A coś konkretniej ? Bo dajmy, ze ten krzyżak z fiesty jest do zrobienia bo koszt pizzy to o shorcie słyszałem, że trzeba coś tam podmienić, zmodzić czy coś ..
Z jakiego civica ? ze starej IV V VI gen ? I ogólnie coś więcej. Bo chce trochę ogarnąć od A do Z tego Ti co nie zdążyłem zrobić z jego poprzednikiem
tomii620si, szorta robi się bardzo łatwo, wyciągasz dźwignie zmiany biegów ucinasz dolną część dokładasz 1,5cm drutu prosisz pana waldka żeby Ci to zespawał i masz szorta na stałe, pod spodem rysunek
--------------o---o
--------------o----o
i oto cały szort szifter, jeśli dobrze pospawany to na wieki
Po dłuższej przerwie chciałem się w końcu zabrać za montaż shorta i przerobienie krzyżaka przy skrzyni. No i pojawił się problem.
Mianowicie: Krzyżak od forda ma średnice ok 16 mm na wieloklinie a z drugiej strony coś w stylu sześciokąta o średnicy jakieś 17- 18 mm. Drąg wybieraka ma średnicę 22 mm.
Tu pojawia się moje pytanie do osób które z tego krzyżaka korzystały.
Jak wetknąć krzyżak na wybierak?
_________________ Wszystko można zrobić... a przynajmniej to o czym piszą na forum
chodzi o skrócenie tylko tego wiec i taki łopatologiczny schemat wystarczy żeby to zobrazować
wydłużenie
przed
gałka zmiany biegów --------------o---o mocowanie drążka
po
od strony gałki bez zmian --------------o----o wydłużyć dolną część druta o 1,5cm
dzięki wydłużeniu drążka poniżej dolna część będzie pokonywała dłuższą drogę przy tym samym ruchu góry
[ Dodano: Wto Lut 24, 2015 18:23 ]
Zubek napisał/a:
Wytłumacz mi jeszcze o co chodzi z tym drutem bo nie bardzo kumam.
chodzi o to że od gałki zmiany biegów do cięgna zmiany biegów na dole idzie drążek zmiany biegów (drut) i od góry masz gałkę zmiany biegów potem kulkę na której kręci się cały drążek i na dole oczko do którego masz przykręcone cięgno zmiany biegów już pod samochodem,
chodzi o to by między kulkę a to oczko wspawać kawałek drutu żeby zwiększyć odległość między nimi o 1.5 cm obciąć i w środek wspawać drut.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 133 Skąd: Gdańsk-Kowale
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 20:44
No wszystko teraz jasne. Namieszał mi ten "drut". Dla mnie drut jest w siatce drucianej lub nawinięty w silniku elektrycznym. Nie bardzo mogłem wyobrazić sobie taki drut wspawany w drążek.
Dzięki.
Short pasuje od civicka 5gen. Tulejek nie dostaniesz nigdzie, ja w coupecie i w 600 wspawałem krzyżak kolumny kierowniczej z fiesty mk3 i patent daje radę
Witam.
Jestem posiadaczem Hondy Accord 2.0 tdi 97 r. Tak jak poprzednicy mam problem z krzyżakiem przy skrzyni. Czy do tego modelu pasować będą wspomniane wyżej elementy kolumny od matiza czy też felicji? Jeśli tak to które wymagają najmniejszych przeróbek(spawanie)? Czy może mam szukać części z Hondy bądź Rover? Jeśli tak to które modele?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum