masz memsa z Roverowskiego 2.0? czy z Poloneza (1.4)? Jeśli z Rovera, to jakiego? 2 wtyczki przy ecu? Jakie masz do tego wtryski, 380/460 czy z 1.8?
GoldenFSO napisał/a:
W czasach kiedy zaczynałem zabawę z wkładaniem 1.8 do poloneza (okolice 2008 r.) zdjęcie immo z memsa 1.9 kosztowało ponad 500 zł , nie mówiąc już o cenach sterowników. Generalnie wyszło na dobre bo mam dużo momentu.
Masz jakiś wykres?
Używasz Deta 3, w jakim trybie? FI czy świnia? Ponawiam pytanie o zapłon, jesteś w stanie go zmieniać? Pytam, bo nie bardzo komukolwiek z forumowiczów (memsy 1.9 i 1.6) udało się ruszyć zapłon - trigger zapłonu z DETa to 18-1-18-1, natomiast zamachy z memsów 1.6 i 1.9 mają troche inny wieniec:
4 wycięcia
Czy detem tylko korygujesz paliwo, a zapłon nie jest modyfikowany? Obroty musisz mieć, żeby to w ogóle działało - czy tylko wklepałeś ilość sygnałów na obrót i dopasowałeś odczyt z deta do rzeczywistych obrotów?
GoldenFSO napisał/a:
Jeśli chodzi o sterowniki od auta z automatem, to słyszałem o wykorzystywaniu takowych z aut ze skrzynią stepspeed. Ale w PL to chyba nie jeździ taki żaden.
tak, dokładnie o to chodzi chociaż ja dziś zacząłem używać MBC i jest nawet orajt chociaż EBC na pewno jest dużo lepsze, w ZS wyraźnie widać różnice
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 22, 2019 22:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sterownik bodajże z 820 2.0, 1 wtyczka, wtryski z 1.8 ale nie pamiętam czy standard - 218 ccm, albo 198 ccm (oczywiście mogę się dogrzebać do numerów wtrysków i sterownika, ale do auta mam 70 km ).
Wykres: hamownia
pomiar na lekkiej nieszczelności po zejściu 4-2 i zdjętym paliwie (prosty wskaźnik z wąskiej sondy nigdy nie wchodzi na bogate) ze względu na szarpnięcia, które okazały się później uwaloną elektrodą na świecy - poźniej już nie klikane, ale "dupohamownia" wykazywała przed tym faktem lepsze parametry, szczególnie powyżej 5000 rpm.
na dolocie: przepustnica 2.0rover/1.4 polonez, kolektor vvc przespawany na układ wzdłużny zespołu napędowego: spasowane przejścia góra/dół/głowica - dodatkowo wyszkiełkowany wewnątrz oraz przekładki terrmiczne głowica/dół/góra, filtr z puszką ori polonez 1.4/ rover 2/0.
na wylocie: w głowicy nic nie ruszane, długie 4-2-1 (długości zejść wzorowane z freelandera) z zachowaniem pulsacji spalin, w kolektorze obrobione spawy,do zejścia w 1 owinięte i na 56 mm, tłumniki żadne przeloty, rynny itp - środek t4 a końcowy passat b4 2.0b
Na pozostałe pytania odpowiem po konsultacji z kolegą który mi to wstępnie klikał, bo do prawdziwego strojenia na hamowni obciążeniowej nie doszło
Hmm... Strasznie duzo Nm jak na tak niska moc, weryfikowales to gdzies? Z tego co piszesz zaplonem nie kreciliscie, tylko paliwo? Jak sie czegos dowiesz to daj znac
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomiar w obecnym setupie był tylko raz wykonywany - potwierdzenia z innej hamowni nie mam. Mam tylko wykres z poprzedniego setupu - przyrostu jest jakieś 10 km i 30 NM.
Trigger z DETa: "Rover K Series" dodany jakiś czas temu (kilka lat) przez Jadźwina na prośbę jakiegoś tam człowieka co coś dłubał na mgr z silnikiem 1.4.
Zapłon ruszony - obroty czytane bez kombinacji, paliwo - sygnał z DETa wlutowany bezpośrednio pod mapsensor w serowniku oryginalnym.
Zapłon ruszony ostrożnie bo stukało, ale jak się później okazało z innego powodu. Aha mam dołożony stuk sensor - tak jak w 2.0 i czujnik temp. paliwa.
Ostatnio zmieniony przez GoldenFSO Sro Wrz 25, 2019 09:32, w całości zmieniany 1 raz
Ok to najpierw kolejny istotny krok dzieki Johnemu Oio udalo sie usunac boostcut w sterowniku z 75/ZT 1.8T mozna dmuchac powyzej 0.95b
GoldenFSO,
Ciekawe info, bo jesli uzywasz sterownika z 2.0 to ten trigger z deta nie dziala przerabialem temat i niestety nawet sam Ecumaster (Jadzwin albo Kisiel) przyznali, ze det nie dziala z steronikiem rovera. Tutaj tez dziwi mnie stukowe, w swoim 1.8 (jeszcze bez turbo) mocno waliłem zaplonem i na paliwie 95 nie bylo stukowego, mowie tu o wyprzedzeniu 20-21st przy butowaniu a mozesz w decie np ustawic odciecie na 5000rpm i bedzie dzialac? A i na ustawieniu Rover kseries auto bedzie jezdzic, jednak jak porownasz obroty w det z rzeczywistymi to sie rozjezdzaja
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
GoldenFSO, ale zaraz zaraz, uzuwasz ECU z 2.0 NA? z Kołem zamachowym k series?
[ Dodano: Sro Wrz 25, 2019 11:03 ]
Bo z tego co piszesz wynika że trigger dla 2.0 i k series jest taki sam. Przerobiłem temat zapłonu na wszystkie strony i zapłonu nie dao sie ruszyć.
Tak, używam ECU z 2.0 kod silnika 20T4H. Trigger w polonezowskim kole od 1.4 jest taki sam jak w 2.0 rovera. Z tego co się orientuję w 1.4 montowanym w roverach jest już koło z innym triggerem - dlatego też w moim przypadku nie można mówić o typowym kole dla kseries (no chyba, że się mylę - bo to wiedza z przed 10 lat ).
Jeśli chodzi o obroty to porównując odczyt z deta i memsdiaga to pokrywały się. O ile rozjeżdzają się te obroty? - bo to może było nie do wyłapania w warunkach drogowych. Odcinka nie była przesuwana.
Spalanie stukowe: mam takie wrażenie, że ECU spóźnia się z korekcją zapłonu - może to wina złego umiejscowienia stuk sensora. Sprężanie też miałem po 15,5 bara co na pewno sprzyjało stukaniu.
Jutro jestem u kolegi na dłubaniu przy głowicy to będę mógł odświeżyć wiadomości na temat przebiegu strojenia.
Natomiast przed zimą może uda mi się sprowadzić auto do miasta i będzie można odnieść się do Waszych pytań w sposób doświadczalny oraz dokonać pomiaru na hamowni.
Wracając do sterownika z 18k4g - drugą sondę jesteście w stanie "wyłączyć"?
Co do wyłączenia drugiej sondy lambda to jestem w trakcie opracowywania rozwiązania. Jest szansa że przy czytaniu błędów będą widoczne ale będą traktowane jako nieistotne - brak check engine.
U nas na przeglądach błędów w komputerze nie sprawdzają także będzie jak na razie ok
A w MEMSIE odczyt z drugiej sondy jest jakoś istotnie brany pod uwagę przy dawkowaniu paliwa, czy raczej informacyjnie?
A nie dało by się ustawić stałej, "dobrej" wartości? Bo podejrzewam, że całkowitego pominięcia nie da się zrobić.
Druga sonda sprawdza jedynie sprawność katalizatora i nie jest brana pod uwagę przy dawkowaniu paliwa. Na odłączonej sondzie jest stała wartość bodajże 450mV czyli można powiedzieć że "dobra".
Więc po wyłączeniu sondy w mapie po prostu nie będzie się świecił check engine z tego powodu.
Ale jeszcze chwilę mi pewnie zejdzie żeby to opracować. Stay tuned
[ Dodano: Sro Maj 13, 2020 12:37 ]
Dawno nie było żadnej aktualizacji tematu. Właśnie udało mi się uruchomić w VVC alternatywną odcinkę obrotów czyli tak zwany Launch Control
Aktualnie na filmiku ustawiony limiter do 3500 obrotów gdy prędkość auta jest poniżej 12km/h. Powyżej 12km/h normalnie odcina więc można ruszyć ostro z pedałem w podłodze bez mielenia kołami w miejscu.
Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=W1YaJGTEey8
To i ja sie pochwale
1.8VVC Turbo z Launch Control i pops&bangs bez LilJohn wuj by bylo z tych calych modow zasluzyles na tytul ArcyMajstra! tak to wyglada:
https://youtu.be/Xex3jJ_E69I
Co dalej? Wiecej boosta, flatshift i ebc
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
To rower ma fabrycznie ASR czy dorabiali? I jak to wygląda ze skrzynią, jej sterownik też zmieniali?}
W sumie śmiesznie to wygląda jak jedzie sobie tak 20km/h i strzela z wydechu, miałem tak w maluchu jak był zepsuty
Nie ma "ich", to wszystko moje filmiki
Fabrycznie nie ma takich funkcjonalności, napisałem własny kod który ECU wykonuje. Jaki sterownik skrzyni?
To akurat była pokazówka pod film, sam poniżej pewnych obrotów mam mocno ograniczone te strzelanie że tylko gdy go butuje to strzela jak rajdówka. Przy spokojnej jeździe jest cicho.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum