Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Gru 20, 2008 17:05
Mixtated, Dominik jest tunerem, a nie szamanem przywracającym moc. Koniki które uciekły, to wina innej historii... A efekty jego tuningu są jak dla mnie znakomite. PHJOWI zajmuje się tylko wgrywaniem fabrycznych map. A Dominik je modyfikuje. Napisz do niego to on Ci wytłumaczy.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 20, 2008 17:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
PHJOWI zajmuje się tylko wgrywaniem fabrycznych map.
Rowan widze że ty jesteś bardziej w temacie takich map powiedz mi czy np. różnica między starą mapą fabryczną (miałem soft z 2000 roku) a nową fabryczną (wgrał mi bodajże z 2006 roku) może być taka, że ja mam wrażenie "nowego samochodu", a on powiedział że "poprawili tam jakieś błędy i bugi w oprogramowaniu" i nie powinno być różnicy a jest ogromna (będe go reklamował bo to co wgrał dla mnie to jest masakra naprawde). Dziś w związku z tym tematem dałem jechać szwagrowi on nim jechał przed softem i po sofcie teraz jechał pierwszy raz (a jeździ swoim BMW) i powiedział że różnica jest jakby jechał innym wozem jak wtedy. fakt że to już sporo czasu ale on nie czytał tego wątku i nie sugerowałem mu nic.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 20, 2008 19:15
Rowan, w żadnym wypadku nie uważam Dominika za szamana We wspomnianym wcześniej temacie było bardzo dużo pozytywnych opinii na temat jego modyfikacji. Mam tylko wątpliwości, czy wgrywając "mocniejszą" mapę bez szczegółowych testów na hamowni (przed i po), analizy stanu technicznego konkretnego egzemplarza auta, bezpieczna jest taka modyfikacja. Poprostu uważam, że powinno to się robić pod konkretny samochód, a nie szablonowo. Nie mam obaw, czy silnik wytrzyma taką zmianę, ponieważ te same silniki w R od 2004 roku miały 115 HP (jeśli się mylę, proszę mnie wyprowadzić z błędu ). Nie oczekuję też 130 czy 150 koni. Myślę, że autentyczny stan "jak z fabryki", a jeszcze lepiej te 115 koni, by mnie w pełni satysfakcjonował.
BTW założyłem kiedyś temat, prosząc o pomoc, gdyż mój MG po zmianie kąta wtrysku (ciężko odpalał) stał się wyraźnie słabszy, nie ma już typowego kopniaka w plecy przy 2000 obr/min. Niestety nie uzyskałem żadnej odpowiedzi, co z tym fantem zrobić Myślę, że powrót osiągów do stanu przed reg. kąta by mnie spokojnie urządzał. Pamiętam swoje zdziwienie (na początku myślałem - phi...105 HP...), gdy wracałem samochodem 350 km po zakupie do domu i wyprzedzałem na 5 biegu. Z 80 do 120 km/h to był moment, nie trzeba było nawet redukować, a na trasie było ciasno Może ktoś pomoże w tej sprawie?
Jeśli możesz, napisz proszę w jakim wieku był Twój R75 w chwili tuningu i ile miał przebiegu, oraz ile już przejechałeś od czasu modyfikacji i jak się auto sprawuje.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 13:06
Mixtated, no wiesz. Nie ma problemu jeśli chcesz, to on pojedzie z Tobą na hamownie i przeprowadzicie test przed i po. Jeśli Ci nie będzie pasowało to Ci albo poprawi, albo spowrotem wgra oryginalną mapę i nie weźmie kasy.
Ja nie wiele mogę napisac w temacie od chwili modyfikacji, bo mało się nim jeździ. Od modyfikacji w lipcu ma zrobione 3kkm. Jeśli chodzi o wrażenia, to chyba się nie będę mógł rozstac z tym autem, a na pewno gdyby mi daj Boże przyszło jeździ następnym CDT, to odrazu bez chwili namysłu pojechał do Dominika jeszcze raz, tylko tym razem bym poprosił, żeby umocnił dolne obroty i sam koniec zakresu, tak od 3500rpm do odcięcia.
Najwięcej może napisac Dam-Kam, bo on ma największy przebieg i najwiecej przejechane po modyfikacji.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 17:32
Oczywiście mowa o benzynie Ja wrzucam tylko swoje przysłowiowe trzy grosze o diesel'u
Rowan, dzięki za info o Dominiku, możliwe, że się jeszcze przyda. Mój MG już wyleczony więc temat chipowania chwilowo nieaktualny. Nie chcę dublować postów, więc zainteresowanych szczegółami odsyłam tu:
http://forum.roverki.eu/v...p=269442#269442
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Gru 2008 Posty: 35 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Maj 12, 2009 18:44 [r75 1.8 `99] Swap
Jak wyjaśnienie jest na forum to przepraszam za dublowanie, ale nie mogłem znaleźć...
Tak ostatnio sie zastanawiałem czy jest możliwość (bez przerabiania i dodatkwych kosztów) zamiany zwykłej jednostki napędowej 1.8 na 1.8 tyle ze Turbo... pierwsza ma 120KM a druga z tego co pamiętam 150KM.
Czy ktoś jeszcze wgrywał nowe mapy u PHJOWI? Jak wrażenia? Zastanawiam się czy też się nie skusić.
Wgrywał ostatnio kol. Zukowaty i z tego co mówi to jest zadowolony a jak zalał Pb98 to był mega zadowolony i jak to rzekł "ekonomia jazdy poszła się bujać" jechałem z nim dziś krótki teścik tak od 0 do 100 i 7,9s wyszło i ciężko było się od oparcia odkleić i to wszystko na Pb95 nie wyobrażam nawet sobie co sie dzieje na 98
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 333 Skąd: Warszawka
Wysłany: Pon Lis 23, 2009 09:45
sknerko napisał/a:
....nie wyobrażam nawet sobie co sie dzieje na 98
no to możesz sobie przestać wyobrażać bo wrażeń na plus nie będzie
charakterystyką paliwa wysokooktanowego (nie mówię oczywiście o paliwie sportowym/wyczynowym) jest lepsza kultura pracy silnika a nie szybsze spalanie , które miałoby się przełożyć na lepsze przyspieszenie/prędkość
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
no to możesz sobie przestać wyobrażać bo wrażeń na plus nie będzie
charakterystyką paliwa wysokooktanowego (nie mówię oczywiście o paliwie sportowym/wyczynowym) jest lepsza kultura pracy silnika a nie szybsze spalanie , które miałoby się przełożyć na lepsze przyspieszenie/prędkość
no to sobie pogadałeś a teraz przyjmij do wiadomości że R75 ma taki dynks co się zwie czujnik spalania stukowego i on ma wpływ na osiągi po zmianie paliwa więc mi tu nie gadaj Zukowaty też nie jest pierwszym z brzegu kolesiem i jeździł na 98 i jak on mówi że czuć ogromną różnicę to mu wierzę i tyle
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja również byłem sceptykiem i zawsze powtarzałem że różnica jest a i owszem ale na gaźniku nie na wtrysku....dopóki nie zalałem do 75. Całkiem inne wrażenia z jazdy i mówcie co chcecie. Mi ekonomia poszła się gonić jak to poczułem.
[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 12:34 ]
Cytat:
est lepsza kultura pracy silnika
Oraz większa wydajność paliwa a co za tym idzie większa siła uzyskana z tej samej dawki paliwa. Nie mówię już nic o czystości paliwa bo nasze 98 to takie dobre czyste zachodnie 95.
Nie potrafię w inny sposób wyjaśnić 8,6sek w najgorszym przejeździe w 3 osoby na pokładzie.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
no na to czekałem ja tam nie umiem tego tak ładnie wytłumaczyć.
Zukowaty gdzie byłeś jak cie tu ładnie reklamowałem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Widziałem ale starałem się nie wychylać. Nie zapominajmy że mój KV jest zrobiony od podstaw i dość ciasno spasowany, więc też pewnie kilka dziesiątych sek. odeszło. Tak czy siak różnica jest odczuwalna.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum