Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lip 23, 2016 22:26
Zaczynajac odpowiedzi od samego poczatku.
Markzo- nie da zamontowac sie oryginalnego czujnika do mojego kola. Nie do konca chodzi o to ze sie nie DA, tylko czujnik jest za duzy i wogole nie widzi przerw w zebach.
Multek- nie wiem czy pamietasz jak jeszcze Przemek robil swoje 1.8 turbo i on mial wlasnie eku mastera. Nie chodzilo o powielanie pomyslu tylko zeby zrobic z normalnego kompa... wcale nie twierdze ze to byl dobry pomysl ale juz slowo sie rzeklo graty kupione i teraz nie wywale kolejnych 2tys na inny komputer
BigBoyPl- troche nie rozumiem pytanie.... ale postaram odpowiedziec. Zeby zamontowac kolo dwu masowe w polonezie trzeba cofnac skrzynie jakies 2cm wyciac rant w skrzyni i dorobic mocowanie rozrusznika (a raczej zastosowac inny i najlepiej w innym miejscu) pozniej tylko mocowanie czujnika i pewnie chydrauliczne docisk bo pewnie linkowego sie nie wsadzi.
W kole z 75- odleglosc od zeba do zeba wynosi 26mm srednica zeba 3mm
Nawiercane kolo poloneza - odleglosc od zeba do zeba 23mm srednica zeba 7mm
Czy ktos moze mi zmalesc w RAVE jaki jest zastosowany typ czujnika Halla (moze jest jakis model numer albo inne oznaczenie)
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 23, 2016 22:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lip 24, 2016 13:06
http://bmwcentrum.pl/bosc...e93,id3537.html
dokladnie taki, tylko on ma chyba jakos inaczej piny albo jest zepsuty bo jak sprawdzam dioda gdzie wychodza sygnaly to albo mi dioda swieci caly czas albo nie swieci wcale
[ Dodano: Nie Lip 24, 2016 14:06 ]
Wieczorem usiade i zrobie zdjecie z jednym i drugim czujnikiem...
chudy86044, chodziło mi o to :
Jak najpierw przyłożysz twoje koło do silnika to w którym miejscu są przerwy w znacznikach a później jak przyłożysz koło od 75 to czy znaczniki są tak samo czy przesunięte o ileś. Pytam bo czujniki są w innych miejscach więc żeby odczytać ten sam sygnał powinno być jakieś przesunięcie.
Jeśli tego przesunięcia nie ma to mógłbyś sobie dorobić czujnik z wystającym hallotronem w miejsce oryginalnego ale to wymaga pomiarów i precyzji ;[
Jakby czujnik miał nie łapać przerw na triggerze to problem byłby cały czas a nie tylko jak dmucha turbo. Te koło pasowe jest na 100% dobrze ustawione kątowo względem wału korbowego ? Może szaleć zapłon też przez walniety knock sensor, odepnij ew podmień.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
No przy ori nie gubi bo są za małe przerwy na wieńcu, więc nie sądze ze tutaj ma to jakiś związek. Ale żeby to sprawdzić najlepiej sprawdzic przebieg sygnału oscyloskopem. Chudy napisał już, ze nie chce zmieniać sterowania, i wcale sie nie dziwie, zobacz ile zachodu było z uruchomieniem tego.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lip 25, 2016 17:41
Mniejsze kolo nie do konca powoduje wieksza predkosc bo obrut kola de fakto jest taki sam tylko dla czujnika tak jakby "dlugosc fali" sie zmienila. Zrobilem test trzech czujnikow
Oryginalny- silnik tak jakby chciak odpalic na jeden cylinder, taki pojedynczy zaplon
Troche mniejszy czujnik- silnik pali tylko gubi sugnal na wyzszych obrotach
Czujnik z bmw- kompletna poraszka zero reakcji (obstawiem ze nie wiem dokladnie jak go podlaczyc)
Pomysl z osculoskopem moze dobry tylko pytanie skad go wezme...chyba ze ktos posiada w okolicach warszawy to chetnie skorzystam
A tak ogólnie to tych zębów na kole nie jest za mało?
jeśli jest poprawnie przeskalowane to nie powinno być za mało, moim zdaniem ktoś się rypnął przy skalowaniu - ja bym dążył do ori czujnika i rzeźby w zamachu z poldka.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
ja bym dążył do ori czujnika i rzeźby w zamachu z poldka.
Nie ma miejsca tam na to.
A może spróbować zmniejszyć szerokość znaków na kole ? Chociaż wtedy wydłuzy sie przerwa w sygnale kosztem sygnału...
Najpierw spróbowałbym uzyć funkcji oscylokopu w jakimś interfejsie diagnostycznym. Oscyloskop powinien mieć każdy ogarniety elektryk. Jak nie to popytaj w jakimś technikum. Sygnał łatwo jest sprawdzić, bo czujnik wysyła go wprost, a badamy względem masy.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Wartości na czujniku wahają sie w zależności jak dluga przerwa jest miedzy zębami, być może na wyższych obrotach czujnik nie wyrabia lub ma zbyt niski skok napięcia i to wprowadza sterownik w błąd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 26, 2016 19:11
Castomowe kolo odpada, od tego zaczelem zabawe... zrobienie kola na zamowienie to okolo 3tys. W gore z racji tego ze kolo musi zostac zaprojektowane na nowo... gdyby to byla jakas honda albo bmw to byla by inna cena... Jak orientowalem sie w czujnikami halla to dzialaja tak: ze jest zab- jest sygnal. nie ma zeba- nie ma sygnalu. Bardziej obstawiam ze zmienil sie czas OD ZEBA DO ZEBA i dlatego komputer glupieje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum