Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] Przestroga dla wszystkich - sworzeń...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All] Przestroga dla wszystkich - sworzeń...
Autor Wiadomość
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 16:48   

Mnie też to spotkało. :sad:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 23, 2011 16:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 17:40   

Nie straszcie ludziska :shock:

Chyba u siebie tez wymienię profilaktycznie, bo za każdym razem na autostradzie o tych fotach myślę :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 20:54   

Mi sie to stało przy 40km/h a i tak szkody duże.Na pierwszy rzut oka nie wygląda źle ale przy dokładnych oględzinach nie wygląda to za ciekawie.Nawet felga od środka dostała.Dobrze że mam AC.
Remi55 napisał/a:
Chyba u siebie tez wymienię profilaktycznie, bo za każdym razem na autostradzie o tych fotach myślę

Dzien wcześniej jechałem do krakowa i momentami leciałem 180km/h.Nawet nie chce myśleć jakbym wyglądał gdyby to się stało przy takiej predkości.
Najgorsze jest to że zadnych objawów nie było, a 3 miesiące temu profilaktycznie sprawdzałem zawieszenie na stacji kontroli
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 08:57   

dlatego ja u siebie profilaktycznie wymieniłem te sworznie, koszt 170zł z robotą
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 24, 2011 09:11   

szukaj dziury wstaw samochód i drogowcy zwrócą :mrgreen: hehehe;)
 
 
matts 




Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: Wro/Lub



Wysłany: Czw Cze 02, 2011 20:15   

I u mnie również taka sytuacja...od tamtej pory uczę się postów z forum na pamięć:)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2011 23:14   

coś w tym jest, bo z rok temu stoje na przejściu dla pieszych, przejeżdżał przede mną chyba 400/45 i nagle trach patrze a tam sytuacja jak na zdjęciu wyżej, a wcześniej widziałem tak w civicu jak stał na poboczu... zbieg okoliczności?
_________________
75 Red Edition
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 07, 2011 10:04   

longer86 napisał/a:
zbieg okoliczności?

raczej zły stan sworzni
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 11:24   

Najgorsze jest to, że według opisów tego stanu nie da się w żaden sposób ocenić... Pomimo tego że nie mam luzów, nic nie skrzypi i zawieszenie pracuje prawidłowo ciągle myślę o opisanych tutaj sytuacjach...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 07, 2011 11:44   

dlatego powinno się je bezwzględnie wymienić i nie czekać aż koła odpadną
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 17:11   

Pytanie co ile km wymieniać, ewentualnie co ile lat... Pewnej Forumowiczce sworzeń padł po mniej niż roku od wymiany a nie sądzę aby wybierając części kierowała się oszczędnościami. Odkąd mam jakąkolwiek styczność z autami zauważam, że większość części zamiennych jest gorszej jakości niż oryginał z montażu. Czy to zwykła osłona przegubu, czy przegub, czy łożysko... wszystko wytrzymuje mniej niż część oryginalnie założona w aucie. Nie mówię tu o częściach wyczynowych jak wzmacniane panewki czy tuleje poliuretanowe a o częściach jakie kupić można do danego modelu auta w normalnym sklepie motoryzacyjnym.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 07, 2011 19:17   

marcin316 napisał/a:
Pytanie co ile km wymieniać, ewentualnie co ile lat...

Gadałem na ten temat dość dogłębnie z mechanikiem i powiedział mi że ok. 200kkm powinny wytrzymywać spokojnie. Sam wymieniał u siebie przy bodaj 230kkm z czego znakomita większość przebiegu w PL. U niego pojawiły się luzy zanim cokolwiek się stało.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 19:38   

marcin316 napisał/a:
Najgorsze jest to, że według opisów tego stanu nie da się w żaden sposób ocenić... Pomimo tego że nie mam luzów, nic nie skrzypi i zawieszenie pracuje prawidłowo ciągle myślę o opisanych tutaj sytuacjach...
Prawie wszyscy jeździmy kilkunastoletnimi autami.
Wszystko się starzeje.
A taki urok sworznia, że nie zawsze go usłyszysz zanim się urwie.
Tak jest w wielu autach. Rover tu nie jest odosobniony.

marcin316 napisał/a:
Pewnej Forumowiczce sworzeń padł po mniej niż roku od wymiany a nie sądzę aby wybierając części kierowała się oszczędnościami.
Nie wiadomo co za sworzeń został założony, a pamiętajmy też o tym, że prócz marki bardzo ważny jest prawidłowy montaż.
Bardzo łatwo podczas montażu uszkodzić osłonkę sworznia i po kilkunastu kilometrach jest tragedia.
Wielu pseudo mechaników to olewa. Partactwa nie brakuje.

marcin316 napisał/a:
Odkąd mam jakąkolwiek styczność z autami zauważam, że większość części zamiennych jest gorszej jakości niż oryginał z montażu.
To akurat święta prawda i sam od bardzo dawna wymieniam części na OEM jeśli tylko mnie na nie stać (niektóre są horrendarnie droższe).
Różnica jest kolosalna i mógłbym mnożyć przykłady z własnego doświadczenia.
Z tym, że posiadacze R600 maja łatwiej, bo części OEM Hondy dostępne są bez problemu w każdym większym mieście.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
jarek18wgm 



Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:50   

Z przykrosci moge stwierdzic ze mialem to samo : (

Przy predkosci 70km/h wypadl

Czeka mnie ten sam koszt :) Tylko ja mam Lewa str.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:12   

Zaczynam się bać...
Ile mieliście przebiegu jak to się stało? I gdzie wam się ten sworzeń urywa, w którym miejscu?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 12:15   

ja chce zobaczyc zdjecie tego urwanego sworznia! i najlepiej producenta

bo dla mnie jest niepojete zeby urwal sie ot tak sobie bez ostrzezenia

u siebie dwa lata temu wymienialem jedna sztuke po lewej, poszlo "555" nie do konca z roverka ( nie bylo w zestawie tego pierscienia segera zabezpieczajacego - wymiarowo to samo ) po przeleceniu przez jakas sekwencje dziur zaczal powoli stukac, na poczatku nie moglem zlokalizowac zrodla - sam sworzen "zepsul" sie na tyle zdradliwie ze nie mial luzow "na boki" jak sie go bralo szarpakami - dopiero przylozenie momentu wzdluz osi pokazalo ze cos jest nie tak - a halas byl bardzo dziwny - gluche pukanie, jakby w plastikowe pudeleczko

generalnie wymienilem teraz na kolejne "555" tym razem strikte roverkowe

zobaczymy co bedzie dalej
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 20:25   

flapjck1 napisał/a:
ja chce zobaczyc zdjecie tego urwanego sworznia! i najlepiej producenta

zazwyczaj urywają się stare oryginalne, nazwy marki nie było na nich jak patrzyłem bo skorodowane były
flapjck1 napisał/a:
nie bylo w zestawie tego pierscienia segera zabezpieczajacego - wymiarowo to samo )

bo tam chyba nie ma segera, wymieniałem ostatnio te sworznie przecież i nie było ich, tam nie ma nawet rowka na segera, jak i na starych tak i na nowych sworzniach
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 22:12   

oooo nienie chlopaku :)


seger powinien byc - inna kwestia ze te wsadzane na wcisk tez siedza spokojnie - wiec nie wiem w sumie po co ta kombinacja :)


rysunek z rimmerbrosa
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 12:31   

empe napisał/a:
Sworzeń, pękł między kulą a śrubą.


Który to sworzeń dokładnie?
Wahacza górnego ?
_________________
JeRRy
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10903
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 13:01   

dolnego. ten oznaczony ramką z cienkiej linii z nrem 11
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [wszystkie] SRS airbag układ przestroga i informacja
PHJOWI Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Czw Lut 28, 2008 09:27
PTE
Brak nowych postów [All R] Małe przypomnienie dla wszystkich Dieslowców :)
Jordan87 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Pią Gru 03, 2010 18:54
pawel.o83
Brak nowych postów [R75] Problem z centralnym zamkiem we wszystkich drzwiach
eivan28 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Pon Wrz 01, 2014 08:31
paolinio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink