Wysłany: Nie Lis 11, 2007 20:37 [416 i16V] hgf wymiana prosba o rade
Jak juz wczoraj pisalem ,hgf dopadl mojego roverka .Mam prosbe o opinie jak duza trudnosc sprawia ta operacja .Wiem ,niektorzy pomysla wariat ,ja jednak powaznie rozwazam mozliwosc samodzielnej wymiany.Dlatego prosze Was o odpowiedzi na pytania,ktore mnie nurtuja:
1.Jedyny objaw w tej chwili to majonez w zbiorniku wyrownawczym-czy musze rozbierac walki rozrzadu?
2.Na zdjeciu w Haynes sruby od glowicy maja dziwne lby -potrzebny specjalny klucz?
3.Jakich niespodzianek moge oczekiwac przy zdemowaniu glowicy?
4.Jak zapobiec ewentualnemu przestawieniu sie walkow rozrzadu?
Ostatnie pytanie penie niektorych rozbawi ale czy osoba majaca za soba wymiane np.sprzegla w aucie jest w stanie to zrobic? Troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ,ze wlasciciele roverkow zrozumieja moje rozterki.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 20:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ostatnie pytanie penie niektorych rozbawi ale czy osoba majaca za soba wymiane np.sprzegla w aucie jest w stanie to zrobic?
zdecydowanie tak
RAVE w rękę i do dzieła
Sly napisał/a:
czy musze rozbierac walki rozrzadu?
chodzi o to czy musisz je wyjąć, czy zdjąć z nich koła ?
w pierwszym przypadku tak (ale same wyjdą po odkręceniu górnej połówki głowicy) w drugim nie, ale wypadałoby wymienić uszczelniacze, acz to zawsze można zrobić później
Sly napisał/a:
4.Jak zapobiec ewentualnemu przestawieniu sie walkow rozrzadu?
poprostu zapoznaj się ze znakami ustawienia rozrządu
po sprawie ustawisz na znaki i będzie ok
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 20:45
Sly napisał/a:
Jak juz wczoraj pisalem ,hgf dopadl mojego roverka
Zatem dlaczego nie kontynuujesz tamtego wątku, tylko zakładasz nowy? Scalam, żeby był pogląd na całość problemu.
Sly napisał/a:
Ostatnie pytanie penie niektorych rozbawi ale czy osoba majaca za soba wymiane np.sprzegla w aucie jest w stanie to zrobic? Troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ,ze wlasciciele roverkow zrozumieja moje rozterki.
A sprawdzisz sam szczelność głowicy? A splanujesz ją przed założeniem uszczelki?
Ostatnio zmieniony przez thef Nie Lis 11, 2007 20:58, w całości zmieniany 1 raz
No wlasnie planowanie glowicy jest konieczne zawsze?dodam ,ze nie mialem sytuacji "zagotowania"sie silnika a przebieg w tej chwili to jakies 100kkm no i te lby srub dziwnie wygladaja
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 20:54
Głowicy nie rozpoławiaj (wałków nie ma potrzeby wyciągać) zdemontuj głowicę w całości (i tak ją oddasz do legalizacji płaszczyzny i sprawdzenia pod ciśnieniem), ustawić rozrząd dasz radę tak jak na rave w razie pytań pisz- pomożemy
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 21:10
Sly napisał/a:
Dzieki thef nie jestem biegly w komputerach natomiast jestem pod wrazeniem checi pomocy to pomaga
Nie ma sprawy, od tego tu jesteśmy .
Planowanie głowicy jest konieczne i dobrze jest również wymienić śruby na nowe. No i koniecznie oddaj ją na test szczelności, bo co z tego, że wymienisz uszczelkę jeśli głowica będzie nieszczelna? Z demontażem i montażem pewnie sobie poradzisz, skoro nawet sprzęgło nie było Ci straszne, ale trzeba to zrobić bardzo dokładnie, momenty dokręcania i ustawienie rozrządu, ale to chyba wiesz .
Czy masz na mysli szczelnosc zaworow ? Po przejechaniu ok 7k km nie zauwazylem aby byly problemy z praca silnika .Mieszkam w UK wiec proba wymiany we wlasnym zakresie jest kuuuuszaca.O srubach wiem tylko o co chodzi z tym ksztaltem lbow?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 21:25
Przy tego typu naprawie warto zrobić głowicę standartowo całą , co do śrub to jest Torx zewnętrzny o rozmiarze 12
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 21:28
Mam na myśli szczelność głowicy jako takiej. Sam właśnie jestem na etapie wymiany głowicy w swoim dieslu, bo ma pęknięcie (nieszczelność) pod zaworem wydechowym trzeciego cylindra i spalała mi płyn. U ciebie dochodzi jeszcze szczelność na łączeniu z głowiczką. Co do śrub, to nie bardzo wiem jakie tam są, ale być może TORX.
Dzieki Przemo tego mi brakowalo .jeszcze tylko pytanie o ewentualne srodki wspomagajace zespolenie bloku z glowica ,mam na mysli srodki klejace ,itp.natomiast w instrukcji haynesa nie mowia o koniecznosci naprawy glowicy.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 21:39
Proponuję tobie zakupić nowy typ uszczelki pod głowicę , żadnych środków wspomagających nie potrzeba jedynie w momencie rozpoławiania głowicy ale to juz robi firma która legalizuje płaszczyznę (tam jest uszczelniacz płynny typu Locktite/nie silicon) co do naprawy głowicy to przy tego typu usterce warto sprawdzić ją pod ciśnieniem na szczelność a przy takiej naprawie to radzę zrobić wszystko kompleksowo i masz spokój na długi czas , ale to zależy tylko od ciebie
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Thef to chyba twoj ma wiekszy przebieg albo sie gotowal?Chyba ,ze jest to konsekwencja walnietej uszczelki.Mam duza radosc z tego auta ale przyznaje ,ze co rusz widze rovera przy ,ktorym stoi kierowca z butelka wody brrrr. Cale szczescie ze nie kosztowal mnie majatku.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 21:43
Sly napisał/a:
Thef to chyba twoj ma wiekszy przebieg albo sie gotowal?Chyba ,ze jest to konsekwencja walnietej uszczelki.
Przebieg 180tys. Mój się nie gotował na pewno od przywiezienia go z Austrii (jakieś 3lata już będzie). Ale od jakiegoś czasu zaczął po prostu żłopać płyn jak jakiś uzależniony. Po rozebraniu się okazało, że uszczelka w zasadzie okay, ale głowica musiała być robiona kiedyś no i w końcu padła. W dieslu uszczelka to podobno żadki przypadek, no ale głowice ponoć lubią pękać.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 21:46
Panowie , zdarzało się że auto nowe bez praktycznie przebiegu stojące w salonie miało wycieki itp.problemy z uszczelką pod głowicą więc nie ma co się kierować przebiegami , to jest wynik felernej uszczelki oraz momentu dokręcenia
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Czyli wymieniac i uzywac dalej ale czy sa jakies wskazowki jak tego uniknac? Tak pytam ,na "zas".Nie ukrywam iz w Anglii to dosc przyjemne auto za male pieniadze.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 21:55
Wymień na nowy typ uszczelki i będziesz miał spokój
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
No a teraz najwieksza zagadka przestalo ubywac plynu chlodniczego ,od jakiegos tygodnia nie dolewam ,choc jezdze i zdarzalo sie stac w korkach !Majonez w zbiorniku wyrownawczym jest tylko na sciankach.Macie jakies pomysly?
[ Dodano: Pon Lis 12, 2007 16:52 ]
tak sobie ogladalem dzis silnik i mam pytanie .Jak uporam sie z rozrzadem,odkrece obydwa kolektory i termostat to zostaja juz tylko sruby od glowicy?pominalem pokrywe zaworow ale to jest oczywiste.
srubu glowicy sa tak jakby pod walkami rozrzadu, oczywiscie widac je i nie trzeba odkrecac walkow zeby odkrecic sruby glowicy, trzeba tylko potem ropiac rozrzad i przestawic je w odpowiednie polozenie
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum