No to tera ja.
Mod. 1
Na poczatek moja "power" rura byla zamontowana prowizorycznie pod spodem, z braku czas(no i piwa moze ). Fotki beda nizej.
Mod.2
Pozniej nadszedl czas na zmiany i zostala zamocowana w tym plastyku ktory oslania silnik od spodu. Jest tam takie fajne miejsce i wpasowala sie idealnie, jedynym minusem bylo to ze rura byla blisko kolektora wydechowego. Po dlugich przemysleniach przy piwku nadszedl czas na zmiany
I tu narodzil sie pomysl na
Mod. 3
Rura powedrowala pod zderzak i zostala polaczona z zaslepka halogena. Tu nie obeszlo sie bez kombinacji, ale efekt koncowy zadowolil mnie i to nawet bardzo . Powietrze jest lapane przez ta zaslepke ktora dziala jak lejek, i zimniutkie leci do silniczka.
Ostatnia modyfikacja jaka zrobilem byla wymiana filtra na wklad K&N.
W miedzyczasie zostal udrozniony wydech (czyt. ostatni przelot), a w niedlugim czasie do wymiany pojdzie takze przepustnica. Dawca bedzie najprawdopodobniej MG ZR 160, chociaz w gre wchodzi takze 56mm przepustnica tylko nie wiem w jakim modelu byla stosowana. W sieci znalazlem cos o roverku ktory jezdzil na takiej wlasnie i na hamowni mial cos kolo 110KM(zapodam link tylko musze poszukac)
A tera fotki
[ Dodano: Nie Lip 20, 2008 16:25 ]
A tu jest o tym roverku
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 13:19
rodi* napisał/a:
chociaz w gre wchodzi takze 56mm przepustnica tylko nie wiem w jakim modelu byla stosowana
Rower z silnikiem 2,0 seria T i uwaga: Polonez z silnikiem Rovera. Tyle że tam jest inne sterowanie silnikiem krokowym ale to nie problem... Zawsze można krokowca seryjnego dać na przewodach.
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 7 Skąd: Kazimierz Dolny
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 12:35
Ja posiadam stożek Simota w obudowie carbonowej + dolot zimnego powietrza (z zaślepki od halogenu).
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 20:32
Chudy197 napisał/a:
Ja posiadam stożek Simota w obudowie carbonowej + dolot zimnego powietrza (z zaślepki od halogenu).
Dziś, chciałem jednoznacznie powiedzieć, że Ludzie nie montujcie dolotu z zaślepki halogenu. Jeździłem z PowerRurą z zasilaniem z zaślepki halogenu, i ... no i wszystko było by dobrze, gdybyśmy żyli na pustyni bez deszczu. Tak się tylko wydaje, że woda nie dostaje się do filtra. Ja dziś (po całym deszczowym tygodniu) otworzyłem obudowę filtra, tak dla sprawdzenia, i okazało się, że cały filtr jest mokry dodatkowo zawalony śmieciami z drogi.
Zdziwiło mnie to że w roverach przepustnice mają taką małą średnicę.Dopiero w MG ZR160 przepustnica jest podobnej wielkosci do tej z poloneza 1.4 16v rover.Jak się okazało w polonezach 1.4 była montowana identyczna przepustnica co w roverze 420si i 620 ti
Na wykresach widać iż z seryjnych 111km zrobiło sie 120km.Jest to odczuwalna zmiana.Po przepustnicy i dolocie który wg mnie jest u tego angola nietrafiony.Stożki za chłodnica i tak wysoko w komorze łapią ciepłe powietrze i zawsze spada moc w porownaniu do serii.Jedyne co to pomaga to na odgłos silnika.Kierowca moze poczuc sie szybszy
Z racji tego iż posiadam Poloneza 1.4 (97r) z silnikiem rovera i Rovera 416 (96r) i trochę zapasowych części postanowiłem założyć aluminiową przepustnicę z Poloneza do Rovera. Koszt takiej przeróbki jest niewielki gdyż przepustnice z polonezów 1.4 można kupić za małe pieniądze a są większe od tych fabrycznych roverowych.Dodałem jeszcze dolot dynamiczny zimnego powietrza do puszki i auto zdecydowanie lepiej się zbiera! Pozatym prędkośc maksymalna wzrosła z 195 do 207km/h.Katalizatora nie ruszałem chociaż wiem ze odetkanie go pomaga gdyz w poldku 1.4 wybebeszenie kata oddławiło silnik i lepiej idzie z niskich obrotów.Ale mam super ciche auto,a wiecej daje dolot niz wydech.
Jezdze tak juz ponad rok i nie miałem problemów z wodą w filtrze powietrza.Pewne i sprawdzone rozwiązanie Roverek Pali mniej bo zwiekszamy mu moment z dołu.Jezeli sie go katuje to minimalnie wiecej niz seria ale przy lepszych osiagach .
Jezeli kogos zainteresuje przeróbka przepustnicy (co jest proste i szybkie w wykonaniu,okolo 30min z zamontowaniem) to opisze dokładnie jak to zrobić.
Modyfikacjami dolotów w celu polepszania osiągów zajmuje sie hobbistycznie od kilku lat.
Dobrze rozumiem? Włożenie przepustnicy od poloneza/420si/620ti powoduje zwiększenie mocy w zwykłym K1.6?
Jezeli tak, i jeżeli nie wymaga to jakiejś dużej ingerencji w auto (żeby mozna było wrócić do starej w razie czego) to naturalnie byłbym zainteresowany opisem
btw. bardzo ładny czerwony silnik. Fabryczny kolor?
Ja chce sobie zaślepke z napisem ROVER (pod nią sę przewody WN) pomalowac na srebrno z czerwonymi napisami. Może jak będzie cieplej to coś pokombinuje .
Bo po otworzeniu maski moje autko prezentuje się słabo, nie licząc ze pewne elementy mi tam prodzewiały Wezme sie za to w lecie.
edit: juz wyczytałem że sama przepustnica od MG ZR bez innych modyfikacji "nic nie daje oprócz większego spalania", więc chyba sobie odpuszcze
Podejdz do tego po inżyniersku chłopie. Nie wszystko co piszą na forum jest prawdą. Jak zmienisz przepustnice to sam się dowiesz,powrót do oryginalnej to 4 sruby Silnik był czarny ale odkręciłem dekiel zaworowy,przejechałem szczotką na wiertarce i prysnąłem czerwonym motipem.Widziałem cos takiego
Tu masz linka do angolów:
Tyle ze ja nie bede wydawał kasy na przepustnice z zr-a jak mam wieksza pod reką i taniej!
Przepustnica duzo daje!Wciskaj sobie gaz do połowy albo do dechy.Jest roznica?Jest!Wiadome ze duza przepustnica przy pełnym otwarciu poda wiecej powietrza niz mała wiec komputer poda wiecej paliwa,ale tylko przy pełnym gazie.Dlatego wiecej spali ale tylko przy pelnym wychyleniu przepustnicy!Minimalnie podniesie sie moc bo chyba po to jest ten temat "modyfikacje układów dolotowych" ?Jezeli dodatkowo dostarczysz silnikowi zimne powietrze (z zewnątrz) a nie ogrzane z pod maski to wieksza ilosc powietrza (jest gestsze) dostanie sie do silnika w 1 cyklu spalania czyli tez podniesie minimalnie moc.Nie zamuli ci napewno silnika!!!To brednie!Jedynym minusem(plusem?) jest to ze silnik wchodzi na obroty jak kawasaki ninja i trzeba delikatnie obchodzic sie z gazem,ale moja zona sie nauczyla Fajne jak ktos lubi szybko jezdzic.
Duzo czytałem o tych silnikach i wiem ze bardzo żywo reagują na poprawe dolotu.Niektóre silniki fabrycznie dławiło się na przepustnicy zeby ograniczyc moc.W załączniku masz zdjecie na ten temat.W poldku mam 1.4 16v i przepustnica tam jest ogromna ale ma z boku blokade i otwiera sie prawie na maksa.Po zpiłowaniu blokadki otwiera sie na maksa dajemy porzadny dolot i auto wyraznie lepiej jezdzi.Urywasz sekunde do setki!Tyle ze w zimie przy -15C auto sie minimalnie dłużej nagrzewa Jezeli nic by to nie dawało to napewno bym nie pisał tych postów.To jest pierwsza rzecz by usprawnic silnik.Auto jest nadal ciche!Ja niebawem zajmę się głowicą.Powiekszanie kanałów dolotu i wydechu.Katalizatora nie ruszam bo jest super sprawny a auto super ciche.
odświeżam temat bo chciałbym się zapytać skąd najlepiej poprowadzić dolot zimnego powietrza do seryjnej puszki.Myślałem o dolocie od zaślepki halogenu ale tutaj patrze że kolega fearless pisze że dużo syfu i wody dostaje się do silnika.Więc jak myślicie skąd poprowadzić dolot macie może jakieś pomysły.Wszystkie sugestie i fotki mile widziane
Moge wam zagwarantowac ze na tej wyskokosci dolot to predzej czy pozniej drobny piach i pył w przepustnicy.Wujek tak ma i nie polecam.Ostatnio mu gasł silnik wiec sprawdziłem i sie okazało ze przepustnica sie przycinała od tego pyłu! Proponuje za kratką wlotu powietrza,jezdze tak rok i jet czysciutko.Zdjecia dałem powyżej
Polecam tez załozenie przepustnicy z poloneza 1.4 bo jest najtańsza i najwieksza z roverowskich (56mm). Ta sama była w 2.0turbo benzyna 200km. Masz około 3-5km wiecej, nie masz zwężki w dolocie (seryjna jest zwężana) i natychmiastowa reakcja na dotkniecie gazu. Silnik wchodzi na obroty jak Hayabusa, tzn czułośc pedału gazu jest o wiele większa, tez rok testowane i zadnych problemów Jak kogos zainteresuje to pokaze jak szybko przerobic przepustnice z poldka zeby pasowała do roverka, zrobie taki mini opis ze zdjeciami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum