Forum Klubu ROVERki.pl :: [polonez] silnik 1.8T odcina zaplon
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[polonez] silnik 1.8T odcina zaplon
Autor Wiadomość
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 22:26   

Zaczynajac odpowiedzi od samego poczatku.
Markzo- nie da zamontowac sie oryginalnego czujnika do mojego kola. Nie do konca chodzi o to ze sie nie DA, tylko czujnik jest za duzy i wogole nie widzi przerw w zebach.
Multek- nie wiem czy pamietasz jak jeszcze Przemek robil swoje 1.8 turbo i on mial wlasnie eku mastera. Nie chodzilo o powielanie pomyslu tylko zeby zrobic z normalnego kompa... wcale nie twierdze ze to byl dobry pomysl ale juz slowo sie rzeklo graty kupione i teraz nie wywale kolejnych 2tys na inny komputer
BigBoyPl- troche nie rozumiem pytanie.... ale postaram odpowiedziec. Zeby zamontowac kolo dwu masowe w polonezie trzeba cofnac skrzynie jakies 2cm wyciac rant w skrzyni i dorobic mocowanie rozrusznika (a raczej zastosowac inny i najlepiej w innym miejscu) pozniej tylko mocowanie czujnika i pewnie chydrauliczne docisk bo pewnie linkowego sie nie wsadzi.
W kole z 75- odleglosc od zeba do zeba wynosi 26mm srednica zeba 3mm
Nawiercane kolo poloneza - odleglosc od zeba do zeba 23mm srednica zeba 7mm


Czy ktos moze mi zmalesc w RAVE jaki jest zastosowany typ czujnika Halla (moze jest jakis model numer albo inne oznaczenie)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 23, 2016 22:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 24, 2016 05:17   

chudy86044 napisał/a:
Czy ktos moze mi zmalesc w RAVE jaki jest zastosowany typ czujnika Halla (moze jest jakis model numer albo inne oznaczenie)

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-NSC106100

tu masz, ale on jest taki sam jak w 1,8 NA i KV6. Możesz pokazać jakis założyłeś w jego miejsce? ten z bmw?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 13:06   

http://bmwcentrum.pl/bosc...e93,id3537.html
dokladnie taki, tylko on ma chyba jakos inaczej piny albo jest zepsuty bo jak sprawdzam dioda gdzie wychodza sygnaly to albo mi dioda swieci caly czas albo nie swieci wcale

[ Dodano: Nie Lip 24, 2016 14:06 ]
Wieczorem usiade i zrobie zdjecie z jednym i drugim czujnikiem...
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 14:13   

chudy86044, chodziło mi o to :
Jak najpierw przyłożysz twoje koło do silnika to w którym miejscu są przerwy w znacznikach a później jak przyłożysz koło od 75 to czy znaczniki są tak samo czy przesunięte o ileś. Pytam bo czujniki są w innych miejscach więc żeby odczytać ten sam sygnał powinno być jakieś przesunięcie.
Jeśli tego przesunięcia nie ma to mógłbyś sobie dorobić czujnik z wystającym hallotronem w miejsce oryginalnego ale to wymaga pomiarów i precyzji ;[
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 22:20   

Jakby czujnik miał nie łapać przerw na triggerze to problem byłby cały czas a nie tylko jak dmucha turbo. Te koło pasowe jest na 100% dobrze ustawione kątowo względem wału korbowego ? Może szaleć zapłon też przez walniety knock sensor, odepnij ew podmień.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 04:53   

zacekpl napisał/a:
Te koło pasowe jest na 100% dobrze ustawione kątowo względem wału korbowego ? Może szaleć zapłon też przez walniety knock sensor, odepnij ew podmień.

nie koniecznie, to samo dzieje się na decie przy 1,8t - wolne są jako takie, dołozysz do pieca i zaczyna gubić sygnał, także trop jest dobry.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 07:19   

Juz się troche gubię w tym temacie, ale czy dobrze rozumiem ze to koło jest robione na wzór i jest mniejsze?
_________________
75 Red Edition
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 08:50   

Tak, zostalo przeskalowane. Nie wiem czy to ma prawo dzialac....
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 08:56   

Niby żeby tez mniejsze, ale mniejsza średnica powoduje ze zęby poruszają sie z inna prędkością.

Nie znam sie na tym za bardzo, ale moze podpiąć oscyloskop do czujnika i sprawdzic jak odczytuje sygnał?
_________________
75 Red Edition
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Lip 25, 2016 09:15   

longer86 napisał/a:
Niby żeby tez mniejsze, ale mniejsza średnica powoduje ze zęby poruszają sie z inna prędkością

Liniową tak, kątową nie.

Markzo, ale na decie gubi sygnał przy customowym wieńcu ?
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 09:40   

Zacek przy ori gubi, dlatego proponowalem wczesniej jakis popularny trigger i deta, to powinno dzialac ale musi byc w trybie FI :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Lip 25, 2016 09:58   

No przy ori nie gubi bo są za małe przerwy na wieńcu, więc nie sądze ze tutaj ma to jakiś związek. Ale żeby to sprawdzić najlepiej sprawdzic przebieg sygnału oscyloskopem. Chudy napisał już, ze nie chce zmieniać sterowania, i wcale sie nie dziwie, zobacz ile zachodu było z uruchomieniem tego.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 25, 2016 17:41   

Mniejsze kolo nie do konca powoduje wieksza predkosc bo obrut kola de fakto jest taki sam tylko dla czujnika tak jakby "dlugosc fali" sie zmienila. Zrobilem test trzech czujnikow

Oryginalny- silnik tak jakby chciak odpalic na jeden cylinder, taki pojedynczy zaplon
Troche mniejszy czujnik- silnik pali tylko gubi sugnal na wyzszych obrotach
Czujnik z bmw- kompletna poraszka zero reakcji (obstawiem ze nie wiem dokladnie jak go podlaczyc)

Pomysl z osculoskopem moze dobry tylko pytanie skad go wezme...chyba ze ktos posiada w okolicach warszawy to chetnie skorzystam
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 18:45   

A tak ogólnie to tych zębów na kole nie jest za mało?
_________________
75 Red Edition
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 20:18   

longer86 napisał/a:
A tak ogólnie to tych zębów na kole nie jest za mało?

jeśli jest poprawnie przeskalowane to nie powinno być za mało, moim zdaniem ktoś się rypnął przy skalowaniu - ja bym dążył do ori czujnika i rzeźby w zamachu z poldka.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Lip 25, 2016 23:33   

Markzo napisał/a:
ja bym dążył do ori czujnika i rzeźby w zamachu z poldka.

Nie ma miejsca tam na to.

A może spróbować zmniejszyć szerokość znaków na kole ? Chociaż wtedy wydłuzy sie przerwa w sygnale kosztem sygnału...
Najpierw spróbowałbym uzyć funkcji oscylokopu w jakimś interfejsie diagnostycznym. Oscyloskop powinien mieć każdy ogarniety elektryk. Jak nie to popytaj w jakimś technikum. Sygnał łatwo jest sprawdzić, bo czujnik wysyła go wprost, a badamy względem masy.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 23:35   

Wartości na czujniku wahają sie w zależności jak dluga przerwa jest miedzy zębami, być może na wyższych obrotach czujnik nie wyrabia lub ma zbyt niski skok napięcia i to wprowadza sterownik w błąd
_________________
75 Red Edition
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 26, 2016 07:03   

A custom zamach? Bo moze sie okazac, ze to tansza opcja niz swinia i zmiana systemu zaplonu/strojenie.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 26, 2016 19:11   

Castomowe kolo odpada, od tego zaczelem zabawe... zrobienie kola na zamowienie to okolo 3tys. W gore z racji tego ze kolo musi zostac zaprojektowane na nowo... gdyby to byla jakas honda albo bmw to byla by inna cena... Jak orientowalem sie w czujnikami halla to dzialaja tak: ze jest zab- jest sygnal. nie ma zeba- nie ma sygnalu. Bardziej obstawiam ze zmienil sie czas OD ZEBA DO ZEBA i dlatego komputer glupieje
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 26, 2016 20:56   

chudy86044 napisał/a:
Bardziej obstawiam ze zmienil sie czas OD ZEBA DO ZEBA i dlatego komputer glupieje

jesli koło jest poprawnie przeskalowane to nie powinno tak być, może weź to sam przelicz czy jest dobrze dobrane pomniejszenie?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez] Silnik krokowy z PN 1.4 pod sterownik 1.8
miniex Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Wto Maj 24, 2016 18:59
chudy86044
Brak nowych postów [ Polonez 1.4 ]gdzie znajduje się czujnik temperatury silnik
Polonezik Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Nie Paź 28, 2012 19:35
Polonezik
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 21:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink