licznik - następnie tylko dolewam i zapisuje ile dolałem. Gdy mam ok. 1000 km - dolewam "pod korek" i wówczas obliczam spalanie. Myślę, że taki sposób jest obciążony mniejszym błędem - w szczególności niweluje błąd "nierównego" zalewania pod korek po 100 km.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 23:00   

memphisto napisał/a:
Postawimy jedno auto np MG ZR 160 no i 3 kierowców

Spokojnemu obywatelowi spali po mieście np 8
Ciufci jak pisał 14 przy deptaniu
Kobiecie co lubi czasem depnąć 10

Uwierz mi nie jestem zbyt spokojnym obywatelem ;) a co do błędów pomiaru w tankowaniu, to nawet jeżeli by mi przy jednym tankowaniu weszło mniej, to przy następnym by się wyrównało, przecież nie można ciągle nie dolewać do zbiornika. Kiedyś robiłem jakieś długodystansowe pomiary, ale mi się znudziło szybko.

[ Dodano: Wto Gru 21, 2010 23:00 ]
IROLA napisał/a:
Jeżeli sprawdzam to tylko po przejechaniu ok. 1000 km
Tak ale to ma sens tylko dla obliczenia średniego spalania.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 21:58   

ja tam wszystkie tankowania notuję i jest z bańki ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all] Kto jezdzi na oleju syntetycznym tak naprawde.
keczu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Pon Kwi 16, 2012 19:44
parasite
Brak nowych postów [seria L] Co ile kilometrów wymienialiście rozrząd ?
xxxgrze Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 12 Czw Sty 15, 2009 19:43
nowik1982
Brak nowych postów [wszystkie] Modifikator plus
Darulek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Paź 05, 2010 20:37
liberoy
Brak nowych postów [wszystkie] A może tak bez T4?
lamer Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Sro Lip 09, 2008 08:00
rolando
Brak nowych postów [ K-sereies wszystkie ]
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Czw Lip 03, 2008 12:39
kolin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink